Tinuta de drum
...ținută de drum. Și am testat-o pe un circuit construit special pe o pistă de aterizare a unui aeroport american pentru a sublinia caracterul dinamic al modelului Porsche. Dacă ar trebui să fac un rezumat al ceea ce am simțit pilotând la limită noul Porsche 911, aș face asta rugându-vă să vă imaginați că mașina are pur și simplu un cui imens imaginar în centrul ei care o pironește pe asfalt. Indiferent de cât tragi de ea să plece în stânga sau în dreapta, sistemele își fac treaba cu precizie. E adevărat, vorbim de jante de 20 de inch, de un asfalt impecabil și de o mașină care are suspensii controlate de un sistem avansat (Porsche Active Suspension Management), Porsche Toque Vectoring (PTV) și un control al șasiului la fel de bine gândit. Dar la fel de adevărat este faptul că pneurile erau unele de stradă, nu de circuit sau că mașina se simte la fel de bine pe modul Sport Plus sau pe cel normal. Vrei să te distrezi la volan? Dezactivează ASR-ul. Partea interesantă? Piloții Porsche au realizat același timp pe Nurburgring cu și fără ASR-ul activat.
O poveste interesantă din interior. Unul dintre jurnaliștii ruși prezenți la evenimentul de lansare al modelului german i-a întrebat pe ingineri de ce noul 911 are o aderență atât de ridicată și este atât de stabil, depâșind chiar modelul de generație anterioară la acest capitol. Model pe care rusul - care dorea textual un spate ceva mai "jucăuș" - a dat de ințeles că îl are în garaj. Răspunsul inginerilor Porsche la doelanța ziaristului? "Tocmai ne-ați făcut, fără să vreți, un compliment". Într-adevăr, un om care a dezvoltat de la zero direcția (chirurgical de precisă) și șasiul noului model nu poate primi un feedback mai potrivit decât cel care spune că mașina stă lipită de șosea. Și așa e, chiar dacă în testul nostru am experimentat accelerații laterale de aproape 1G. Până la urmă...
Hai frate cum ati facut de ati testat un PORSCHE "pur sange"??!!Cum fac sa testez si eu unu???:)