Mercedes-Benz Clasa M
De aici mă ocup eu
De la un anumit nivel în sus, în segmentul premium, modelele sunt foarte apropriate între ele, deşi aparţin unor constructori diferiţi şi au filozofii care urmează căi separate. Unul dintre aceste cazuri este cel al SUV-urilor mari premium, unde se luptă de la egal la egal modele precum Audi Q7, BMW X5, Mercedes-Benz ML, Range Rover, Toyota Land Cruiser, Lexus RX şi Porsche Cayenne.
În oricare dintre ele te-ai urca, maşina se va comporta bine pe şosea, va avea şi capacităţi off-road şi va beneficia de motorizări puternice şi de interioare atent realizate. Aproape că n-ai cum să dai greş în calitate de client al unuia dintre SUV-urile mari premium, însă trebuie să ştii ce-ţi oferă fiecare model diferit, pentru că balanţa dintre confort şi sporitivitate atârnă diferit în cazul fiecărui competitor din segment.
Testul de astăzi ne aduce la volanul lui Mercedes-Benz ML, un model care acumulează încet propria istorie în gama constructorului din Stuttgart. De la lansarea din 1997 până în prezent, ML şi-a creat o bază serioasă de fani, iar punctele sale forte au crescut de la o generaţie la alta urmărind acelaşi registru.
Exemplarul care face subiectul testului nostru este un ML 350 BlueTEC echipat cu generozitate. Nivelul dotărilor de la bord te face să crezi că eşti într-un S-Klasse care "ştie" şi off-road, iar felul în care diferitele sisteme au grijă de dispoziţia ta duce inevitabil la sentimentul de răsfăţ. Nu m-am mai simţit de mult timp la fel de răsfăţat de o maşină, cu toate că am condus numeroase modele premium în decursul acestui an.
Într-un fel, să mergi cu această maşină e ca într-o reclamă deja celebră. Apeşi comanda de deschidere a portierelor şi ţi se pare că lângă tine se iţeşte un domn în frac care spune:"Salut. De aici mă ocup eu".
As mai adauga la "nu ne-a placut" si lipsa unui motor diesel de peste 300 de cai. Eu cunosc personal pe cineva care vroia noul ML, dar si-a luat X5 4.0d, tocmai din cauza motorului.