Motor / Transmisie

5.0

Ca și până acum, BMW M3 Touring poate fi comandat într-o singură versiune și anume Competition cu sistem de tracțiune integrală M xDrive. Altfel spus, acest sistem de tracțiune livrează puterea către toate cele patru roți, dar permite și livrarea doar către puntea spate.

Adică poți realiza derapaje controlate cu un break de performanță, dacă chiar vrei asta. Pe scurt, sistemul M xDrive oprește sistemul electronic de control al tracțiunii, în toate cele 8 trepte ale cutiei de viteze. Un avantaj față de rivalii care nu pot face asta.

Sub capotă regăsim același propulsor S58 de 3.0 litri twin-turbo. Facelift-ul, însă, a adus un surplus de putere. Asta înseamnă că acum ai la dispoziție 530 de cai putere (+ 20 CP față de M3 Touring pre-facelift) disponibili la 6.250 rpm și un cuplu maxim de 650 Nm între 2.750 și 5.750 de rotații pe minut.

Unitatea cu șase cilindri în linie nu mai are nevoie de laude, pentru că deja le-a cam primit pe toate. Are două turbocompresoare cu răcire indirectă a aerului, un sistem de admisie cu debut optimizat și un sistem de injecție directă pe benzină, care funcționează la o presiune maximă de 350 bar.

Dacă mă întrebi pe mine, cei 20 de cai putere în plus sunt o cantitate neglijabilă pentru că, chiar și înainte, acest motor era un monstru. Trage foarte tare (pare că are resurse nelimitate), mai ales atunci când treci toate sistemele relevante în Sport/Sport Plus, iar puterea este livrată liniar și predictibil.

Fix ce îți dorești de la o mașină de performanță pe care vrei să o conduci cursiv, fără ruperi de ritm neplanificate.

Este cunoscut faptul că propulsorul S58 are un turbo lag, pe care l-am remarcat și noi atunci când am condus noul M4 Competition Cabrio. Îl simți mai ales în modul de rulare standard, cu toate sistemele relevante în Confort sau Eco. Dar trebuie să spun că, în cazul lui M3 Touring facelift, nu este atât de pronunțat.

Transmisia automată cu 8 rapoarte, semnată de ZF, este cu convertizor de cuplu. Asta înseamnă că schimbările treptelor se face lin, fără șocuri, și foarte rapid. În continuare, poți să alegi cât de repede și cât de brutal să schimbe transmisia.

  • Andrei, sâmbătă, 02.08.2025 00:55

    2 tone a ajuns si asta sa cantareasca, la fel cat un X5. Nu mai e masina sport, e un GT.

  • @Ocrotitorul României, sâmbătă, 02.08.2025 12:28

    M3 Touring - 1865kg. Sunt premise, dintre cele mai favorabile, ca viitorul M3 ielectric sa nu depaseasca cu mult masa proprie de 3 tone, BMW facand eforturi ample in acest sens, pentru ca viitorii posesori sa-l poata struni cu permis de conducere categoria B.

  • BMW, duminică, 03.08.2025 02:21

    Urâtă cu spume. Cum a remarcat și Andrei, la 2t numai sportiva nu mai e. Apropo, i4 are doar 200kg in plus.

  • Marius, duminică, 03.08.2025 05:52

    Nu poți.. compara un M..veritabil..cu un I... Electrica..rămâne pentru oraș.. indiferent că-ți CP.. dezvoltă... Realitatea este alta..decât datele tehnice... Tot motoarele termice..sunt sarea și piperul..

  • Marius, duminică, 03.08.2025 06:00

    Un 4 cilindri..cu turbo..ii dă rușine la o electrica pe autostradă.. Simplu..cu electrica tre..sa mergi la consum..

  • @marius, duminică, 03.08.2025 12:35

    Pe cuvântul tău? Cred ca n-ai pus piciorul niciodată nici în i4 nici în M4.

  • Dizăl Rulz Forevăr, duminică, 03.08.2025 13:40

    A pus piciorul în TDI cu I-ul roșu.

  • Snow, luni, 04.08.2025 10:45

    Am condus in Germania modelul pre-facelift de 510 CP. Am remarcat pe langa puterea motorului si usurinta demarajelor la orice viteza franele absolut senzationale. Rigiditatea si lipsa de minim comfort mi s-au parut usor deranjante. Masa proprie relativ mare nu se simte. Masina pare compacta si manevrabila la orice viteza. M-a impresionat neplacut limitarea la 255 km/ora indicat pe vitezometru, valoare semnificativ mai redusa fata de alte modele M cu care am mai avut de-a face. Ce-i drept masina ajunge instantaneu acolo ! Nu m-am obisnuit cu ecranul curbat pe post de 'tablou de bord' si am abandonat incercarile de a comuta tractiunea pe spate dupa cateva minute de cautari prin meniuri stufoase. Masina necesita studiu individual, e pacat sa ai asa ceva si sa nu-i stii utiliza macar 90% din functiuni ...

  • Snow, luni, 04.08.2025 10:49

    Autorul amesteca inocent culorile standard gratuite (Verde Isle of Man, Rosu Toronto etc) cu costisitoarea si uimitoarea nuanta Violet Twilight Metallic, una din zecile de culori 'individuale' disponibile ca optiune la putin peste 5000 (cinci mii) de Euro ... Am vazut masina recent la un eveniment in Politehnica si combinatia de vopsea si interior e absolut senzationala. Jantele argintii sunt un pic stridente, as fi ales ceva 'bicolor', cu putin negru ..