Design
Pentru mine, frumusețea este direct proporțională cu tensiunea din antebrațe și picioare la finalul unei sesiuni de condus sportiv. Sau hai să privim puțin altfel lucrurile.
Clio II RS a fost o mașină frumoasă? Cel mult o caroserie banală, dar este una dintre caroseriile la care frumusețea vine din interior, asta dacă pot introduce puțină profunzime în propoziție. Sau îmi fuge gândul la primul Type R, EK9. Nu îmi aduc aminte să fi câștigat vreun concurs de Miss. Cu toate acestea, se oftează după el, dacă ai noroc să treacă unul pe lângă tine.
Pornind de la cele spuse mai sus, și de la faptul că la desen pot obține un ”foarte bine” în clasele I-IV, nu cred că mă calific să dau un verdict. În altă ordine de idei, dacă se vorbește despre designul noilor M3 și M4 în contextul amintit mai sus, atunci, e clar că sunt mașini frumoase.
Ce mă deranjează pe mine este faptul că ideea de M3 (hai și M4) s-a devalorizat. Preț de trei generații, după E30, toată lumea a așteptat noul M3. Astăzi M3 a devenit un fel de pretext, de accesoriu pentru Competition, pentru CS.
În schimb, BMW M3 E30 s-a bucurat de serii limitate care au fost omagii aduse celor care au contribuit la fundația acestei legende, Ravaglia sau Cecotto. Să vă mai spun de M3 GTR E46 produs în versiune de stradă în mai puțin de 10 exemplare. Vreau înapoi M3-ul și orice altă declinare, vreau să fie atât de rară și exclusivistă, încât să fie un moment memorabil dacă ai șansa să o întâlnești.
Hai că nu pot consuma atâta cerneală virtuală fără a pronunța ”grilă față”. Și am să vă zic doar că este o grilă mare, generos dimensionată, cu rinichi neconturați de vreun cadru. O grilă care face trimiteri la origini, la un 328. Deși partea asta cu origini am auzit-o conjugată altfel, când s-a adus în discuție grila.
Cred că extrem de puțin din ceea ce înseamnă estetic este liber arbitru la un astfel de model astăzi. Putem vorbi despre o temă adaptată la nevoile aerodinamice. Unele finisări exterioare cred că lasă loc de mai bine, vezi finisarea high-gloss black a zonelor inferioare de la nivelul splitter-ului, a pragurilor și a difuzorului. Predispusă la a evidenția praful mult mai ușor și la a câștiga zgârieturi.
Nu că ar conta, de fapt la cât scoți din cont pentru mașină nu prea te interesează ce bani dai pe benzină dar, cu un consum de 50% pe circuit, depășește consumul unui monopost F1. Îmi place punctul patru de la "Ne-a plăcut" - Faptul că poate fi utilizat zilnic. Și... să nu uit, culoarea tapițeriei: oribilă!