4.3
de Silvian Irimia, Foto: Dragoș Savu, joi, 12 iunie

Amenințare directă

Cel puțin în ultima perioadă, să zicem un an, maxim doi, am avut parte de o așa zisă invazie a mașinilor chinezești, lucru care a devenit un subiect principal de discuție. Mulți oameni sunt încă reticenți cu privire la producătorii din China, care au intrat în Europa și, implicit, în România.

Doar în ultimul an am asistat la intrarea în țara noastră a unor mărci precum Leapmotor, Geely, Lynk & Co și, nu în ultimul rând, BYD, care este cel mai recent brand intrat în România. Mai mult, în viitorul apropiat vom mai avea două companii, adică Cherry și Zeekr. Dar cum s-a întâmplat acest lucru?

Ei bine, când vine vorba de motoarele termice, producătorii europeni, americani și asiatici (aici mă refer la cei din Japonia și Coreea de Sud) au o tradiție de zeci de ani. Vă dați seama că, atunci când a început tranziția spre electrificare, mulți producători care au investit de-a lungul timpului miliarde de euro în dezvoltare, nu își puteau abandona planurile pur și simplu.

De cealaltă parte a spectrului, producătorii chinezi nu au avut niciodată tradiție în dezvoltarea vehiculelor cu motoare termice. De cele mai multe ori, acestea s-au dovedit a fi nefiabile. Așa că atunci când planurile de tranziție către vehiculele electrice au început să se vehiculeze, chinezii au avut șansa de a șterge totul cu buretele. Astfel, puteau da foaia pentru a începe un nou capitol.

Iată că acest lucru s-a dovedit a fi foarte profitabil pentru ei. Și nu trebuie să mă credeți pe cuvânt. De luna trecută, BYD tocmai a depășit Tesla și a devenit brandul cu cele mai multe modele electrice vândute, iar acest lucru spune multe.

Recent, BYD și-a făcut intrarea și la noi în țară, iar acum au adus oficial și primul model. Se numește Dolphin Surf și este cel mai mic și accesibil model din gama producătorului chinez. Mai mult, este un atac direct la prima și singura mașină cu zero emisii care poartă emblema unei mărci românești, adică Dacia Spring (la rândul ei produsă în China).

Pentru ca voi să înțelegeți mai multe, am pregătit și o prezentare video.

PREZENTARE VIDEO CU NOUL BYD DOLPHIN SURF

  • dan_grc, joi, 12.06.2025 21:14

    Eram convins că marele avantaj incontestabil este prețul, după scăderea subvenției, puțin peste 18.5k euro este de necontestat, doar că eu l-as contesta puțin mai mult, cum sa coste 26k euro prețul curat, fără subvenție ? De unde ies aceste sume de la producătorii chinezi super ieftini ? Cu programul Rabla, un Sandero Stepway pe benzină pleacă de la 12.790 euro cu TVA, până la 18.000 intra opționale la greu . Acum m-am uitat pe OLX, dupa epave și cazane normal, vă dau eu preț imbatabil, există un superb Tico verde, cu 65k km, sub 2000 euro, cu aer condiționat, arată super bine, or fi trucate pozele poate, la ergonomie și ținută de drum pun pariu ca este peste această încercare numită mașină, am mers cu Tico acum vreo 25 de ani și m-a surprins spațiul și manevrabilitatea . Amenințare directă, auzi :).

  • ds, vineri, 13.06.2025 08:58

    Adică v-a plăcut prețul și raportul preț/calitate? Ferească Sfântul! Ce gusturi ciudate aveți. Păi cum să-ți, mă nene, placă prețul la așa ceva? Țipă prin toți porii a chinezism ieftin, ca treningurile alea "adibas". Într-o lume normală așa ceva nu ar trebui să depășească 6000 de euro. La 20-25.000 ai ț variante, inclusiv pe gpl, și te doare la bască. P.S. Numai mie mi se pare că din scrisul ăla, "DOLPHIN" din poza 18, "HIN" e pus strâmb?

  • Louis de Funes, vineri, 13.06.2025 11:42

    @ds De parca, intr-o lume normala, un Golf 8 1.0 TSI merita 40k sau o Dacia 30k ;-)))

  • @dan_grc, vineri, 13.06.2025 12:01

    Băi băiatule, prețul pleacă de la 11.590 cu Rabla, deci sub Sandero Stepway. Și fără Rabla e mai ieftina decât Sandero. Ești și tu analfabet functional??

  • Matei_cel_nou, vineri, 13.06.2025 12:08

    Tot azi și apărut recenzii și în presa britanica: https://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/byd/dolphin-surf-hatchback/ The Dolphin Surf isn’t quite as roomy or zippy as an Inster, but it feels much more of a quality product than rivals from Dacia and Leapmotor and – dare we say it – Fiat. Crucially, though, it ticks many boxes: assured handling, perfectly decent performance, good range and good space. BYD’s best car? Quite possibly. https://www.autocar.co.uk/car-review/byd/dolphin-surf "Excellent as an urban runaround and more mature-feeling than its rivals. Strong value for money.".

