Motor / Transmisie
Clienţii Nissan din România au la dispoziţie doar o singură motorizare pentru Pathfinder. Vorbim de un motor dCi de 2.5 litri, care dezvoltă 190 CP la 4.000 rpm şi oferă 450 Nm de la 2.000 rpm. Exemplarul testat a fost echipat cu o cutie de viteze manuală cu şase rapoarte, care poate să pună puterea pe şosea fie doar prin intermediul roţilor din spate, fie prin intermediul tuturor celor patru roţi. Fiind un off-roader veritabil, avem la dispoziţie un reductor care este controlat electronic prin intermediul unui comutator amplasat pe consola centrală. Masa impresionantă a acestui model (2090 de kilograme) face motorul de 190 CP să pară slab în multe situaţii, şoferul fiind nevoit să calce serios pedala de acceleraţie pentru a realiza depăşirile cu rapiditate. Deşi etajarea cutiei de viteze este foarte bună pentru off-road, în mediul urban trebuie să schimbaţi treptele destul de des pentru a obţine un consum de carburant decent. Pe lângă asta, motorul începe să se facă auzit în habitaclu după 2.500 rpm. Totuşi, primele trei trepte de viteză ne prezintă un Pathfinder destul de rapid pentru masa sa, această tendinţă fiind prezentă în special în treptele 2 şi 3 ale cutiei de viteze. Treptele 4, 5 şi 6 prezintă rapoarte ceva mai lungi în comparaţie cu primele trei, fiind vorba de o cutie optimizată pentru rezultate bune în off-road, comportament bun la viteze mici şi economie de carburant la drum lung. Cât timp nu depăşiţi 120 km/ cu viteza a şasea, nu ar trebui să aveţi nicio problemă cu sunetul motorului la interior, iar reprizele până în acel punct sunt la un nivel potrivit pentru un model de talia lui Pathfinder cu doar 190 CP. Rivalii care îl surclasează în materie de putere sunt Mitsubishi Pajero 3.2 DI şi Land Rover Discovery4 3.0. Dacă nu doriţi să atacaţi trasee off-road deosebit de dificile şi vă interesează în mod special confortul, este indicat să încercaţi şi versiunea cu transmisie automată înainte să comandaţi un Pathfinder.
fara suparare, dar ati gresit rau de tot concurentii