Tehnologie

5.0

Ca și până acum, în spatele volanului primești un ansamblu curbat care integrează atât instrumentarul de bord digital, de 12.3 inch, cât și ecranul central al sistemului multimedia, de 14.9 inch. Cele două ecrane le primești și pe un Seria 3 obișnuit, dar, trebuie menționat că pe versiunile M ai o grafică specifică.

Tot specifice unui model M sunt cele două butoane de pe volan, M1 și M2. Sunt roșii, deci nu ai cum să le ratezi. Bavarezii permit configurarea unor sumedenie de funcții, de la cât de sensibilă să fie accelerația, cât și de rigidă să fie suspensia, cât de rapid să schimbe transmisia și așa mai departe.

Dacă stai să reglezi de fiecare dată acești parametrii pierzi destul de mult timp. Pentru asta există butoanele M1 și M2. De exemplu, poți să salvezi cea mai confortabilă configurație pe butonul M1 și cea mai brutală pe M2. Odată apăsat unul dintre butoane, schimbarea se face instant.

M3 Touring poate fi utilizat și ca mașină de familie, dacă chiar vrei asta, dar tot pe circuit se simte cel mai bine. Tocmai pentru acest scenariu ai funcția BMW M Laptimer, care îți permite să salvezi turele de circuit pentru a le evalua ulterior. Mai mult, această funcție poate înregistra cel mai bun timp pe tur și îți poate afișa pe head-up display ecartul față de timpul de referință.

Dacă tot suntem la capitolul "analizare", ai sistemul Drift Analyzer. Acesta face exact ce îi spune și numele: îți analizează derapajele controlate și, la final, îți dă și o notă. Cred că nu mai trebuie să îți amintesc că astfel de manevre trebuie realizate numai într-un cadru controlat.

Prin aplicația BMW M ai acces la o vizualizare bird's eye a hărţii circuitului, o comparație a timpului pe tur, date de la senzorii mașinii. Factori precum viteza, turația motorului și poziția acceleratorului și grafice care arată valorile de accelerație laterale și longitudinale atinse.

  • Andrei, sâmbătă, 02.08.2025 00:55

    2 tone a ajuns si asta sa cantareasca, la fel cat un X5. Nu mai e masina sport, e un GT.

  • @Ocrotitorul României, sâmbătă, 02.08.2025 12:28

    M3 Touring - 1865kg. Sunt premise, dintre cele mai favorabile, ca viitorul M3 ielectric sa nu depaseasca cu mult masa proprie de 3 tone, BMW facand eforturi ample in acest sens, pentru ca viitorii posesori sa-l poata struni cu permis de conducere categoria B.

  • BMW, duminică, 03.08.2025 02:21

    Urâtă cu spume. Cum a remarcat și Andrei, la 2t numai sportiva nu mai e. Apropo, i4 are doar 200kg in plus.

  • Marius, duminică, 03.08.2025 05:52

    Nu poți.. compara un M..veritabil..cu un I... Electrica..rămâne pentru oraș.. indiferent că-ți CP.. dezvoltă... Realitatea este alta..decât datele tehnice... Tot motoarele termice..sunt sarea și piperul..

  • Marius, duminică, 03.08.2025 06:00

    Un 4 cilindri..cu turbo..ii dă rușine la o electrica pe autostradă.. Simplu..cu electrica tre..sa mergi la consum..

  • @marius, duminică, 03.08.2025 12:35

    Pe cuvântul tău? Cred ca n-ai pus piciorul niciodată nici în i4 nici în M4.

  • Dizăl Rulz Forevăr, duminică, 03.08.2025 13:40

    A pus piciorul în TDI cu I-ul roșu.

  • Snow, luni, 04.08.2025 10:45

    Am condus in Germania modelul pre-facelift de 510 CP. Am remarcat pe langa puterea motorului si usurinta demarajelor la orice viteza franele absolut senzationale. Rigiditatea si lipsa de minim comfort mi s-au parut usor deranjante. Masa proprie relativ mare nu se simte. Masina pare compacta si manevrabila la orice viteza. M-a impresionat neplacut limitarea la 255 km/ora indicat pe vitezometru, valoare semnificativ mai redusa fata de alte modele M cu care am mai avut de-a face. Ce-i drept masina ajunge instantaneu acolo ! Nu m-am obisnuit cu ecranul curbat pe post de 'tablou de bord' si am abandonat incercarile de a comuta tractiunea pe spate dupa cateva minute de cautari prin meniuri stufoase. Masina necesita studiu individual, e pacat sa ai asa ceva si sa nu-i stii utiliza macar 90% din functiuni ...

  • Snow, luni, 04.08.2025 10:49

    Autorul amesteca inocent culorile standard gratuite (Verde Isle of Man, Rosu Toronto etc) cu costisitoarea si uimitoarea nuanta Violet Twilight Metallic, una din zecile de culori 'individuale' disponibile ca optiune la putin peste 5000 (cinci mii) de Euro ... Am vazut masina recent la un eveniment in Politehnica si combinatia de vopsea si interior e absolut senzationala. Jantele argintii sunt un pic stridente, as fi ales ceva 'bicolor', cu putin negru ..