Consum
Din cauze tehnice nu putem scoate din acest test capitolul Consum, așa că - vrem, nu vrem - trebuie să ne achităm de sarcina deloc relevantă de a nota cel mai puternic BMW din istorie, cu un V8 sub capotă, în funcție de consumul de carburant pe care-l oferă mașina.
Adevărul este, însă, că asta e o gândire falimentară doar pe termen scurt. Dacă gândim pe termen lung, vom observa că cei 10.7 litri/100 km în regim mediu mixt pe care-i afișează M5 Competition în fișa tehnică (14.4 urban și 8.1 extraurban) reprezintă cifre fabuloase comparate cu cele pe care le ofereau mașini asemănătoare acum vreo 10 ani, de exemplu. Dacă vorbim de mașini de peste 500 de cai putere, consumurile care treceau de 15 litri/100 km erau la ordinea zilei, așa că avansul tehnologic n-a fost bifat doar la capitolul performanțe și putere, ci și la economia de carburant. Oricât de ciudat ar suna treaba asta în contextul actual.
Singurul rival direct pe care-l are M5 Competition este, până la apariția noilor RS6 și RS7, Mercedes-Benz E63S AMG, un alt monstru creat de industria auto germană. Și, dacă ne întrebați pe noi, motivul real pentru care BMW și-a încordat mușchii peste M5-ul "normal". Modelul AMG scoate "doar" 612 CP dintr-un V8 de 3.9 litri, dar vine cu un cuplu de 850 Nm, chit că acesta e disponibil "abia" la 2500 rpm. Pun toate aceste adverbe între ghilimele pentru că, în afara comparației directe, ambele modele sunt adevărați monștri.
În cazul modelului rival, consumul mediu anunțat de producător este de 10.8 litri/100 km, deci cu 0.1 litri mai mult decât modelul testat de noi. Zicea cineva că M5 Competition nu a fost construit SPECIAL pentru a se lupta cu E63AMG pe toate fronturile?
Evident că, ieșind cu nasul din fișele tehnice și dându-i bice pe șosele, M5 Competition nu este tocmai prietenos cu rezervorul. Pilotat în regim sportiv pe o șosea de munte, M5 Competition a urcat până spre 20 litri/100 km. Probabil că nu veți scoate mai mult decât atât pe un traseu virajat decât dacă puneți mașina pe circuit. Nici măcar nu consider că această valoare este foarte relevantă în context, de altfel.
Citez ,, Nu ne-a placut - design interior conservator '' Pai cum vreti sa arate ? Ca un Lexus aiuristic si obositor sau ca un Audi cu 3 monitoare strambe la bord ?