
Interior
Chiar dacă a primit un facelift, care a revizuit puțin și habitaclul, BMW M4 își arată vârsta atunci când vine vorba despre interior. Mai ales dacă arunci o privire peste ce au făcut rivalii de la Mercedes-Benz cu interiorul modelului CLE.
Unii preferă habitaclul mai conservator al lui M4, în timp ce alții apreciază mai mult interiorul propus de CLE, cu multe suprafețe tactile și zone acoperite cu negru lucios. Până la urmă, gusturile nu se discută.
Acestea fiind spuse, pe M4 facelift mai primești câteva butoane fizice, inclusiv pe volan, ceea nu este tocmai un lucru rău. În ceea ce privește ansamblul curbat care integrează cele două ecrane, despre care voi vorbi mai încolo, pot spune că putea fi integrat mai bine în bord.
Dacă ne referim la materialele regăsite în habitaclu, acestea sunt diverse și destul de calitative. De pildă, în partea superioară a bordului avem un material moale, denumit Sensatec, pe portiere (în partea mediană) ai piele, iar pe bord, volan și pe tunelul central, mașina testată de noi a avut ornamente din fibră de carbon.
Regăsești și plastic tare (nu foarte deranjant la atingere), de exemplu în partea de jos a portierelor, dar și în zona torpedoului. Plasticul tare este mult mai prezent în spate, dar acest lucru a ajuns să nu mai fie atât de neobișnuit (din păcate), chiar și în cazul unei mașini scumpe.
Scaunele sport sunt standard, oferă un suport lateral bun, și pot spune că sunt destul de confortabile la drum lung. Ele sunt îmbrăcate, încă din standard, în piele Merino în diverse culori. Opțional poți bifa și scaunele scoică M Carbon care, deși arată mai bine, poate nu sunt atât de confortabile. Spun "poate" pentru că nu am avut ocazia să le încercăm.
La nivelul portierelor și la nivelul bordului regăsim câteva zone iluminate, puține în comparație cu Mercedes-Benz CLE.
Plafonul retractabil din material textil este, desigur, piesa de rezistență a unui M4 Cabrio. El poate fi acționat chiar și în mers, astfel că nu trebuie să oprești pentru a capota mașina dacă, să zicem, vremea decide să devină dintr-o dată capricioasă.
Tot din fericire, deflectorul de vânt este standard. Cu el montat, locurile din spate devin inaccesibile și se transformă într-un spațiu de depozitare suplimentar. Dar, partea bună este că poți merge decapotat chiar și la viteze de autostradă. Nici temperatura de afară nu te va deranja prea mult. Pe încercate.
Volanul are funcție de încălzire, la fel și scaunele. În plus, poți bifa și încălzirea la nivelul gâtului. Setezi sistemul de climatizare pe temperatură înaltă și îți vezi, liniștit, de drum. Așadar, decapotabilele nu sunt utile doar vara.
Înainte să trec mai departe, trebuie să punctez faptul că habitaclul decapotabilei germane este surprinzător de bine antifonat.
Dacă tot am pomenit de spații de depozitare, buzunarele portierelor sunt destul de generoase și au spații dedicate unde poți depozita sticle de 0.5 litri (chiar și de un litru). Cotiera centrală este și ea decentă.
Pe locurile din spate pot sta doi pasageri, iar spațiul este decent, aș putea spune. Nu încap 3 pasageri, pentru că pe locul din mijloc ai două suporturi pentru pahare. Și pasagerii din spate au buzunare de depozitare.
Atunci când îți cumperi o mașină decapotabilă, ești conștient din start că portbagajul nu va fi foarte generos. BMW M4 Cabrio oferă 385 de litri pentru bagaje, cu 55 de litri mai puțin decât versiunea Coupe.
Nici Mercedes-AMG CLE Cabriolet nu este foarte departe. Modelul din Stuttgart promite un portbagaj de 375 de litri.
cum te-ai dus tu alexe pe drumul ala neasfaltat si plin de praf cu asa ceva? iti dai seama ca tot praful ala ti-a intrat in interior? sau ca iti imbacsesti prelata care devine din neagra gri-cacanie iar spalarea ei e un chin? dar ce-ti pasa tie, nu e masina ta. cine a avut vreodata cabrio stie ce zic. nu sunt masini de romania.