Porsche 911

3.8i 400CP Carrera S

Motor / Transmisie

5.0

Te urci în mașină, te așezi pe scaunul care pare lipit de asfalt, iei poziția de condus inconfundabilă pe care o ai într-un model de acest tip și privești în indicatoarele de bord. Ai un turometru gradat până la 9000 rpm. Vești bune. Apoi, iei schimbătorul în mână și vezi că mânerul are o cifră în plus. A șaptea. Totul este mai mare într-un Porsche 911.

Ești într-un 911 de generație nouă. În versiunea Carrera S: 3.8 litri, 400 de cai putere la 7400 rpm și 440 Nm la 5600 rpm. Cifre pe care le visăm cu toții încă de când dezlipeam guma topită vara pe abțibildele Turbo. Deși cutia automată PDK cu două ambreiaje este cunoscută pentru peformanțele sale, te-ai așezat într-un 911 manual. Și asta nu pentru a brava și pentru a ține partea manualelor de sorginte sportivă, ci pentru că Porsche tocmai lansează prima cutie manuală cu șapte trepte din lume. 

Apoi pornești. Sunetul inconfundabil al unui motor boxer produs de Porsche inundă habitaclul. Sună ca o turmă de lei nervoși, nu ca 400 de cai ținuți sub o capotă și așezați în spatele mașinii, semn de respect pentru istorie. Apeși pedala de accelerație și pleci. Experimentezi aproape 1.8 G, forțe pe care doar sportivele rasate ale anului 2011 le pot dezvolta. Ajungi într-a cincea fără să simți, apoi îi dai a șasea și apoi, într-o mișcare complet ciudată, muți din nou schimbătorul înspre nord-est, în colțul îndepărtat al ringului, acolo unde stă șaptele izbăvitor. Ai 170, iar mașina merge fără probleme încă pe atât. La 200 km/h ajungi în 14 secunde. Noroc că ești pe circuit. Apoi, vezi pe consola centrală un buton pe care scrie Sport Plus. Îți faci o cruce strămoșească, îl apeși și încerci aceeași metodă. Totul devine mai ascuțit, mai rapid, mai agresiv. Ești într-o mașină de curse, iar 0-100 s-a transformat din 4.5 în 4.3 secunde. Dacă-ți pui și transmisie PDK, scazi la 4.1 secunde. 

A șaptea e dezvoltată pentru ca Porsche 911 să consume mai puțin. Tocmai de-asta poate fi "apelată" încă de la 80 de kilometri pe oră. Și trage până la 304 km/h. Și, dintr-o dată, mângâind doar accelerația, te trezești într-o mașină de lux. Care consumă...

  • lool, joi, 17.11.2011 10:42

    Hai frate cum ati facut de ati testat un PORSCHE "pur sange"??!!Cum fac sa testez si eu unu???:)

  • Gembird, joi, 17.11.2011 11:13

    ce imi place e ca baiaetii de la Automarket pun poze de pe net.Si eu pot sa zic ca testez nu stiu ce masina si copiez poze de pe net. hihihi

  • je, joi, 17.11.2011 11:15

    ce sa testezi tu bai"frate" ?crezi ca te lasa cineva sa te urci in slapi la volanul unei asemenea capodopere?rezuma-te la nfs si haudi!asta e masina pentru pasionati..

  • catalin, joi, 17.11.2011 12:31
    cu tot respectul

    si eu am pus aceasta intrebare tuturor redactiilor (AM, AMS, PM, AB etc.) nimeni nu a raspuns pana acum - de ce la "testele" facute de ziaristii romani nu-i vezi pe ei la volan, sa faca fotograful lor poza si s-o pui pe net sau in articol. Intrebarea este "ai luat viza de State" sa testezi in California ?

  • Andrei, joi, 17.11.2011 13:01
    vaaai! ce de hateri!

    Bai, daca l-ati cunoaste pe Mircea putin, n-ati mai posta astfel de chestii.

  • lool, joi, 17.11.2011 13:02
    Romanisme!

    @je NU te mai baga in seama!!Am vorbit de rau masina asta , care e treaba sau te plictisesti si vrei sa arati la lume cum esti de ruman adevarat....Rasa pura de roman din varfu dealului'

  • je, joi, 17.11.2011 13:19
    chiar ca romanisme

    la asemenea exprimare de meltean murdar cu shaorma pe la gura,care viseaza sa impresioneze niste pitzi stand la semafor,cum ai fi vrut sa reactionez?nu merita sa stricam pagina asta cu nimicurile noastre care ar putea continua la nesfarsit...bafta!

