BMW Seria 7 facelift

BMW Seria 7 745e 394 CP Aut8

Consum

4.0

BMW Seria 7 facelift în versiunea 745e nu are un concurent direct care să vină cu aceeași configurație de propulsie și un nivel similar de putere. Conform fișei tehnice, plug-in hybrid-ul constructorului german consumă între 2.1 și 2.3 litri/100 de kilometri atunci când bateria de 12 kWh este încărcată. Pentru restul situațiilor, BMW nu oferă o valoare cu privire la consumul de carburant.

La finalul celor 500 de kilometri parcurși în compania lui Seria 7, computerul de bord a afișat un consum mediu mixt de 8.9 litri/100 de kilometri. Pe parcursul traseului am adoptat un stil mixt: au existat porțiuni de autostradă și drumuri virajate în care am forțat nota, dar în marea majoritate a timpului am mers calm și m-am bucurat de liniștea oferită de vârful de gamă al bavarezilor. Trebuie să menționez și faptul că pe DN1 am "reușit" să parcurg 3 kilometri într-o oră și jumătate, iar bateria de 12 kWh era la un nivel minim, ceea ce înseamnă că sistemele auxiliare ale mașinii au fost ținute în viață de motorul termic.

De asemenea, la finalul drumului, computerul de bord m-a informat că din cei 500 de kilometri, 130 au fost parcurși în modul electric. Pe prima sută de kilometri, cu bateria aproape plină, consumul afișat (am rulat doar pe drumuri naționale) a fost de 4.9 litri/100 de kilometri.

Pentru încărcarea completă a bateriei, BMW spune că vei avea nevoie de puțin peste 4 ore și jumătate atunci când alegi o priză de 3.7 kW. Autonomia teoretică oferită în modul electric este cuprinsă între 54 și 58 de kilometri.

Un lucru cu adevărat interesant este acela că Seria 7 în versiunea 745e are un rezervor de doar 46 de litri, ceea ce se traduce printr-o autonomie destul de mică pentru o limuzină.

Deși această versiune a lui Seria 7 nu are un rival direct, trebuie să aduc în discuție Mercedes-Benz Clasa S 560e. Versiunea este disponibilă în România doar în varianta cu amptament lung, iar sistemul plug-in hybrid benzină+electric oferă 476 CP și 700 Nm, resurse mult mai bune comparativ cu cele ale bavarezului. În cazul modelului din Stuttgart, consumul mediu mixt pentru prima sută de kilometri cu bateria de 13.5 kWh  încărcată este cuprins între 2.5 și 2.6 litri. 

  • adi_10, marţi, 23.07.2019 10:27

    la cat de mare e ar trebui ca cel care o cumpara sa plateasca 2 impozite in loc de unul. iar pretul este o aberatie. si nici ca design nu imi place in mod deosebit.

  • LEXMARK, marţi, 23.07.2019 11:06

    Mult succes baieti! Anul acesta poate aveti bafta sa vindeti 5, doua din tara si 2,5-3 de afara "putin rulate de la reprezentanta"...

  • dan_grc, marţi, 23.07.2019 11:44

    Ehei, pe olx sunt deja cateva la vanzare, gen 109.999 euro negociabil, deci o lasa sigur la 109.000, o sa sun sa vad daca mai lasa ceva.

  • adi_10, marţi, 23.07.2019 12:34

    @Lexmark - la cate dislike-uri avem e clara treaba. sunt ceva cocalari si pe site-ul asta:)))

  • hazard, marţi, 23.07.2019 12:50

    Grila aia e prea mica. Astept urmatoarea varianta, cand grila va cuprinde si farurile. Si apoi ma plimb cu ea pe plaja , ha! Cocaleeeroo, cocaleeeee--eeero!

  • @hazard, marţi, 23.07.2019 13:50

    Macar nu mai poate spune cineva ca seria 7 se confunda cu seria 5, opulent si impozant.

  • hazard, marţi, 23.07.2019 15:01

    @@hazard eu ma intreb de ce nu au pus si pe porbagaj o grila la fel de mare... Atunci sa vezi opulent si impozant!

  • pipo, marţi, 23.07.2019 16:49

    Nu stiu ce toti ii dati cu cocalero ...eu unul nu vad prea multi indivizi din acea categorie la volanul unui astfel de model . Mai ales ca vorbim de un hybrid aici, fara prea multe valente sportivo/mafiote. Imi pare prea mult trecut spre zona elegantei pt. a mai fi pe placul celor categorisiti de voi mai sus. Nici eu nu agreez grila supradimensionata cu care ne blagosloveste BMW in ultima vreme (am mai scris despre asta pe-aici) dar in cazul de fata nu as putea spune ca imi displace atat de tare asa cum e cazul 7-arului rastignit pe cruce. Una peste alta acest model nu arata rau si imbina frumos si elegant clasicul cu modernul si cu materiale si constructie de exceptie. Nu m-as vedea vreodata intr-o asfel de masina decat printr-o pura intamplare ( sau pe la vreun Uber, mai stii !!??) , dar e clar ca ,asa cum sugereaza si autorul, masina asta degaja prin toti porii un " highclass/top management end use". Asta este targetul lui BMW , iar faptul ca din cand in cand mai apare cate un "Bangle" pe la design ce face sa apara si ceva victime colaterale prin randurile "cocalarilor" romani/estici , nu e problema lui BMW, din contra , asta face ca marca sa aiba expunere si reclama si la 10-20 ani de la productia modelului. p.s : dar mie tot A8 imi place mai mult, asta doar asa pt. statistica.

  • Xdrive, joi, 08.08.2019 21:29

    Okey grila nu e cea mai frumoasa introducere dar totusi eu ma gandesc ca au vrut sa o mareasca gen ca la A8 si totusi sa pastreze simbolul clasic cu cele 2 branhii sau rinichi/plamani etc si ...a iesit ce vedeti. In realitate nu arata asa rau ba chiar impunator din oglinda retrovizoare . Eu unul insa nu inteleg cum sa iti iei S/8 SAU 7 ar dar mic , cu amapatament mic . E ca si cum ai vrut ceva scump dar ai luat de cati bani ai avut :))). Ori seria 5 ori seria 7 LLLLLLL. Simplu.

  • DemisCreed, luni, 16.09.2019 20:50

    O adevarata limuzina care este prietenoasa și cu mediul ! Cât despre comentariile răutăcioase de mai sus .. stați liniștiti băieți , ca nu tot ce nu va permiteți nici sa visați și doar sa salivați , este de cocalar . Frustrarea voastră este maxima !