
Consum
Așa cum spuneam, mașina mea de test a avut o baterie de 43.2 kWh și o autonomie WLTP de 310 kilometri. La o priză AC, indiferent de capacitatea bateriei, Dolphin Surf se încarcă cu 11 kW. Mai avem încărcare DC cu 65 kW pentru bateria mică de 30 kWh, respectiv 85 kW pentru bateria de 43.2 kWh.
Astfel, indiferent de capacitatea bateriei, nivelul de încărcare poate ajunge de la 10% la 80% în doar 30 de minute. De menționat faptul că toate versiunile vor fi echipate cu funcția V2L (vehicle-to-load). Practic, cu ajutorul mașinii poți încărca anumite aparate auxiliare, precum o cafetieră sau un grătar electric.
Cei de la BYD declară că Dolphin Surf are un consum mediu de 16 kWh/100 km. Țin să menționez că mașina are un mod mai aparte de a arăta consumul. În partea stângă a instrumentarului de bord ai consumul instant. În rest, mașina îți arată un consum mediu pe distanța totală, acoperită din momentul în care a ieșit de pe porțile fabricii și un consum mediu pe ultimii 50 de kilometri.
Prin urmare, am mers 50 de kilometri strict prin oraș pentru a vedea cât consumă Dolphin Surf. Ei bine, consumul a tot variat între 12.5 și 13 kWh/100 km.
După, am început să mă joc cu pilotul automat la diferite viteze. De exemplu, la 50 km/h, consumul instant îmi arăta 7 kWh/100 km. La 100 km/h, consumul arătat în bord a fost de 16 kWh/100 km, în timp ce la 130 km/h consumul a urcat până la 26 kWh/100 km.
La final, m-am apropiat de cifra oficială oferită de producător, pentru că după 3 zile petrecute cu această mașină, consumul a fost de 16.4 kWh/100 km. Desigur, dacă mergi preponderent în oraș, poți obține o autonomie de minim 350 kilometri.
Segmentul din care face parte BYD Dolphin Surf este unul destul de disputat. Ca rivali avem desigur Dacia Spring, dar și Citroen e-C3, Leapmotor T03 și Hyundai Inster. Modelul nostru național are o baterie considerabil mai mică, de 27.4 kWh. Autonomia oficială este de 228 kilometri, iar consumul mediu declarat este de 13 kWh/100 km.
Citroen e-C3 are o baterie de 44 kWh pentru o autonomie de 320 kilometri. Consumul mediu declarat pentru modelul francez este de 16.6 kWh/100 km. Celălalt model chinezesc, adică Leapmotor T03, vine în România cu o baterie de 37.3 kWh și o autonomie WLTP de 265 kilometri. Consumul mediu declarat este de 16.3 kWh/100 km.
Hyundai Inster, în versiunea Long Range, are o baterie de 49 kWh și o autonomie WLTP de 355 kilometri. Totodată, consumul oficial declarat este de 15.3 kWh/100 km.
Eram convins că marele avantaj incontestabil este prețul, după scăderea subvenției, puțin peste 18.5k euro este de necontestat, doar că eu l-as contesta puțin mai mult, cum sa coste 26k euro prețul curat, fără subvenție ? De unde ies aceste sume de la producătorii chinezi super ieftini ? Cu programul Rabla, un Sandero Stepway pe benzină pleacă de la 12.790 euro cu TVA, până la 18.000 intra opționale la greu . Acum m-am uitat pe OLX, dupa epave și cazane normal, vă dau eu preț imbatabil, există un superb Tico verde, cu 65k km, sub 2000 euro, cu aer condiționat, arată super bine, or fi trucate pozele poate, la ergonomie și ținută de drum pun pariu ca este peste această încercare numită mașină, am mers cu Tico acum vreo 25 de ani și m-a surprins spațiul și manevrabilitatea . Amenințare directă, auzi :).