Siguranta
Din păcate, noul BMW i4 nu a fost încă supus rigorilor EuroNCAP. De aceea, nu putem să îl încadrăm ușor într-o anumită categorie. Cu toate acestea, dacă facem un mic exercițiu de extrapolare, probabil că ratingul obținut de Seria 4 ar putea să se aplice și în cazul modelului electric.
Asta pentru că i4 este construit pe aceeași platformă ca frații săi, BMW Seria 4, Seria 4 Gran Coupe sau Seria 3. Pe de o parte, asta ne-ar face să credem că aceleași note s-ar putea aplica și în cazul versiunii electrice, ceea ce i-ar conferi lui i4 un calificativ de 5 stele. Cu toate acestea, platforma a fost substanțial modificată pentru i4, iar modelul electric are și circa 500 de kilograme de baterii la bord, ceea ce ar putea modifica destul rezultatele obținute.
Nici „fratele” EuroNCAP de peste ocean, IIHS, nu a apucat să trântească de toți pereții și stâlpii un i4, așa că va trebui să mai așteptăm până vom avea rezultate oficiale.
Ce putem spune totuși despre i4 este faptul că vine dotat standard cu o grămadă de airbag-uri, inclusiv pentru cap și genunchi, are multe sisteme de asistență la rulare avansate (frânare autonomă în caz de urgență, cu diferențiere între pietoni/bicicliști și automobile) precum și sistem de recunoaștere a semnelor rutiere.
349 kilometri pe autostradă la 130 km/h, deci fără să dai cu biciul pe de-a-ntregul în toți cei 544 CP și 795 Nm posibil a fi livrați, mă întreb cui folosește o cheltuială de cel puțin 66.000 de euro pentru o autonomie destul modestă. Probabil nu la prea mulți le dă mâna să o folosească mai mult pe post de mașină de oraș.