4.6
de Alexandru Monenciu, Foto: BMW, marţi, 16 decembrie

Revoluția electrică

M-am tot gândit cum să încep acest articol și cum aș putea descrie cel mai bine importanța pe care noua eră Neue Klasse o are pentru BMW. Aș putea să o asemăn cu Capela Sixtină, care este capodopera lui Michelangelo, sau cu cea de-a doua Revoluție Industrială care a permis dezvoltarea unor ramuri industriale precum industria electrotehnică, chimică și a automobilelor.

Fărâmițat de consecințele celui de-al Doilea Război Mondial, BMW a fost nevoit să se reinventeze la începutul anilor '60. Atunci a lansat pentru prima oară Neue Klasse, o familie de modele care a ajutat compania din Munchen să depășească o criză economică gravă.

După ani și ani, uite că Neue Klasse revine în lumina reflectoarelor, iar primul model din noua eră este nimeni altul decât iX3. Este, dacă vrei, cel mai important model BMW din ultimii 20 de ani, unul care a creat multe așteptări.

Cel mai important este că noul iX3 nu numai că se ridică la nivelul așteptărilor, dar le și întrece.

Asta este concluzia la care am ajuns după ce am condus noul BMW iX3 Neue Klasse în cadrul testelor internaționale din Spania. Înainte să treci mai departe, te invit să urmărești un video cuprinzător cu exemplarul pe care l-am condus.

PREZENTAREA VIDEO A NOULUI BMW iX3 NEUE KLASSE

  • parere, marţi, 16.12.2025 09:24

    Multa reclama pentru un r...t nemtesc. Calitatea interiorului din plastic reciclabil numai premium nu este iar depasirile prin privitul in oglinda sunt pur si simplu stresante. O singura data daca sistemul cedeaza devii ingeras. Overengineering specific nemtilor, nu stiu ce sa mai faca sa ramana relevanti.

  • @parere, marţi, 16.12.2025 09:28

    Este o parere dupa ce ai condus-o, sau doar iti dai cu presupusul?

  • MarS, marţi, 16.12.2025 09:57

    Surprinzator de laudat si preaslavita in reviews Sa vedem daca si livreaza la vanzari Asa la prima vedere pare ieftina dar probabil va costa ceva daca vrei piele artificiala in loc de mesh pe bord de ex Dar 800km e fantastic!

  • DanG, marţi, 16.12.2025 11:00

    Tot revin la comparatia cu Mercedes CLA electric, modelul vazut de mine in toamna si expus intr-un parc era 60.000 Euro. Pentru suma asta BMW iti ofera un produs net superior, cu un design iesit din comun si cu cateva inovatii interesante. Si ai si prestigiul marcii, cum mentionau unii. Eu cred ca se va vinde foarte bine Neue Klasse, si ma bucur, mai ales ca si in Romania se lucreaza la partea de soft pentru acest model.

  • alex_cu_a_mic, marţi, 16.12.2025 11:23

    Pretul de lista de 65k inseamna defapt 50k fara TVA si ceva taxe. Fara transport, dealer si amortizari de dezvoltare, iese o masina cu un cost de producteie de 40k euro (speculez). Stie cineva vreo cinezeasca premium similara sub 40k euro in China? Aceleasi dotari, aceiasi baterie, aceiasi putere. Sau poate cu specificatii mai bune. Aa si fara subventii directe si mai ales indirecte (speculez 5-10k euro per masina). Oricum, cea mai mare subventie in China e ca nu au o Ursula care sa-i avertizeze ca otelul trebuie sa fie verde cules doar de albine din floare de paducel.

  • DAN, marţi, 16.12.2025 11:42

    Intr-adevar e o masina deosebita. Puternica, economica, agila si confortabila in acelasi timp, iar de tehnologie... nu mai e nimic de spus, ca aici si-au dat pe deplin dovada competentei si inovatiei. Singurele minusuri pe care le vad sunt o exagerare cu tehnologia si acolo unde n-ar trebui, respectiv in comenzile uzuale inglobate in display si foarte important, controlul electronic al deschiderii portierelor, inclusiv manerele retractile, lucru efectiv periculos in caz de accident si nefunctionare a lor. In rest, nimic de comentat. Masina e o capodopera inginereasca. Am auzit ca deja sunt comenzi mai multe decat se preconizau. E un inceput bun.

  • @alex cu creier mic, marţi, 16.12.2025 11:47

    Bravo, tati! 100 de ruble pe pârț cu Ursula.

  • Hipoacuzicu', marţi, 16.12.2025 12:03

    Hai sa nu ne mai ascundem dupa denumiri emancipate, doar pentru a capta ceva atentie.... Neue Klasse nu-i nicio revolutie, nu reprezinta nici macar o minimă foială din perspectiva locomotiei autentice, ci rămâne un produs cantonat în aceeaşi disoluție a autorităţii pe patru roţi cu care se confrunta orice BEV. Nu-s un individ care sa prioriteze in vreun fel excesele, dar n-am cum sa nu iau in calcul ca la pret similar, cca 70k €, sunt multe oferte extrem de agreabile oferite de "elice": M3 Competition cu rodajul deja efectuat (MY 2023 / 2024).

  • Matei_cel_nou, marţi, 16.12.2025 12:44

    Fără doar și poate un model extrem de important care ridică ștacheta performantei. Dacă de obicei producătorii traditionali erau cu cel puțin o generație în urma Tesla dar ofereau interioare și ergonomie mai bună, acum cred ca BMW are întâietate pe partea tehnică. BMW a mers pe ideea de a oferi maximul de tehnologie. Pentru a se încadra într-o zonă de preț a făcut rabat la calitatea interiorului și a omis unele facilități obișnuite în clasa asta: suspensie activă, pneumatică, roți spate viratoare. Pe astea le găsim la noul GLC care însă e sensibil în spatele lui iX3 la autonomie. Rămâne de văzut care strategie are mai multe succes. Personal prefer iX3 mai ales că arată mai bine, după părerea mea. Sunt foarte încrezător în viitorul serie 3, care ar trebui să aibă autonomie și mai mare. Mi-ar fi plăcut ca "rinichii" să fie ceva mai luați, să nu dea impresia de castor.

  • alex_cu_a_mic, marţi, 16.12.2025 13:00

    @11:47 Daca eu is platit in ruble tu esti platit in .. ursuli .. sau ursule ca nu stiu care-i pluralul. Cred ca-i inutil sa-ti spun ca nu ma intereseaza persoana in sine ci politica pe care o impune, foarte daunatoare tarilor europene si cetatenilor lor. Vin semnale din toate partile, si din interior si din exterior ca politica pe care o impune, duce toata UE in prapastie. Ea tot insista ca UE sa salveze planeta de una singura.