BMW Seria 5

4.4 Benzina Biturbo (M5 Competition) 625CP 4x4 Aut8

Interior

4.5

Dacă veți fi în situația de a alege între un M5 (care are un preț de bază de 120.000 de euro) și un M5 Competition, care probabil că va costa cu vreo 10 mii de euro mai mult, nu luați ca reper interiorul sau exteriorul. Diferențele dintre cele două versiuni sunt minore la capitolul estetic și o să vă treziți că, dacă puneți creionul pe hârtie și calculați la centimă, detaliile astea nu vor face niciodată o diferență atât de mare.

Asta pentru că M5 Competition preia practic interiorul lui M5, care la rândul său oferă un interior o idee mai "picant" decât un Seria 5 cu pachet M.

În cazul mașinii testate de noi, diferențele s-au limitat la centurile de siguranță M cu cele trei culori din sigla diviziei cusute inspirat de-a lungul centurilor, la un pedalier diferit, la câteva detalii din fibră de carbon și la un mesaj personalizat care apare pe instrumentarul de bord. 

În rest, pe M5 Competition găsim aceleași elemente pe care le oferă și versiunea M5 clasică. Normal, aici intră mai ales scaunele M excepționale care la prima vedere sunt mai aproape de fotolii decât de scaunele scoică ale mașinilor sport, dar care oferă un nivel optim de sprijin lateral, indiferent dacă vorbim de o excursie pe șoselele virajate din munți sau la un tur de circuit în care aderența e tot timpul la limită. 

Unii dintre voi veți considera că interiorul lui M5 Competition este puțin "demodat", iar asta vine din faptul că BMW folosește așezarea asta a elementelor pe bord de ani buni. Și probabil că aveți dreptate din punct de vedere strict temporal. 

Luați aminte însă că demodat nu înseamnă neapărat prost. Asta pentru că, la nivel de ergonomie, BMW a ajuns la un nivel la care comenzile mașinii pot fi învățate într-o jumătate de oră de un copil. Totul este la îndemână și totul se rezolvă fie fizic, prin butoanele încă existente, fie verbal, prin comenzi, fie prin gesturi (după ce încerci să schimbi volumul sistemului audio fluturând arătătorul prin aer vei face asta instinctual ulterior), fie prin comenzi touch pe ecranul central sau pe rotativul multipremiatului sistem iDrive.

În acest caz, bavarezii s-au limitat la modificarea ușoară a unor elemente precum levierul cutiei de viteze.

Pentru modificări ceva mai serioase la nivelul interiorul modelelor BMW, trageți o privire spre noul X5 și spre viitorul Seria 8, pentru că elementele prezente acolo vor migra în timp pe toate modelele mărcii. Probabil și pe M5 și M5 Competition odată cu un viitor facelift al familiei Seria 5.

  • Corocsenie Adrian, miercuri, 08.08.2018 13:19

    Citez ,, Nu ne-a placut - design interior conservator '' Pai cum vreti sa arate ? Ca un Lexus aiuristic si obositor sau ca un Audi cu 3 monitoare strambe la bord ?

  • SIMPLE MINDS, miercuri, 08.08.2018 15:12

    @mircea mester Viteza maxima +350???Alibiul tau e starea de beatitudine generata de acest monstru mecanic dar si de adjectivul ''probabil''folosit in articol.Cu certitudine nu va atinge viteza de 350km/h!Pesemne ca te-ai referit la valori pur teoretice in treapta a 8-a a cutiei de viteze dar care in realitate nu au nici un fundament.

  • mircea, miercuri, 08.08.2018 15:37

    @Simple Minds Evident că nu e 350. Am încurcat cifrele la tastare: e 305 în loc de 350 (cu pachetul M Driver opțional, se ridică limitarea). Mea culpa.

  • SIMPLE MINDS, miercuri, 08.08.2018 16:00

    In ceea ce priveste pretul este echivalentul a zece topuri de hartie si o suta de agrafe intr-o institutie publica romaneasca.Sa indrazneasca careva sa ma contrazica!

