Siguranta
EuroNCAP nu a testat niciodată un model Porsche, ceea ce înseamnă în principiu două lucruri. În primul rând, e prea scump să dai de pereţi o maşină pe care lumea o cumpără oricum din pasiune, indiferent de procentele pe care 911, de exemplu, le ia la capitolul "impact cu pietonii". În al doilea rând, este cumva inutil să testezi o maşină precum Panamera, care are nevoie de două articole precum cel de faţă pentru a-şi etala şi explica toate sistemele de siguranţă activă şi pasivă.
Doar numărarea airbag-urilor este o operaţiune îndajuns de îndelungată încât să te convingă de implicarea Porsche în siguranţa pasagerilor. Avem 10 airbag-uri cu deschidere în două trepte în standard, plus senzori care ştiu când maşina se răstoarnă, de exemplu, şi care pretensionează centurile ocupanţilor. Faţă şi spate, aviz celor care încă circulă fără centuri pe banchetă.
În rest, avem sistemul de management al stabilităţii (PSM), cu senzori care analizează constant acceleraţia, forţele laterale, viteza şi direcţia pentru a se asigura că rămâi pe şosea dacă cerinţele de ocazie trec peste talentul tău de pilot.
Lista completă a elementelor care ţin de siguranţa lui Panamera poate fi consultată pe site-ul oficial Porsche.
Ei, dragii mosului, cam asa trebuie scris un test. Cu povesti din experienta autorului care sa coloreze testul tehnic, cu descrieri interesante si cu un pic de umor. Parca as fi citit un capitol dintr-o carte, si nu un articol pe internet. GG!