
Tinuta de drum
Diferența de greutate dintre un M3 Touring și un M3 Sedan este de 85 de kilograme: break-ul cântărește 1.940 de kilograme, iar cel din urmă 1.855 de kilograme. Să îți spun sincer, de la volan nici nu îți dai seama de acest aspect.
De fapt, până să începi să umbli prin multitudinea de setări puse la dispoziție de germani, M3 Touring se simte ca o mașină normală. Acum, cât de normală poate fi o mașină cu 530 de cai putere.
Puterea este transferată excelent pe asfalt, iar sistemul de tracțiune integrală M xDrive îți inspiră toată încrederea de care ai nevoie. Ce-i drept, trebuie să fii atent, pentru că majoritatea resurselor ajung la roțile spate și, în plus, chiar poți alege cât anume din putere să meargă acolo.
Dacă vrei senzații tari, poți trece sistemul de tracțiune din modul 4WD în 4WD Sport. Sistemele de control al tracțiunii vor fi, în acest caz, parțial decuplate, ba mai mult poți regla cât de intruzivă să fie intervenția lor, în 10 pași.
După mine, modul RWD ar trebui să vină cu un disclaimer. Adică, atunci când îl bifezi, mașina te anunță că sistemele electronice sunt dezactivate complet, dar ar trebui să mai aibă câteva rânduri și să te întrebe de vreo 2-3 ori înainte dacă chiar vrei să îl activezi.
Pe circuit, l-ai putea utiliza fără probleme. Dar, pe drumurile publice, eu zic că nu are rost pentru că puntea spate începe să danseze destul de mult. Și nu este un vals vienez.
Direcția este sublimă. Nu excelează la nivel de feedback, în comparație cu media din segment, dar este foarte directă și precisă.
Suspensia adaptivă M este standard dar, chiar și în modul Confort, nu este cea mai confortabilă. Până la urmă, este de înțeles, având în vedere că trebuie să fie fermă pentru a ține greutatea mașinii sub control. Iar de această datorie se achită foarte bine.
2 tone a ajuns si asta sa cantareasca, la fel cat un X5. Nu mai e masina sport, e un GT.