
Uraganul din Garching
Ani de zile, bătălia în segmentul break-urilor de performanță germane (de dimensiuni medii) s-a dat între Audi RS 4 Avant și Mercedes-AMG C63 T-Modell. În ciuda insistențelor fanilor, BMW a stat pe bară și a privit această luptă de pe margine.
Ce-i drept, constructorul din Munchen a cochetat cu dezvoltarea unui break de performanță, de dimensiunii medii, care să poarte emblema diviziei M. Mașinile respective, printre care E46 M3 Touring din anii 2000, nu au evoluat de la stadiul de prototipuri și nu au părăsit niciodată garajul din Garching pentru a fi produse în serie.
Totul s-a schimbat, însă, în 2023. Atunci, BMW a cedat presiunilor, a înțeles că, cel puțin clienții din vest, își doresc un asemenea model și a lansat oficial M3 Touring.
Succesul a venit de îndată pentru că, să fim sinceri, pachetul era unul foarte atractiv. Sub capotă aveai un motor de 3.0 litri, cu șase cilindri în linie, performanțele erau demne de un model M, iar clienții își puteau duce copiii la școală, iar apoi nu îi împiedica nimeni să abuzeze anvelopele pe circuit.
În 2024, BMW Seria 3 a primit un facelift, sau Life Cycle Impulse în limbajul bavarezilor. Modificările au fost preluate și de versiunea de performanță M3, atât de varianta sedan cât și de cea Touring.
Pentru a vedea dacă M3 Touring a rămas același ștrengar, dar cu mai multă putere, am testat și noi un exemplar vopsit într-o nuanță exterioară cu adevărat specială.
Înainte de a-l descoperi în detaliu, îți propunem să urmărești clipul video pe care ți l-am pregătit.
PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE DE NOI
2 tone a ajuns si asta sa cantareasca, la fel cat un X5. Nu mai e masina sport, e un GT.