  • Kirotractor, miercuri, 08.08.2018 18:15

    @S.M: Nu te contrazic, doar te completez: tot atîta costă și achizițiile tip ciocan + 100 cuie din scriptele unei armate mai pentagonal-democratice ca a noastră cică. ;-) Se fură enorm deci pe toate meridianele - d-aia se și pot vinde mașini de calibrul... și prețul ăsteia de fapt. Care, și mai dihai decît la testul cu M5-ul *normal*, aș fi tentat să zic că-i o inutilitate. Dar nu-i. Chiar dacă aproape nimeni nu va duce pe circuit un uber-bull cu inerție pe măsură, iar pe șosele și M-ul *normal* e mult prea potent pentru a fi utilizat măcar la 50% din capabilități (adică vreo 300 CP.) M5 Competition îmi pare deci o nouă hiper-vitrină tehnologică a bavarezilor - cărora, ca simplu chibiț, le acord totuși mai mult credit pe felia asta decît diviziei AMG a concurenței (btw, E 63-S-ul a realizat doar 3,2 s pt sprintul 0-100 în comparativul a-m-s vs. M5 - autorul unui f. onorabil 3,3 s, fiind și mai ușor decît în fișa tehnică - 1.917 kg pe cîntar și nu 1.930.) Valori irelevante oricum în viața reală - ba chiar și pe circuit -, ținînd de o nu tocmai nouă habotnicie aproape psihotică a unor fan-clubiști, în stare să se păruie pentru numitele zecimi. În fine, pe lîngă exhibarea resurselor firmei, un rol în lansarea unor asemenea *monștri* (atribut des folosit și-n articol, care prin el însuși confirmă anormalitatea vehiculului) e și alimentarea continuă a vanității unei anume categorii de clienți. Pentru care pierderea a 60K euro în 3 ani doar uitîndu-se la mașină îi afectează la fel de puțin ca ratele de leasing cît 10-15 salarii medii. Mă opresc totuși aici, ca să nu fiu suspectat de invidie malignă, :-) dar și fiindcă psihanaliza deșartei măriri (camuflată sub sintagme inocente tip *adevărată pasiune auto*) e oricum o pierdere de timp inutilă. Să nu mai zic că cei 5-6 potențiali cumpărători de M5 / Comp. de la noi nu intră never-ever pe AM - care nici nu prea înțeleg de ce a simțit nevoia unui test în plus față de al M5-ului.

  • Alex.Seremet.BMW, miercuri, 08.08.2018 18:24

    @Kirotractor, la întrebarea ta, de ce testul, ţi-ai răspuns singur cu ce spuneai în primele paragrafe. ;)

  • SIMPLE MINDS, miercuri, 08.08.2018 19:04

    @ kiro In urma cu vreo 10 ani bavarezii isi ironizau concurenta de la Stuttgart cu intrebarea retorica daca sl 65 amg este o masina sport(630 cp 1000 Nm).Dar cum in viata numai prostii nu-si schimba opiniile ne-am procopsit din partea munchenezilor cu valori de-a dreptul vulgare ''doar'' dintr-o cilindree de 4.4l.Clarkson a avut o replica geniala in anii 2000 cand afirma ca asemenea valori de putere si cuplu te ajuta sa readuci la viata o planeta moarta.

  • nume, miercuri, 08.08.2018 22:53

    Cica nu ne-a placut consumul, dar dam patru din cinci stele posibile, Note la fel de amuzante s-au dat si pentru interior, si pentru pret.