  • Reader, joi, 17.11.2011 14:15
    magarie ieftina

    Ma baieti, nu mai faceti voi pe grozavii ca nu ati fost in state sa testati masina aia. aceleasi poze sunt si pe netcarshow.com (nu fac reclama site-ului), asa ca ... fi-ti mai rezonabili

  • Eu, joi, 17.11.2011 15:23
    motorizare

    Motorul este un "boxer", dar tehnic vorbind, este vorba tot de un motor cu cilindrii in line, dar "horizontally opposed" (romaneste: opusi, in plan orizontal). Americanii ii mai zic "flat 6". @reader Te iei de altii, dar tu nu prea stii sa scrii corect: se scrie "fiti" nu "fi-ti".

  • CM, joi, 17.11.2011 15:30
    Audio

    As vrea si eu sa adaug ceva: sistemu audio standard e Bose si "Burmester" e optional.

  • unckle, joi, 17.11.2011 20:27

    o asemenea opera de arta a ingineriei te-ar lasa fata suflare si cu un 1.4tsi sub capota ;) sunt curios cata vreme v-a mai rezista motorul aspirat la Porsche ... nu demult "diesel" era un subiect tabu la Porsche ... sunt curios cat o sa le ia sa taie un litru din motoare si sa bage turbo pe toata linia

  • Alex Falen, vineri, 18.11.2011 00:29
    @Gembird si ceilalti

    Vorbiti din spatele unor monitoare si va dati eroi. Oamenii astia au testat masina asta la Los Angeles si trebuie sa va suporte fitele. Noroc ca cele cateva mii de oameni care au citit articolul asta nu sunt ca voi trei-patru. Nu credeti? Intrati pe pagina de facebook a siteului automarket si vedeti acolo mai multe poze. Nu ar strica sa deschidem gura doar daca stim despre ce vorbim.

  • george, vineri, 18.11.2011 07:22
    text

    bun text, foarte cursiv si bine scris. se vede ca cel care a scris a fact-o din placere. la mai multe asa.

  • Alin D., vineri, 18.11.2011 22:55

    Cam mare nota....tinand cont ca exista un Nissan GT-R. Parca dadeati notele in functie de clasa din care face parte, nu comparandu-l cu un Logan...

  • Un_timid_ascultator, vineri, 18.11.2011 23:15

    Porsche carrera S nu face parte din acelasi segment cu Nissan GT-R, dar nu ma asteptam sa stii asta, caci ca toti pusti din spatele monitorului va uitati doar la ce scrie pe hartie, o masina sport purista precum Porsche 911 este cu 10 clase peste GT-R care nu este altceva decat un "tocilar dopat" care te conduce, nu-l conduci tu!!!

  • Lucanu, duminică, 20.11.2011 16:17
    911

    O masina fantastica. SI noul 911 chiar duce mai departe designul atemporal al modelului. Articol scris cu pasiune. Poate cam prea inflacarat, dar pe de alta parte e un model care merita 100%. Cati dintre noi avem ocazia de a conduce noua generatie a lui 911?

  • CSV, duminică, 20.11.2011 20:00
    @timidul ascultator

    Buna seara, Crede-ma, GT-R este o masina deosebita. Pasiunea investita si finetea design-ului este prezenta si aici, chiar daca ea nu are "istoria" Porsche, pe care o respect ''tabu''. Calitatea materialelor este perfecta in GT-R, iar despre faptul ca ''te conduce'', iti recomand sa faci un efort si sa te urci in asa ceva si dupa aia, afirma ce doresti. Cu respect tuturor

  • un_timid _ascultator, luni, 21.11.2011 12:44
    @CSV

    Sunt realist, nu voi avea sansa in viitorul apropiat sa ma urc intr-un Nissan GT-R, era o simpla parere care o mentin, piata este foarte competitiva, ai de unde alege, Nissan a scos un produs bun dar destinat altor clienti decat celor vizati de Porsche, pana la urma cat dai atata face..vezi cat costa un GT-R la mana a doua din vechile generatii si cat costa un Porsche mai vechi si vei intelege de unde diferenta de pret si valoare...pana la urma ""de gustibus non disputandum est:". Bafta

  • luciano79, miercuri, 23.11.2011 22:39
    GT_R

    diferenta nu este in calitate ci in istoria celor doua marci. in romania se stie majoritatea sunt cu germanele si cu greu pot fi convinsi ca mai exista si alte marci de acelasi calibru.GT-R a demonstrat ca e una din cele mai bune masini construite in era noastra de aceea RESPECT.