Calitate / Pret
Deşi a ales să dea naştere unui model atipic gamei sale de până în 2002, Porsche a rămas fidel politicii sale de preţuri. Luxul nu vine la un preţ accesibil, SUV-ul fiind un model care confirmă regula. Noul Cayenne pleacă de la 59.920 de euro în România, preţ valabil pentru versiunea de 300 de cai şi motor V6 de 3.6 litri. Pentru a pune însă mâna pe un model situat exact sub vârful de gamă, clientul trebuie să se gândească serios la aproximativ 77.742 de euro. Suma îi aduce clientului cei 400 de cai, de care am amintit şi noi, însă conturarea luxului urcă preţul cu câteva zeci de mii de euro. În cazul exemplarului testat de noi, un sistem de navigaţie, o suspensie pneumatică, un pachet de lumini adaptive dar şi alte accesorii mărunte au dus la obţinerea unui preţ total de 103.459 de euro, valoare cam piperată, dar justificabilă pentru un model de asemenea dimensiuni. Noul BMW X5 facelift se poziţionează ceva mai jos decât Cayenne, preţul său de pornire în versiunea xDrive50i fiind de 75.029 de euro, cu aproape 2000 de euro mai mic. Dacă mai luăm în calcul şi cei 7 cai putere în plus, propunerea devine destul de interesantă. Mercedes însă nu lasă garda jos, preţul pentru versiunea ML500, cu 12 cai putere mai săracă decât Cayenne, fiind apropiată de cea a vecinului. SUV-ul din Stuttgart costă 77.066 de euro cu TVA, adică aproximativ cât Cayenne, ceea ce face ca balanţa segmentului să se încline în favoarea lui X5.
ar fi superb daca n-ar aduce a hyundai din spate...stopurile alea si eleronul acela masiv deasupra lunetei...