4.7
de Alexandru Monenciu, Foto: Dragoș Savu, vineri, 1 august

Uraganul din Garching

Ani de zile, bătălia în segmentul break-urilor de performanță germane (de dimensiuni medii) s-a dat între Audi RS 4 Avant și Mercedes-AMG C63 T-Modell. În ciuda insistențelor fanilor, BMW a stat pe bară și a privit această luptă de pe margine.

Ce-i drept, constructorul din Munchen a cochetat cu dezvoltarea unui break de performanță, de dimensiunii medii, care să poarte emblema diviziei M. Mașinile respective, printre care E46 M3 Touring din anii 2000, nu au evoluat de la stadiul de prototipuri și nu au părăsit niciodată garajul din Garching pentru a fi produse în serie.

Totul s-a schimbat, însă, în 2023. Atunci, BMW a cedat presiunilor, a înțeles că, cel puțin clienții din vest, își doresc un asemenea model și a lansat oficial M3 Touring.

Succesul a venit de îndată pentru că, să fim sinceri, pachetul era unul foarte atractiv. Sub capotă aveai un motor de 3.0 litri, cu șase cilindri în linie, performanțele erau demne de un model M, iar clienții își puteau duce copiii la școală, iar apoi nu îi împiedica nimeni să abuzeze anvelopele pe circuit.

În 2024, BMW Seria 3 a primit un facelift, sau Life Cycle Impulse în limbajul bavarezilor. Modificările au fost preluate și de versiunea de performanță M3, atât de varianta sedan cât și de cea Touring.

Pentru a vedea dacă M3 Touring a rămas același ștrengar, dar cu mai multă putere, am testat și noi un exemplar vopsit într-o nuanță exterioară cu adevărat specială.

Înainte de a-l descoperi în detaliu, îți propunem să urmărești clipul video pe care ți l-am pregătit.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE DE NOI

  • Andrei, sâmbătă, 02.08.2025 00:55

    2 tone a ajuns si asta sa cantareasca, la fel cat un X5. Nu mai e masina sport, e un GT.

  • @Ocrotitorul României, sâmbătă, 02.08.2025 12:28

    M3 Touring - 1865kg. Sunt premise, dintre cele mai favorabile, ca viitorul M3 ielectric sa nu depaseasca cu mult masa proprie de 3 tone, BMW facand eforturi ample in acest sens, pentru ca viitorii posesori sa-l poata struni cu permis de conducere categoria B.

  • BMW, duminică, 03.08.2025 02:21

    Urâtă cu spume. Cum a remarcat și Andrei, la 2t numai sportiva nu mai e. Apropo, i4 are doar 200kg in plus.

  • Marius, duminică, 03.08.2025 05:52

    Nu poți.. compara un M..veritabil..cu un I... Electrica..rămâne pentru oraș.. indiferent că-ți CP.. dezvoltă... Realitatea este alta..decât datele tehnice... Tot motoarele termice..sunt sarea și piperul..

  • Marius, duminică, 03.08.2025 06:00

    Un 4 cilindri..cu turbo..ii dă rușine la o electrica pe autostradă.. Simplu..cu electrica tre..sa mergi la consum..

  • @marius, duminică, 03.08.2025 12:35

    Pe cuvântul tău? Cred ca n-ai pus piciorul niciodată nici în i4 nici în M4.

  • Dizăl Rulz Forevăr, duminică, 03.08.2025 13:40

    A pus piciorul în TDI cu I-ul roșu.

  • Snow, luni, 04.08.2025 10:45

    Am condus in Germania modelul pre-facelift de 510 CP. Am remarcat pe langa puterea motorului si usurinta demarajelor la orice viteza franele absolut senzationale. Rigiditatea si lipsa de minim comfort mi s-au parut usor deranjante. Masa proprie relativ mare nu se simte. Masina pare compacta si manevrabila la orice viteza. M-a impresionat neplacut limitarea la 255 km/ora indicat pe vitezometru, valoare semnificativ mai redusa fata de alte modele M cu care am mai avut de-a face. Ce-i drept masina ajunge instantaneu acolo ! Nu m-am obisnuit cu ecranul curbat pe post de 'tablou de bord' si am abandonat incercarile de a comuta tractiunea pe spate dupa cateva minute de cautari prin meniuri stufoase. Masina necesita studiu individual, e pacat sa ai asa ceva si sa nu-i stii utiliza macar 90% din functiuni ...

  • Snow, luni, 04.08.2025 10:49

    Autorul amesteca inocent culorile standard gratuite (Verde Isle of Man, Rosu Toronto etc) cu costisitoarea si uimitoarea nuanta Violet Twilight Metallic, una din zecile de culori 'individuale' disponibile ca optiune la putin peste 5000 (cinci mii) de Euro ... Am vazut masina recent la un eveniment in Politehnica si combinatia de vopsea si interior e absolut senzationala. Jantele argintii sunt un pic stridente, as fi ales ceva 'bicolor', cu putin negru ..