Design

4.0

Pentru mine, frumusețea este direct proporțională cu tensiunea din antebrațe și picioare la finalul unei sesiuni de condus sportiv. Sau hai să privim puțin altfel lucrurile.

Clio II RS a fost o mașină frumoasă? Cel mult o caroserie banală, dar este una dintre caroseriile la care frumusețea vine din interior, asta dacă pot introduce puțină profunzime în propoziție. Sau îmi fuge gândul la primul Type R, EK9. Nu îmi aduc aminte să fi câștigat vreun concurs de Miss. Cu toate acestea, se oftează după el, dacă ai noroc să treacă unul pe lângă tine.

Pornind de la cele spuse mai sus, și de la faptul că la desen pot obține un ”foarte bine” în clasele I-IV, nu cred că mă calific să dau un verdict. În altă ordine de idei, dacă se vorbește despre designul noilor M3 și M4 în contextul amintit mai sus, atunci, e clar că sunt mașini frumoase.

Ce mă deranjează pe mine este faptul că ideea de M3 (hai și M4) s-a devalorizat. Preț de trei generații, după E30, toată lumea a așteptat noul M3. Astăzi M3 a devenit un fel de pretext, de accesoriu pentru Competition, pentru CS.

În schimb, BMW M3 E30 s-a bucurat de serii limitate care au fost omagii aduse celor care au contribuit la fundația acestei legende, Ravaglia sau Cecotto. Să vă mai spun de M3 GTR E46 produs în versiune de stradă în mai puțin de 10 exemplare. Vreau înapoi M3-ul și orice altă declinare, vreau să fie atât de rară și exclusivistă, încât să fie un moment memorabil dacă ai șansa să o întâlnești.

Hai că nu pot consuma atâta cerneală virtuală fără a pronunța ”grilă față”. Și am să vă zic doar că este o grilă mare, generos dimensionată, cu rinichi neconturați de vreun cadru. O grilă care face trimiteri la origini, la un 328. Deși partea asta cu origini am auzit-o conjugată altfel, când s-a adus în discuție grila.

Cred că extrem de puțin din ceea ce înseamnă estetic este liber arbitru la un astfel de model astăzi. Putem vorbi despre o temă adaptată la nevoile aerodinamice. Unele finisări exterioare cred că lasă loc de mai bine, vezi finisarea high-gloss black a zonelor inferioare de la nivelul splitter-ului, a pragurilor și a difuzorului. Predispusă la a evidenția praful mult mai ușor și la a câștiga zgârieturi. 

  • ds, luni, 07.02.2022 11:35

    Nu că ar conta, de fapt la cât scoți din cont pentru mașină nu prea te interesează ce bani dai pe benzină dar, cu un consum de 50% pe circuit, depășește consumul unui monopost F1. Îmi place punctul patru de la "Ne-a plăcut" - Faptul că poate fi utilizat zilnic. Și... să nu uit, culoarea tapițeriei: oribilă!

  • UPU, luni, 07.02.2022 11:40

    Masina performanta, cu materiale de calitate si aspect ok, CU EXCEPTIA Partii FRONTALE, care e HIDOASA si nu ma pot obisnui cu ea, oricat incerc. Varianta normala de Seria 3 arata bine, spre exemplu.

  • ConstantinCiobanu, luni, 07.02.2022 11:56

    @ds cei 50% sunt valabili într-un regim ”de calificare”, să zic așa. Dar în viața reală un consum extraurban de 8% este accesibil, de aici și ”faptul că poate fi utilizat zilnic”. În F1 au o limită de 7 litri pentru 2 tururi parcurse în regim de calificare. Se poate merge cu 8% și pe circuit...

