Motor / Transmisie
Am făcut cunoştinţă cu rivalul lui Aston Martin Rapide şi Mercedes CLS în versiunea 4S, indicativul aplicat de Porsche pe o herghelie de 400 de cai putere şi o tracţiune integrală. Practic vorbim despre o reînnodare a vechilor prietenii, pentru că savurasem deja unitatea pe benzină, cu opt cilindri în V, pe noua generaţie a SUV-ului Cayenne. Ca şi atunci, ansamblul motor s-a dovedit a fi un adevărat festin pentru gurmanzii performanţelor auto, bagajul de resurse fiind mai mult decât suficient pentru primul coupe cu patru uşi creat de Porsche. Puterea totală prinde viaţă atunci când turometrul atinge 6500 de rpm, iar cuplul motor se simte pe la 3500 de rpm, adică acolo unde aerul devine ceva mai tare, iar capul îţi este împins brutal în tetiera scaunului. Senzaţiile sunt deopotrivă impresionante pentru şofer şi ceilalţi pasageri. Forţa cu care limuzina de aproape 5 metri zboară de pe loc anihilează pentru câteva clipe reacţiile celui din spatele volanului. Practic brutalitatea nu a fost niciodată împachetată într-o formă mai frumoasă şi mai uşor de digerat. Ambalajul fin al performanţei poartă însă un alt indicativ, care a făcut celebru brandul din Stuttgart: PDK sau prescurtarea de la Porsche Doppelkupplung. Transmisia este de departe una spectaculoasă, gata să te impresioneze plăcut atunci când te aştepţi mai puţin. Capacitatea acesteia de a intui retrogradarea perfectă a rapoartelor ar face invidios chiar şi un medium. Rapiditatea cu care treci din treapta 5 în treapta 3 sau chiar 2 aminteşte de Usain Bolt şi recordurile sale mondiale. PDK este de departe o extensie a celui de la volan, un al şaselea simţ şi, în unele cazuri, o bombă cu ceas, care ticăie ameninţător atunci când apeşi butoanele Sport şi Sport Plus. Practic, în acel moment, toată măiestria inginerilor din Stuttgart se dezlănţuie furibund în "urletele" evacuării, care devine exponentul refulărilor celui de la volan.
" Dacă reuşeşti să te detaşezi de decorul care se succede pe "Fast Forward", vei savura fiecare izbucnire a motorului, fiecare strop de benzină ars pentru doza ta de adrenalină. Viteza maximă se opreşte la 282 de km/h, adică acolo unde realitatea se împleteşte cu visul, iar linia orizontului pare tot mai aproape. " --- suna a caracterizare a unui personaj principal dintr-o opera studiata candva odata :)) . Scuze dar, daca ar suna mai tehnic treaba asta , totul ar fi ok. p.s. - frumos articol dar cam romantic.