Motor / Transmisie

5.0

Ca și până acum, BMW M3 Touring poate fi comandat într-o singură versiune și anume Competition cu sistem de tracțiune integrală M xDrive. Altfel spus, acest sistem de tracțiune livrează puterea către toate cele patru roți, dar permite și livrarea doar către puntea spate.

Adică poți realiza derapaje controlate cu un break de performanță, dacă chiar vrei asta. Pe scurt, sistemul M xDrive oprește sistemul electronic de control al tracțiunii, în toate cele 8 trepte ale cutiei de viteze. Un avantaj față de rivalii care nu pot face asta.

Sub capotă regăsim același propulsor S58 de 3.0 litri twin-turbo. Facelift-ul, însă, a adus un surplus de putere. Asta înseamnă că acum ai la dispoziție 530 de cai putere (+ 20 CP față de M3 Touring pre-facelift) disponibili la 6.250 rpm și un cuplu maxim de 650 Nm între 2.750 și 5.750 de rotații pe minut.

Unitatea cu șase cilindri în linie nu mai are nevoie de laude, pentru că deja le-a cam primit pe toate. Are două turbocompresoare cu răcire indirectă a aerului, un sistem de admisie cu debut optimizat și un sistem de injecție directă pe benzină, care funcționează la o presiune maximă de 350 bar.

Dacă mă întrebi pe mine, cei 20 de cai putere în plus sunt o cantitate neglijabilă pentru că, chiar și înainte, acest motor era un monstru. Trage foarte tare (pare că are resurse nelimitate), mai ales atunci când treci toate sistemele relevante în Sport/Sport Plus, iar puterea este livrată liniar și predictibil.

Fix ce îți dorești de la o mașină de performanță pe care vrei să o conduci cursiv, fără ruperi de ritm neplanificate.

Este cunoscut faptul că propulsorul S58 are un turbo lag, pe care l-am remarcat și noi atunci când am condus noul M4 Competition Cabrio. Îl simți mai ales în modul de rulare standard, cu toate sistemele relevante în Confort sau Eco. Dar trebuie să spun că, în cazul lui M3 Touring facelift, nu este atât de pronunțat.

Transmisia automată cu 8 rapoarte, semnată de ZF, este cu convertizor de cuplu. Asta înseamnă că schimbările treptelor se face lin, fără șocuri, și foarte rapid. În continuare, poți să alegi cât de repede și cât de brutal să schimbe transmisia.

  • Andrei, sâmbătă, 02.08.2025 00:55

    2 tone a ajuns si asta sa cantareasca, la fel cat un X5. Nu mai e masina sport, e un GT.