Motor / Transmisie

4.5

BYD Dolphin Surf vine în România în 3 versiuni diferite: Active, Boost și Comfort. Versiunea de bază Active vine cu o baterie de 30 kWh, 88 CP și o autonomie WLTP de 220 kilometri. Versiunea Boost are tot 88 CP, dar o baterie mai mare, de 43.2 kWh. Asta înseamnă o autonomie maximă WLTP de 322 kilometri.

Noi am testat versiunea cea mai puternică, adică cea Comfort. Aceasta are tot o baterie de 43.2 kWh, dar puterea este considerabil mai mare. În cazul ei, avem de-a face cu 156 CP, cifră pe care nu o putem trece cu vederea, dacă luăm în calcul că mașina are o masă la gol de 1.390 de kilograme.

BYD Dolphin Surf este o mașină convențională de oraș, cu roți motrice față, care integrează o tehnologie inteligentă pentru sistemul de propulsie. BYD susține că este primul sistem de propulsie electrică din lume, produs în masă, cu 8 componente integrate.

Astfel motorul, reductorul, încărcătorul, convertorul de curent continuu, cutia de distribuție a energiei, controlerul bateriei, controlerul motorului și unitatea de control a vehiculului sunt toate combinate într-un singur modul. Pentru cei care nu sunt ingineri de vehicule electrice, acest lucru înseamnă economii de spațiu și costuri.

Niciuna dintre versiunile BYD Dolphin Surf nu poate fi descrisă ca fiind extrem de rapidă, mai ales după standardele moderne ale vehiculelor electrice. Condusul urban este domeniul în care îți dorești ca o citadină să exceleze, iar BYD Dolphin Surf se simte foarte bine în acest mediu.

Pot spune că, în traficul urban, puterea este livrată rapid până la aproximativ 50 km/h. După această limită, performanțele încep să scadă, dar tot este suficient pentru a porni vioi de la semafor.

Am observat că în versiunea de 156 CP, Dolphin Surf suferă de fenomenul de torque steering. În cele mai multe cazuri, atunci când accelerezi tare și brusc, mai ales de pe loc, roțile față nu reușesc să pună puterea jos, iar roțile pierd aderența și tind să vireze.

Mai mult, în timpul accelerării la ieșirea din curbe, tracțiunea devine o problemă, fiind foarte ușor să faci roata să patineze, mai ales cu pedala de accelerație în modul Sport.

Că tot am spus de modul Sport, Dolphin Surf are 3 moduri de rulare: Eco, Normal și Sport. Doar la capitolul de sensibilitate a pedalei de accelerație vei simți diferențe semnificative. Din păcate nu există funcția de One Pedal Drive. Sistemul de frânare regenerativă are două moduri din care poți alege.

Totuși, chiar și în cea mai puternică dintre cele două setări, frânarea este slabă și simți ceva abia când ridici de tot piciorul de pe accelerație. Dacă îți place senzația unui sistem de regenerare puternic sau dacă apreciezi conducerea cu o singură pedală, Dolphin Surf nu este pentru tine.

Chinezii mai pot lucra la comportamentul pedalei de frână. Atunci când apeși pedala, trecerea de la frânarea regenerativă la cea mecanică nu este naturală. Simți că pedala are cumva două trepte.

De multe ori te vei găsi în situația în care vei fi nevoit să apeși pedala mult mai tare, chiar dacă inițial ai impresia că ai aplicat destulă presiune. Este o senzație ciudată, dar cumva des întâlnită la mașinile care regenerează energie electrică pe frânare.

  • dan_grc, joi, 12.06.2025 21:14

    Eram convins că marele avantaj incontestabil este prețul, după scăderea subvenției, puțin peste 18.5k euro este de necontestat, doar că eu l-as contesta puțin mai mult, cum sa coste 26k euro prețul curat, fără subvenție ? De unde ies aceste sume de la producătorii chinezi super ieftini ? Cu programul Rabla, un Sandero Stepway pe benzină pleacă de la 12.790 euro cu TVA, până la 18.000 intra opționale la greu . Acum m-am uitat pe OLX, dupa epave și cazane normal, vă dau eu preț imbatabil, există un superb Tico verde, cu 65k km, sub 2000 euro, cu aer condiționat, arată super bine, or fi trucate pozele poate, la ergonomie și ținută de drum pun pariu ca este peste această încercare numită mașină, am mers cu Tico acum vreo 25 de ani și m-a surprins spațiul și manevrabilitatea . Amenințare directă, auzi :).

  • ds, vineri, 13.06.2025 08:58

    Adică v-a plăcut prețul și raportul preț/calitate? Ferească Sfântul! Ce gusturi ciudate aveți. Păi cum să-ți, mă nene, placă prețul la așa ceva? Țipă prin toți porii a chinezism ieftin, ca treningurile alea "adibas". Într-o lume normală așa ceva nu ar trebui să depășească 6000 de euro. La 20-25.000 ai ț variante, inclusiv pe gpl, și te doare la bască. P.S. Numai mie mi se pare că din scrisul ăla, "DOLPHIN" din poza 18, "HIN" e pus strâmb?

  • Louis de Funes, vineri, 13.06.2025 11:42

    @ds De parca, intr-o lume normala, un Golf 8 1.0 TSI merita 40k sau o Dacia 30k ;-)))

  • @dan_grc, vineri, 13.06.2025 12:01

    Băi băiatule, prețul pleacă de la 11.590 cu Rabla, deci sub Sandero Stepway. Și fără Rabla e mai ieftina decât Sandero. Ești și tu analfabet functional??

