Interior
Dacă veți fi în situația de a alege între un M5 (care are un preț de bază de 120.000 de euro) și un M5 Competition, care probabil că va costa cu vreo 10 mii de euro mai mult, nu luați ca reper interiorul sau exteriorul. Diferențele dintre cele două versiuni sunt minore la capitolul estetic și o să vă treziți că, dacă puneți creionul pe hârtie și calculați la centimă, detaliile astea nu vor face niciodată o diferență atât de mare.
Asta pentru că M5 Competition preia practic interiorul lui M5, care la rândul său oferă un interior o idee mai "picant" decât un Seria 5 cu pachet M.
În cazul mașinii testate de noi, diferențele s-au limitat la centurile de siguranță M cu cele trei culori din sigla diviziei cusute inspirat de-a lungul centurilor, la un pedalier diferit, la câteva detalii din fibră de carbon și la un mesaj personalizat care apare pe instrumentarul de bord.
În rest, pe M5 Competition găsim aceleași elemente pe care le oferă și versiunea M5 clasică. Normal, aici intră mai ales scaunele M excepționale care la prima vedere sunt mai aproape de fotolii decât de scaunele scoică ale mașinilor sport, dar care oferă un nivel optim de sprijin lateral, indiferent dacă vorbim de o excursie pe șoselele virajate din munți sau la un tur de circuit în care aderența e tot timpul la limită.
Unii dintre voi veți considera că interiorul lui M5 Competition este puțin "demodat", iar asta vine din faptul că BMW folosește așezarea asta a elementelor pe bord de ani buni. Și probabil că aveți dreptate din punct de vedere strict temporal.
Luați aminte însă că demodat nu înseamnă neapărat prost. Asta pentru că, la nivel de ergonomie, BMW a ajuns la un nivel la care comenzile mașinii pot fi învățate într-o jumătate de oră de un copil. Totul este la îndemână și totul se rezolvă fie fizic, prin butoanele încă existente, fie verbal, prin comenzi, fie prin gesturi (după ce încerci să schimbi volumul sistemului audio fluturând arătătorul prin aer vei face asta instinctual ulterior), fie prin comenzi touch pe ecranul central sau pe rotativul multipremiatului sistem iDrive.
În acest caz, bavarezii s-au limitat la modificarea ușoară a unor elemente precum levierul cutiei de viteze.
Pentru modificări ceva mai serioase la nivelul interiorul modelelor BMW, trageți o privire spre noul X5 și spre viitorul Seria 8, pentru că elementele prezente acolo vor migra în timp pe toate modelele mărcii. Probabil și pe M5 și M5 Competition odată cu un viitor facelift al familiei Seria 5.
Citez ,, Nu ne-a placut - design interior conservator '' Pai cum vreti sa arate ? Ca un Lexus aiuristic si obositor sau ca un Audi cu 3 monitoare strambe la bord ?