  • inexorabil, luni, 07.02.2022 12:02

    Antrenant stilul d-lui Ciobanu. “Curge” frapant. Am citit entuziasmat (de pildă, precum am menţionat şi eu, dacă vă amintiţi: “Personal, consider că BMW oferă printre cele mai bune interioare de pe piață în zona premium” – facem obligatoriu abstracţie de cuvântul impropriu “premium”) până la pasajul “Preţ de achiziţie”. Acolo m-am tăiat ca maioneza. Bine, nu că în cazul concurenţei ai constata altă realitate, dar atunci nu te mai indigna, Mafănikkk, că ne limităm la “cazane”. De fapt, nici tu (oricât de bugetivor ai fi) n-ai de unde să scoţi j’ de mii de iepuroi, dar măcar vezi-ţi lungul nasului înainte de a-i zeflemisi pe (alţi) săraki. Şi, oricum, ridicarea în pod a preţurilor (cam la orice: bunuri şi servicii) nu mai constituie o surpriză pentru nimeni, cum nici AM nu mai vede rostul să le treacă pe lista cu “Nu ne-a plăcut”. PS. Apropo, “multe kg” au fost echivalate de “amatorii” de la IIHS cu “multă siguranţă”.

  • Kirotractor, luni, 07.02.2022 13:07

    Paradoxuri: M3-ul ”normal” cu c.v. manuală are doar 1.635 kg, deci cu 170 kile mai puțin decât ăsta (versiunea 4x4 mai plusează cu 50 kg.) Cutia automată ar fi deci responsabilă de kg în plus -- și probabil de dinamica insesizabil mai bună a M3-ului Comp. (care, matematic vb., are un raport CP/kg ceva mai slăbuț.) În rest, subscriu la aprecierea stilului scriiturii lui C. Ciobanu... dar și a căpoșeniei bavarezilor de a nu hibriz-briz-diza măcar vârfurile lor de gamă.

  • Snow, luni, 07.02.2022 13:28

    Spate frumos, fata urata. Performante serioase. Masa proprie ... cu care nu ma pot obisnui. M3 E46 avea 1570 kg (cu SMG). Modelul urmator 1655 kg. Acum vorbim de 1805 kg ... Greu sa pastrezi manevrabilitatea si performantele la asa o masa proprie. Da, masina e mai tehnologizata si mai sigura decat a fost vreodata. Si puterea si cuplul compenseaza, oarecum. Dar oare e suficient ? Intr-o nota pozitiva as mentiona cilindreea moderata care in tara socialistilor de caviar duce la un impozit de doar 2511 lei/an fata de E90-ul V8 care cerea ... 6753 lei/an. In anul in care ai dat 110.000 de Euro pe masina nu prea conteaza, 10 ani mai tarziu insa incepe sa atarne greu ! Una peste alta: felicitari BMW si nu va opriti aici !

  • ss, luni, 07.02.2022 14:08

    hibridizare nu ar aduce decat multe kg in plus (peste 200). Vezi cazul lui 330e. M3 e facut cu alte scopuri, pt cine stie la ce ma refer

  • jiji, marţi, 08.02.2022 09:45

    Sunt bune ca nu prea am vazut pe strada??!

  • arhitect, marţi, 08.02.2022 10:57

    alternativa la aceesi bani: ALFA ROMEO Giulia Quadrifoglio... mai cu stil, mai frumos, mai zglobiu, mai rosu competizione, mai 3/4 Ferrari...

  • Andrei, miercuri, 09.02.2022 15:19

    Cine a configurat masina aia cu portocaliu la interior, nu cred ca vede bine culorile. Daca adaugi si verdele de la exterior, ti se cam strepezesc dintii, lasand la o parte grila fata oribila. 1800kg un Serie 3, pe cat de mult imi place varianta obisnuita, pe atat de siderat sunt cand vad ca are greutatea unui Serie 5.

  • jiji, marţi, 15.02.2022 10:14

    Best in class!Inca nimic nu egaleaza performantele mai dureaza. Meltenii de la noi stiu ei fara sa vada sau sa se urce in asa capodopera ca e mai buna nus ce vechitura, merita sa traiasca in aceasta tara. P.S Cam mica nota finala.