  • Matei_cel_nou, vineri, 13.06.2025 12:08

    Tot azi și apărut recenzii și în presa britanica: https://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/byd/dolphin-surf-hatchback/ The Dolphin Surf isn’t quite as roomy or zippy as an Inster, but it feels much more of a quality product than rivals from Dacia and Leapmotor and – dare we say it – Fiat. Crucially, though, it ticks many boxes: assured handling, perfectly decent performance, good range and good space. BYD’s best car? Quite possibly. https://www.autocar.co.uk/car-review/byd/dolphin-surf "Excellent as an urban runaround and more mature-feeling than its rivals. Strong value for money.".

  • dan_grc, vineri, 13.06.2025 12:53

    Încă mai fac greșeala să-ți răspund, Sandero în ce clasă este ? Există o diferență mare de spațiu, puse una lângă alta par două clase la dimensiuni, nu una, continuă să rămâi umed la așa zisa ieftineala chinezească .

  • Matei_cel_nou, vineri, 13.06.2025 13:26

    Mai bine făceai greșeala să verifici dimensiunile. Sandero are 10cm in plus, care e o diferență mare dacă măsori... castraveți, dacă tot o dai în vulgarități. 2 clase sunt doar în visele tale umede.

  • Matei_cel_nou, vineri, 13.06.2025 13:30

    Plus că asta e electrică și încă mai e o diferență de preț intre un EV și un 1.0l 90CP.

  • Lex, vineri, 13.06.2025 13:34

    Vă rog corectați informațiile din articol referitoare la accelerația de la 0 la 100 km/h pentru Hyundai Inster, conform site-ului si informatiilor oficiale Hyundai, Inster accelerează de la 0 la 100 km/h în 10,6 secunde.

  • @dan_grc, vineri, 13.06.2025 13:53

    A, ai trecut repejor de la "e mai scumpă ca Sandero" la "Sandero o are mai mare". Rămâne cum am stabilit: analfabet funcțional.

  • deputy, vineri, 13.06.2025 13:55

    arata din lateral ca un i10 fluorescent. numele dolphin nu se potriveste din pacate cu petarda din imagini...

  • @@dan_grc, vineri, 13.06.2025 14:07

    Dacă o cumpără de pe OLX 90000km reali-reali e cu două-trei clase peste BYD. Plus că nici nu bate, nici nu trăncăne.

  • dan_grc, vineri, 13.06.2025 14:17

    Dacă nu se bagă și Matei, trompeta " corectitudinii " , nu se poate, cum altfel să nu ridicăm în slăvi o caricatură de mașină, ce are preț fără pomana de la stat, cât un Duster dotat decent .

  • Kap, vineri, 13.06.2025 14:26

    Stepway e puțin mai mult, dar cine alege Sandero Expression ECO-G are preț de listă 12.650 euro, 10.650 cu rabla. Și primește o mașină mai aerodinamică, mai stabilă și spațioasă (+13 cm lățime, +10 lungime, +20l portbagaj), pentru care are asistența cea mai disponibilă în țară. Și cu care poate ajunge la Viena fără să alimenteze în timp ce ”deșteptul” cu BYD Surf strânge din fund să ajungă la Constanța cu 70km/h. Mai degrabă l-aș numi analfabet funcțional pe cel ce compară o mașină fiabilă și economică din clasa subcompactă cu un supermini electric limitat drastic de nevoia de reîncărcare. Sau l-aș bănui că e troll. Cu motive.

  • Matei_cel_nou, vineri, 13.06.2025 14:29

    Nimeni nu-i perfect dar cred că e preferabil să fiu trompeta corectitudinii decât o caricatură intelectuală care nu e în stare sa extragă date simple dintr-un text "elevat" și, mai degradant, atacă în stânga și în dreapta în loc să spună "am greșit". Și apropo, compari mere cu pere, că atât te duce capul: și Duster se poate lua cu "pomană" de la stat. Hai că te las să te simți superior. Weekend plăcut.

  • Matei_cel_nou, vineri, 13.06.2025 14:33

    @kap Nu știu de unde pleci, în calculele tale. Presupunând ca din București te anunț că faci 12h pana la Viena. Cel care își pune problema sa conducă 12h fără pauze nu e analfabet funcțional, dar dobitoc și viitoare statistică rutieră sigur e. Succes!

  • Seriff, vineri, 13.06.2025 14:41

    12h e un fleac. 2 bidoane de 1.5l și o cutie de imodium, pac-pac. Cum sa te oprești? Time is money, baby. Dintr-un weekend o zi în treagă te relaxezi la volan.

  • Kap, vineri, 13.06.2025 14:45

    Dan, corectidudine cu ochelari de cal, mai degrabă concurează cu succes la trompeta EVoluaților, a propos de cum se văd în oglindă snobii ăștia care se vor superiori pentru că au electro...casnică. I s-a distrus comparația și atacă la persoană.....hop și ”alter ego” anonim, să-și dea dreptate. Patologic, demn de ceva electroșocuri.

  • @kap de gumă, vineri, 13.06.2025 14:56

    Să ne povestești ce mișto e să fii sclavul mașinii pana la Viena. Noi te salutam din avion. Cu drag, Un snob alter ego