Tehnologie
Deși vorbim despre un model de clasă compactă, BMW a pregătit un adevărat "festin" pentru pasionații de tehnologie.
Instrumentarul de bord este unul digital și, în funcție de modul de conducere ales, acesta propune versiuni diferite pentru afișarea informațiilor. Ecranul central cu diagonală de până la 10.25 inch este echipat cu cel mai recent sistem de infotainment dezvoltat de nemți. Acesta propune un meniu asemănător cu cel al telefoanelor inteligente, cu ferestre care pot fi personalizate și cu notificări pe care le poți accesa printr-o simplă atingere.
Sistemul nemților este compatibil deocamdată doar cu Apple CarPlay. Android Auto va veni cel mai probabil în cursul acestui an.
Există un asistent virtual inteligent și chiar și un meniu în limba română. Conform reprezentanților companiei, au fost traduse și verificate peste 10.000 de linii de meniu, astfel încât clienții din România să beneficieze de o experiență cât mai bună. De asemenea, manualul de utilizare și clipurile care explică funcțiile mașinii sunt și ele disponibile în limba română.
Odată cu noul sistem de infotainment își face apariția și serviciul Real Time Traffic Information (RTTI, informații despre trafic în timp real). Acesta este activ și pe piața din România și este capabil să evalueze întârzierile generate de trafic pe traseul ales, dar poate clasifica și rutele în funcție de eficiență.
Tot la acest capitol putem trece sistemul de iluminare ambientală cu opt nuanțe, noul Head-up Display color cu diagonala de 9.2 inch sau aplicația mobilă BMW Connect care permite controlul și verificarea de la distanță a automobilului.
Pentru prima dată, Seria 1 poate fi comandat cu un hayon acționat electric, în timp ce iubitorii de tehnologie vor putea comanda sistemul BMW Digital Key. Astfel, șoferul va putea utiliza telefonul inteligent pentru a deschide/închide mașina și pentru a porni motorul. Constructorul german utilizează tehnologia NFC (Near Field Communication) pentru a oferi acest echipament: conform reprezentanților companiei, sistemul funcționează chiar și atunci când bateria telefonului este complet descărcată. Motorul va porni doar după ce șoferul a fost identificat, iar telefonul mobil a fost poziționat într-o zonă specială.
Absolut nicio tehnologie nu bate la ora actuala tehnologia Diesel. Cum s-a vazut si in testul asta. 11 l/100 de km... cu 40% din distanta parcursa in extraurban... nu stiu... ma rog... fiecare alege sa-si cheltuie banii cum crede de cuviinta. Personal, eu nu vreau sa cheltuiesc mult pe combustibil. Mai ales ca nu vad niciun mare avantaj la Otto fata de Diesel. E doar un pic mai silentios. In rest, ai doar dezavantaje fata de Diesel. Si in conditiile astea, toata presa injura Dieselul. Daca asta nu e distopie, nu stiu ce e.