Consum
Zona motoarelor diesel de 110-130 de cai putere în acest segment este una îndeajuns de ofertantă pentru oricine. De la dCi-ul de 1.5 litri şi 110 CP de pe Dacia Duster până la 2.0 CRDI-ul de pe Sportage, vorbim de maşini construite pentru toate buzunarele şi pentru toate gusturile în materie de calitate a materialelor sau dotări.
Într-o astfel de mare de oferte, fiecare alege după propriile criterii. Iar dacă criteriul este consumul, Suzuki are în mare as în mânecă. Pentru că S-Cross în versiunea 1.6 DDIS cu tracţiune integrală AllGrip afişează un fantastic 4.6 litri/100 km (sau chiar 4.4 litri dacă vorbim de versiunea Elegance Top, care are Start-Stop), cifre pe care nu le egalează absolut nimeni în segment. Este avantajul cilindreei mici cuplate la o cutie special dezvoltată pentru un consum mic. Ca reper, de cealaltă parte a segmentului stă un Skoda Yeti care, deşi are doar 110 CP, este afectat de cei 2.0 litri ai motorului şi vine la raport cu un consum mediu de 6.1 litri/100 km. De fapt, sub 5.0 litri/100 km coboară doar noua generaţie Qashqai pe 1.6 dCi de 130 CP (4.9) şi Peugeot 4008, care reuşeşte tot 4.9 litri, dar costă inexplicabil de mult, cu 10.000 de euro peste modelul Suzuki.
În viaţa reală, într-un Bucureşti în care zăpada se pregătea să dispară de pe hartă, S-Cross a afişat între 6.3 şi 9.0, în funcţie de cât de mult am apăsat pedala de acceleraţie.
Voi chiar ati testat masina sau dezinformati? acea acceleratie este pt. modul auto, pe sport acceleratia este sub 10 s, sau cel putin asta sustine autoexpres. http://www.autoexpress.co.uk/nissan/qashqai/85253/nissan-qashqai-vs-rivals