BMW X5

Hibrid Plug-In (40e) 313CP 4x4 Aut8

Consum

3.5

Când vine vorba despre consum, BMW X5 xDrive40e promite cifre fantasmagorice, greu de imaginat pentru cineva care nu este familiarizat cu fenomenul. Fișa tehnică anunță o valoare mixtă de 3.4 litri/100 de kilometri.

Aici ar trebui aplicată o steluță, pentru că acest consum depinde în mare măsură de încărcarea bateriei. Câtă vreme sunt pline cele 96 de celule ale bateriei litiu-ion, amplasată în portbagaj, nu veți ajunge la un consum compus din două cifre.

Utilizarea corectă a hibridului vă poate aduce aproape de această valoare care mă trimite cu gândul la dieselurile modelelor din clasa mică.

Cu o capacitate de 9.3 kWh, bateria poate fi încărcată în trei ore și 50 de minute, când utilizați o priză normal (230V și 10 A). Dacă mai cheltuiți ceva bani și pe o stație de încărcare rapidă (un Wallbox cu 230V și 16A), care se monteză în garajul vostru de acasă, durata de încărcare se scurtează și ajunge la două ore și 45 de minute.

Energia din baterie ar trebui să ajungă pentru 31 de kilometri parcurși doar în mod electric. În realitate, autonomia este ceva mai mică și oscilează între 20 și 25 de kilometri. Dacă alegeți să rulați cu viteza maximă de 120 de km/h, doar în mod electric, autonomia scade și mai mult. Drept exemplu, cu 120 de km/h și 18% energie în baterie am reușit să parcurgem doi kilometri.

Să vorbim acum și despre cei care vor utiliza X5 40e fără a apela prea des la priză. O rulare extraurbană, cu mici exagerări, vă aduce un consum de 11 litri/100 de kilometri. Pentru mediul urban, valoarea crește proporțional cu traficul și invers proporțional cu energia din baterie.

Să ne uităm și în curtea celorlalți producători premium care au lansat versiuni hibride, mai puternice sau egale cu BMW X5 xDrive40e. Spre exemplu, Porsche Cayenne S E-Hybrid, care vine cu un bagaj de resurse impresionant, 416 cai putere, promite un consum, pe foaie, de 3.4 litri/100 de km. Culmea, identic cu cel al BMW-ului. La fel de bine stă și Mercedes GLE500e, care consumă 3.5 litri/100 de km, deși are 442 de cai putere.

Campion la consum, cel puțin pe hârtie, Volvo XC90 T8, promite un incredibil 2.4 litri/100 de km, dar de asta ne-am convins în testul dedicat. Codașul comparației este noul Lexus RX450h, cu un consum mediu de 5.2 litri/100 de km.

  • Sam93, marţi, 03.05.2016 14:32

    Haha, 3.5 pe hartie si 11 litri in realitate!

  • DanG, marţi, 03.05.2016 16:52

    @Sam93 11 in afara :-) Le-a fost rusine sa scrie cat consuma in oras.

  • Octavian, miercuri, 04.05.2016 09:59

    Este vorba doar de imagine si nimic altceva. In ziua de azi daca nu ai in gama modele electrice si hybride te excluzi din lista producatorilor importanti. Mai departe cifrele conteaza mai putin.

  • rotila, joi, 05.05.2016 10:32

    sigur ca da. cine nu are o astfel de masina nu face parte din elita societatii si este dispretuit dorobanti .

  • hazard, joi, 05.05.2016 12:36

    Consumul e de bun simt, zic si eu. Am o motocicleta care consuma 10l/100km in oras :))