Siguranta
BMW X5 nu a mai fost testat de EuroNCAP de când a fost re-evaluată prima generație, care a obținut pe atunci cinci stele de siguranță. Între timp, nemții au tot îmbunătățit SUV-ul lor și nimeni nu ar putea să spună că nu ar trece cu brio de testele de siguranță standardizate.
Ca să fie siguri că nu lovești noul tău X5, cei de la BMW l-au echipat cu numeroase sisteme de asistență a șoferului. Ai avertizare la impact frontal iminent, senzori care monitorizează unghiul mort, senzori care te avertizează dacă părăsești banda de rulare fără să semnalizezi odată ce treci de o viteză specifică mediului urban și așa mai departe. Trebuie să fii tare ghinionist ca să lovești un automobil de acest tip fără să conduci imprudent.
La rularea pe autostradă, este opțional un sistem care poate să țină singur banda și distanța față de mașina din față, cu tot cu funcție de oprit și pornit din nou la drum odată ce coloana de mașini din fața ta se oprește și pornește din nou. Sunt fel și fel de artificii tehnologice aici, care funcționează în viața reală și fac o mașină de acest gen să fie condusă cu ușurință. Simt nevoia să mă repet aici: trebuie să fii total neatent sau să conduci imprudent ca să fii vinovat de un accident la volanul unei asemenea mașini.
Excepție fac momentele în care intră pe drum un animal sau cedează o anvelopă în urma unei gropi la viteză mare, când te mai scapă doar norocul.
10% in Bucuresti mi se pare extraordinar pentru o astfel de masina. Un Logan 1.4 consuma tot atat. Deci, se pare ca diesel nu mai merita nici pe SUV-uri.