
Consum
Nu știu câți proprietari de BMW M440i, sau persoane care doresc să își achiziționeze un asemenea model, se gândesc la consum. Dar, pentru că avem acest criteriu, îți voi spune ce valori am obținut atât în mediul urban cât și în extra-urban.
Pentru această motorizare, germanii anunță un consum mediu de 7.7 litri/100 de km.
În oraș, noi am obținut 11.6 litri/100 de km, iar în afara orașului, acolo unde conduci mai mult o asemenea mașină, am reușit un consum de 7.1 litri/100 de km. Am avut porțiuni de autostradă, drum național și, nu în ultimul rând, mult drum montan.
Așadar, dacă facem un calcul simplu, am obținut un consum mediu de 9.3 litri/100 de km. Ceea ce nu este deloc rău pentru o mașină cu motor de 3.0 litri, pe benzină, și 374 de cai putere, care nu a fost condusă nici măcar pentru o secundă în modul de rulare cel mai eficient.
Bun. Rivali. Cum Audi S5/RS5, așa cum îl știm noi, nu mai există, singura alternativă la acest BMW M440i Coupe ar fi Mercedes-AMG CLE 53 Coupe. Rivalul din Stuttgart vine echipat cu un motor V6, de 3.0 litri, care oferă 449 CP (+23 CP veniți din partea unui sistem mild-hybrid) și consumă 9.1 litri/100 de km.
Motorul B58 este unul dintre cele mai bune lansate de Bmw în ultimii zece ani cel puțin, dacă nu cel mai bun, raportat la performanțe/consum/fiabilitate, am condus acum câțiva ani seria 5 G30 cu acest motor, mi s-a părut că are putere mai mare decât cea declarată oficial, poate și datorită eficienței cutiei și a punerii puterii pe asfalt, dar știe toată lumea ca puterea reală este puțin mai mare la multe motoare Bmw, că așa fac cei de la Bmw, păcălesc clienții. Personal aș alege acest motor pe seria 3, mai precis pe varianta Touring, umple perfect golul dintre variantele obișnuite și M3, un adevărat sleeper .