  • Kirotractor, joi, 09.08.2018 07:58

    @Alex.Seremet.BMW.:Hai că ești simpatic - dar îți dai seama ce IQ extraterestru am, dacă-mi răspund la întrebări încă nepuse? :-))) Serios și f. sincer acu, pentru mine cel puțin M5 rămîne un summum de calități, dar și o inutilitate - nu prin prismă strict utilitaristă, ci a unui ex-jurnalist auto/moto deloc mogul care, fără să excludă plăcerea conducerii sportive, preferă să scoată el untul dintr-o mașină și nu invers. ...Adică *monstrul* să mă bage-n trepidații cu transpirații :-) (cum s-a întîmplat cînd am condus E60-ul V10 de *numai* 507 CP.) Care, btw, atinge 328 km/h fără limitare - deci, teoretic cel puțin, la 625 CP sînt posibili și 350 km/h, cei 305 km/h (sau 190 mph) ai versiunii F90 cu pachet M-Driver fiind TOT cu limitare !!! @SIMPLE MINDS: Eu aș zice, spre deosebire de Clarkson, că ai putea să omori o planetă vie cu asemenea motoare. :-) Dar mdeh, nu-s genial ca el așa că nu mă luați prea-n serios.

  • mircea, joi, 09.08.2018 10:13

    @nume Citim și textul sau ne uităm la steluțe și dăm din maxilar?

  • Snow, joi, 09.08.2018 10:33

    1940 kg ? Aici am o problema ... in rest masina cumuleaza toate superlativele ! Asteptam M5-ul non-Competition pe piata de masini folosite in 4-5 ani la 45-55 K Euro ...

  • Kirotractor, joi, 09.08.2018 10:55

    Completări pt cei care oscilează între AMG 63S și M5 (offtopic: iar am aflat că nu-s infailibil - un cunoscut chiar capabil, nu doar teoretic interesat să-și tragă monstruleți d-ăștia rugîndu-mă să-i caut detalii... după ce a citit testele d-aici.) ...Eu i-am recomandat Parusan :-) - pardon, M5-ul. Deci, stimabile Alex.BMW, rămâi dator de-o cinste cînd/dacă mai trec pe la Auto.Bavaria. Nu cu celebrul Dan Năstase însă, că prea-i vorbă lungă. ;-) - M5 are garda la sol de 132 mm - Competition implicit doar 125 mm, cu cîțiva mm mai mult decît AMG (și acceptabilă comparativ cu cei doar 104 mm ai A-Klasse de exemplu.) - AMG e mai greu cu fix 113 kg (2.030 vs. 1.917 - M5) - dar cuplul max. mai mare (850 vs 750 Nm) face ca performanțele lor să fie practic egal de... monstruoase :-) (reprize egale la zecime, respectiv 60-100 km/h în 1,6 s și 80-120 în 2,0 s !!!) - și consumul mediu e comparabil (cca 12 l/100 km ambele-n test), însă cu un avantaj d-un litru pt BMW (9,2 vs 10,2 l) la condus economic - dar cine-și ia așa ceva să meargă ca melcul?! Criteriul decisiv ar fi însă dinamica efectiv/ obiectiv mai bună a M5-ului dovedită-n diversele probe de slalom, manevrabilitate etc. ...Și prețul mai mic cu 7-8.000 euro poate?! Naah, asta-n niciun caz.

  • hazard, joi, 09.08.2018 11:19

    "nu ne-a placut - consum" :D:D:D hahahahahah

  • SIMPLE MINDS, joi, 09.08.2018 14:34

    @ kiro Referitor la M5 e60 viteza maxima fara limitare parca era de 207 mph,deci vreo 332 km/h.Slava Domnului ca n-am facut conversia in mile marine :-) ca cine stie la ce valoare dodoloata ajungeam pentru elicea bavareza!

  • andrei, joi, 09.08.2018 15:50

    Astept testul cu M2 Competition, asta e un GT (prea mare si prea greu). Actualul M2 e genial.

  • Cineva, joi, 09.08.2018 19:19

    @andrei Da. M2 e genial dar are stopurile prea urate pt. a da o gramada de bani pe el.

  • mircea, joi, 09.08.2018 19:19

    @andrei Săptămâna viitoare.

  • adi_10, sâmbătă, 11.08.2018 00:16

    prea mult...prea multi cai, prea mare motorul, prea mare pretul....prea multi de prea. un motor de 3.0 si vreo 200 si ceva de cai e mai mult decat ai nevoie.