  • dan_grc, vineri, 13.06.2025 12:53

    Încă mai fac greșeala să-ți răspund, Sandero în ce clasă este ? Există o diferență mare de spațiu, puse una lângă alta par două clase la dimensiuni, nu una, continuă să rămâi umed la așa zisa ieftineala chinezească .

  • Matei_cel_nou, vineri, 13.06.2025 13:26

    Mai bine făceai greșeala să verifici dimensiunile. Sandero are 10cm in plus, care e o diferență mare dacă măsori... castraveți, dacă tot o dai în vulgarități. 2 clase sunt doar în visele tale umede.

  • Matei_cel_nou, vineri, 13.06.2025 13:30

    Plus că asta e electrică și încă mai e o diferență de preț intre un EV și un 1.0l 90CP.

  • Lex, vineri, 13.06.2025 13:34

    Vă rog corectați informațiile din articol referitoare la accelerația de la 0 la 100 km/h pentru Hyundai Inster, conform site-ului si informatiilor oficiale Hyundai, Inster accelerează de la 0 la 100 km/h în 10,6 secunde.

  • @dan_grc, vineri, 13.06.2025 13:53

    A, ai trecut repejor de la "e mai scumpă ca Sandero" la "Sandero o are mai mare". Rămâne cum am stabilit: analfabet funcțional.

  • deputy, vineri, 13.06.2025 13:55

    arata din lateral ca un i10 fluorescent. numele dolphin nu se potriveste din pacate cu petarda din imagini...

  • @@dan_grc, vineri, 13.06.2025 14:07

    Dacă o cumpără de pe OLX 90000km reali-reali e cu două-trei clase peste BYD. Plus că nici nu bate, nici nu trăncăne.

  • dan_grc, vineri, 13.06.2025 14:17

    Dacă nu se bagă și Matei, trompeta " corectitudinii " , nu se poate, cum altfel să nu ridicăm în slăvi o caricatură de mașină, ce are preț fără pomana de la stat, cât un Duster dotat decent .

  • Kap, vineri, 13.06.2025 14:26

    Stepway e puțin mai mult, dar cine alege Sandero Expression ECO-G are preț de listă 12.650 euro, 10.650 cu rabla. Și primește o mașină mai aerodinamică, mai stabilă și spațioasă (+13 cm lățime, +10 lungime, +20l portbagaj), pentru care are asistența cea mai disponibilă în țară. Și cu care poate ajunge la Viena fără să alimenteze în timp ce ”deșteptul” cu BYD Surf strânge din fund să ajungă la Constanța cu 70km/h. Mai degrabă l-aș numi analfabet funcțional pe cel ce compară o mașină fiabilă și economică din clasa subcompactă cu un supermini electric limitat drastic de nevoia de reîncărcare. Sau l-aș bănui că e troll. Cu motive.

  • Matei_cel_nou, vineri, 13.06.2025 14:29

    Nimeni nu-i perfect dar cred că e preferabil să fiu trompeta corectitudinii decât o caricatură intelectuală care nu e în stare sa extragă date simple dintr-un text "elevat" și, mai degradant, atacă în stânga și în dreapta în loc să spună "am greșit". Și apropo, compari mere cu pere, că atât te duce capul: și Duster se poate lua cu "pomană" de la stat. Hai că te las să te simți superior. Weekend plăcut.

  • Matei_cel_nou, vineri, 13.06.2025 14:33

    @kap Nu știu de unde pleci, în calculele tale. Presupunând ca din București te anunț că faci 12h pana la Viena. Cel care își pune problema sa conducă 12h fără pauze nu e analfabet funcțional, dar dobitoc și viitoare statistică rutieră sigur e. Succes!

  • Seriff, vineri, 13.06.2025 14:41

    12h e un fleac. 2 bidoane de 1.5l și o cutie de imodium, pac-pac. Cum sa te oprești? Time is money, baby. Dintr-un weekend o zi în treagă te relaxezi la volan.

  • Kap, vineri, 13.06.2025 14:45

    Dan, corectidudine cu ochelari de cal, mai degrabă concurează cu succes la trompeta EVoluaților, a propos de cum se văd în oglindă snobii ăștia care se vor superiori pentru că au electro...casnică. I s-a distrus comparația și atacă la persoană.....hop și ”alter ego” anonim, să-și dea dreptate. Patologic, demn de ceva electroșocuri.

  • @kap de gumă, vineri, 13.06.2025 14:56

    Să ne povestești ce mișto e să fii sclavul mașinii pana la Viena. Noi te salutam din avion. Cu drag, Un snob alter ego