Tinuta de drum

5.0

Diferența de greutate dintre un M3 Touring și un M3 Sedan este de 85 de kilograme: break-ul cântărește 1.940 de kilograme, iar cel din urmă 1.855 de kilograme. Să îți spun sincer, de la volan nici nu îți dai seama de acest aspect.

De fapt, până să începi să umbli prin multitudinea de setări puse la dispoziție de germani, M3 Touring se simte ca o mașină normală. Acum, cât de normală poate fi o mașină cu 530 de cai putere.

Puterea este transferată excelent pe asfalt, iar sistemul de tracțiune integrală M xDrive îți inspiră toată încrederea de care ai nevoie. Ce-i drept, trebuie să fii atent, pentru că majoritatea resurselor ajung la roțile spate și, în plus, chiar poți alege cât anume din putere să meargă acolo.

Dacă vrei senzații tari, poți trece sistemul de tracțiune din modul 4WD în 4WD Sport. Sistemele de control al tracțiunii vor fi, în acest caz, parțial decuplate, ba mai mult poți regla cât de intruzivă să fie intervenția lor, în 10 pași.

După mine, modul RWD ar trebui să vină cu un disclaimer. Adică, atunci când îl bifezi, mașina te anunță că sistemele electronice sunt dezactivate complet, dar ar trebui să mai aibă câteva rânduri și să te întrebe de vreo 2-3 ori înainte dacă chiar vrei să îl activezi.

Pe circuit, l-ai putea utiliza fără probleme. Dar, pe drumurile publice, eu zic că nu are rost pentru că puntea spate începe să danseze destul de mult. Și nu este un vals vienez.

Direcția este sublimă. Nu excelează la nivel de feedback, în comparație cu media din segment, dar este foarte directă și precisă.

Suspensia adaptivă M este standard dar, chiar și în modul Confort, nu este cea mai confortabilă. Până la urmă, este de înțeles, având în vedere că trebuie să fie fermă pentru a ține greutatea mașinii sub control. Iar de această datorie se achită foarte bine.

  • Andrei, sâmbătă, 02.08.2025 00:55

    2 tone a ajuns si asta sa cantareasca, la fel cat un X5. Nu mai e masina sport, e un GT.

  • @Ocrotitorul României, sâmbătă, 02.08.2025 12:28

    M3 Touring - 1865kg. Sunt premise, dintre cele mai favorabile, ca viitorul M3 ielectric sa nu depaseasca cu mult masa proprie de 3 tone, BMW facand eforturi ample in acest sens, pentru ca viitorii posesori sa-l poata struni cu permis de conducere categoria B.

  • BMW, duminică, 03.08.2025 02:21

    Urâtă cu spume. Cum a remarcat și Andrei, la 2t numai sportiva nu mai e. Apropo, i4 are doar 200kg in plus.

  • Marius, duminică, 03.08.2025 05:52

    Nu poți.. compara un M..veritabil..cu un I... Electrica..rămâne pentru oraș.. indiferent că-ți CP.. dezvoltă... Realitatea este alta..decât datele tehnice... Tot motoarele termice..sunt sarea și piperul..

  • Marius, duminică, 03.08.2025 06:00

    Un 4 cilindri..cu turbo..ii dă rușine la o electrica pe autostradă.. Simplu..cu electrica tre..sa mergi la consum..

  • @marius, duminică, 03.08.2025 12:35

    Pe cuvântul tău? Cred ca n-ai pus piciorul niciodată nici în i4 nici în M4.

  • Dizăl Rulz Forevăr, duminică, 03.08.2025 13:40

    A pus piciorul în TDI cu I-ul roșu.

  • Snow, luni, 04.08.2025 10:45

    Am condus in Germania modelul pre-facelift de 510 CP. Am remarcat pe langa puterea motorului si usurinta demarajelor la orice viteza franele absolut senzationale. Rigiditatea si lipsa de minim comfort mi s-au parut usor deranjante. Masa proprie relativ mare nu se simte. Masina pare compacta si manevrabila la orice viteza. M-a impresionat neplacut limitarea la 255 km/ora indicat pe vitezometru, valoare semnificativ mai redusa fata de alte modele M cu care am mai avut de-a face. Ce-i drept masina ajunge instantaneu acolo ! Nu m-am obisnuit cu ecranul curbat pe post de 'tablou de bord' si am abandonat incercarile de a comuta tractiunea pe spate dupa cateva minute de cautari prin meniuri stufoase. Masina necesita studiu individual, e pacat sa ai asa ceva si sa nu-i stii utiliza macar 90% din functiuni ...

  • Snow, luni, 04.08.2025 10:49

    Autorul amesteca inocent culorile standard gratuite (Verde Isle of Man, Rosu Toronto etc) cu costisitoarea si uimitoarea nuanta Violet Twilight Metallic, una din zecile de culori 'individuale' disponibile ca optiune la putin peste 5000 (cinci mii) de Euro ... Am vazut masina recent la un eveniment in Politehnica si combinatia de vopsea si interior e absolut senzationala. Jantele argintii sunt un pic stridente, as fi ales ceva 'bicolor', cu putin negru ..