
Motor / Transmisie
Așadar, BMW M440i nu este un M veritabil, însă nu greșim dacă îl considerăm un model foarte apropiat de un M veritabil. Sau, dacă vrei, un M mai util în viața de zi cu zi. În primul rând, M440i și M4 ascund sub capotă aproximativ același motor de 3.0 litri, cu șase cilindri în linie. Deci baza este aceeași.
În cazul celui dintâi, propulsorul are codul B58, iar în cazul celui din urmă S58. Desigur, diferă puterea oferită, dar și o serie de componente.
De exemplu, B58 are un singur turbo (twin-scroll), iar S58 are două turbine. Apoi, B58 are un raport de compresie mai mare, iar S58 are interne forjate.
Să revenim la putere. Dacă M4 Competition oferă 530 de cai putere și 650 Nm, M440i Coupe dispune de 374 CP și 500 Nm. În plus, acesta din urmă beneficiază și de un sistem mild-hybrid la 48V, care suplimentează cu 11 CP în anumite situații. Integrează și o baterie cu o capacitate de 0.53 kWh.
Așa cum am aflat după testul nostru cu M4 Competition Cabrio, motorul de 3.0 litri livrează puterea într-un mod violent, mai ales cu toate sistemele relevante trecute în modul Sport/Sport Plus. Însă, motorul S58 are un "turbo lag" neașteptat atunci calci mai hotărât pedala de accelerație.
Asta pentru că cei 530 CP sunt livrați la 6.250 de rotații pe minut, iar cuplul de 650 Nm este disponibil între 2.750 rpm și 5.750 rpm.
De cealaltă parte, M440i xDrive (fie el coupe sau cabrio) este mult mai potrivit pentru drumurile de zi cu zi. Unitatea livrează puterea între 5.500 și 6.500 de rotații pe minut și cuplul între 1.900 și 5.000 de rotații pe minut. Trage liniar, de la turații joase, trage tare și, poate cel mai important, "turbo lag-ul" nu este atât de prezent ca la M4 și la al său motor S58.
Sunetul care părăsește țevile sistemului de evacuare creează la fel de multă dependență în cazul amândurora. Din păcate, tot în cazul ambelor modele, vei avea destul de mult sunet artificial injectat în boxe, mai ales în modul de rulare Sport/Sport Plus.
Transmisia Steptronic cu 8 rapoarte nu este la fel de precisă și de rapidă ca și cutia de viteze cu Drivelogic, prezentă pe M4, dar își face foarte bine treaba. Până la urmă, ambele sunt cu convertizor de cuplu. Schimbările sunt line, nu se "bâlbâie" dacă o iuțești, iar în modul Comfort trece rapid prin trepte pentru un consum de combustibil cât mai redus.
Modul Sport păstrează mai mult treapta de viteză, astfel încât motorul să fie întotdeauna în plaja de putere/cuplu.
Motorul B58 este unul dintre cele mai bune lansate de Bmw în ultimii zece ani cel puțin, dacă nu cel mai bun, raportat la performanțe/consum/fiabilitate, am condus acum câțiva ani seria 5 G30 cu acest motor, mi s-a părut că are putere mai mare decât cea declarată oficial, poate și datorită eficienței cutiei și a punerii puterii pe asfalt, dar știe toată lumea ca puterea reală este puțin mai mare la multe motoare Bmw, că așa fac cei de la Bmw, păcălesc clienții. Personal aș alege acest motor pe seria 3, mai precis pe varianta Touring, umple perfect golul dintre variantele obișnuite și M3, un adevărat sleeper .