
Tehnologie
Așa cum spuneam, BMW M440i Coupe nu vine la pachet cu munți de tehnologie. Principalul său atu este motorul de 3.0 litri, cu șase cilindri în linie.
Dar asta nu înseamnă că nu ai la dispoziție un instrumentar de bord digital, cu diagonala de 12.3 inch, și un ecran central de 14.9 inch pentru sistemul multimedia. Ambele sunt integrate într-un ansamblu curbat către șofer, la fel ca în cazul tuturor modelelor BMW de ultimă generație.
Instrumentarul de bord are o grafică bună, ușor personalizabilă, iar sistemul multimedia se mișcă bine. Poți interacționa cu el fie prin intermediul ecranului tactil, fie prin intermediul butonului rotativ iDrive. Așa cum bine știi, BMW a renunțat la gesturi, așadar nu mai poți modifica volumul radioului prin rotirea degetului, de pildă.
Zona de încărcare prin inducție pentru telefonul mobil nu este standard, chiar dacă M440i Coupe are un preț de bază de peste 70.000 de euro. Această tehnologie este inclusă în pachetul Confort, care costă 1.205 euro.
Dacă nu bifezi această opțiune, îți poți încărca telefonul fie la cele două port-uri USB-C, sau la priza de 12V.
Tot aici trebuie să menționăm stopurile cu tehnologie Laser, o premieră introdusă de acest facelift. Pe lângă o semnătură luminoasă specifică, aceste stopuri sunt mult mai vizibile, de exemplu atunci când este ceață sau în condiții de iarnă.
Motorul B58 este unul dintre cele mai bune lansate de Bmw în ultimii zece ani cel puțin, dacă nu cel mai bun, raportat la performanțe/consum/fiabilitate, am condus acum câțiva ani seria 5 G30 cu acest motor, mi s-a părut că are putere mai mare decât cea declarată oficial, poate și datorită eficienței cutiei și a punerii puterii pe asfalt, dar știe toată lumea ca puterea reală este puțin mai mare la multe motoare Bmw, că așa fac cei de la Bmw, păcălesc clienții. Personal aș alege acest motor pe seria 3, mai precis pe varianta Touring, umple perfect golul dintre variantele obișnuite și M3, un adevărat sleeper .