Interior
La capitolul materiale utilizate, Honda nu trece peste media actuala a segmentului. Plasticele utilizate iti dau imediat o senzatie de model ieftin, aceasta fiind una dintre solutiile pe care Honda a le-a ales pentru a scadea pretul modelului in comparatie cu cel al principalului sau concurent. Cu toate acestea, asezarea comenzilor pe bord si senzatia pe care o ai la volan nu este una low-cost, datorita faptului ca inginerii si designerii Honda au lucrat cu atentie pentru ca soferul sa se simta intotdeauna confortabil. Daca instrumentarul de bord cu design modern este concentrat in doua butoane rotative de dimensiuni ceva mai mari (unul pentru sistemul de climatizare, celalalt pentru cel audio), spectacolul de care ai parte in zona indicatoarelor necesita mai multa atentie si mai ales mai mult timp pentru a te obisnui cu "limbajul" tehnic al lui Insight. Totul se desfasoara in doua nuante, albastru si verde, unde verdele este simbolul unui stil de condus ecologic, iar albastrul e culoarea reprezentativa pentru cei care nu tin la consum. Vitezometrul digital este primul loc in care observi acest joc de culori: daca fondul acestuia este in mod normal albastru, acesta se schimba in verde daca hotarasti sa rulezi cu gandul la consum. Solutia Honda nu este una superficiala, asezarea vitezometrului in campul vizual periferic reusind sa te faca sa observi cum conduci fara a fi nevoit sa analizezi atent indicatiile computerului de bord. Celelalte indicatoare includ display-ul aflat in centrul turometrului analog si mai ales indicatorul din stanga, care te anunta live daca bateria se incarca sau se descarca in momentul in care il privesti. Credeti-ma pe cuvant, e distractiv chiar si challenge-ul de a mentine acul incarcarii pe verde la Insight, pentru ca acesta este extrem de sensibil la diferitele situatii in care te trezesti implicat in traficul bucurestean. Tot la capitolul interior trebuie trecut si confortul ridicat pe care ti-l dau scaunele lui Insight mai ales in partea din spate, unde spatiul vertical este imens pentru o compacta, dar si zgomotul intruziv care inunda habitaclul atunci cand apesi mai serios pedala de acceleratie. Spatiul interior e generos, cu 408 litri disponibili in portbagaj. Acest ultim aspect este reversul placut al designului controversat al partii posterioare.
Intradevar , este greu sa iei o decizie pragmatica la cumpararea unei astfel de masini , care in opinia mea este un catir (adica nu sunt nici cal , dar nici magar acest soi de autoturisme ) Latura ecologica este virtuala , deoarece consumul de benzina este mic , dar nu extraordinar de mic ( nu se pomeneste dupa cati km de rulare se acopera diferenta dintre un diesel mic si acest sistem , in termeni concreti ) ....In plus , o astfel de masina costa suficient de mult ptr a nu deveni niste urmase ale VW Broscuta . Performantele dinamice nu sunt nici ele cine stie ce . Personal , ptr circulatia urbana sunt adeptul unor masini 100% electrice sau 100% hidrogen ( adica , ori poluam de ne sar capacele ori nu mai poluam deloc ). Combinatia asta de tehnologie sofisticata nu realizeaza acest deziderat . La banii dati pe o astfel de masina , poti cumpara linistit doua masini din clasa mica cu diesele avand un consum de cca 4% , chiar daca nu apar nici un fel de frunze pe bord . In Europa , nu cred ca vor prinde astfel de masini ( cifrele de vanzari ale lui Prius , aici , spun totul ) ci probabil pe continentul nord american , unde cei de acolo o vor folosi in paralel cu SUV -urile de 5-6 litri cilindree. Personal , nu ii vad rostul acestei tehnologii care nu face decat sa complice inutil vehiculul. Astept dezvoltarea tehnologiilor cu hidrogen , care intradevar , cred ca vor avea viitor .