Motor / Transmisie
Mercedes-Benz nu a intrat în lupta de putere a producătorilor premium şi pe partea de diesel-uri, ceea ce înseamnă că ML are doar două propulsoare diesel în ofertă, de 204 şi de 258 CP. Astfel, între versiunea 350 BlueTEC testată de noi şi cel mai puternic SUV mare premium diesel oferit pe piaţă, Porsche Cayenne Diesel V8S Tiptronic, există o diferenţă de 124 CP.
Motorizarea V8 de 4.1 litri din oferta Porsche este urmată îndeaproape de BMW X5 M50d, cel mai puternic model diesel cu şase cilindri în linie. Range Rover oferă un diesel echivalent celui din gama ML încă de la nivelul de echipare de bază, în timp ce Audi Q7 are un diesel de 3.0 litri şi 245 CP, la fel ca în gama Cayenne, cu al său Diesel V6. Lexus n-a intrat în jocul SUV-urilor diesel, în timp ce Toyota Land Cruiser oferă 190 CP în cea mai puternic ă versiune diesel, deci nu intră nici el în comparaţia noastră.
În ciuda faptului că a pierdut podiumul listei de mai sus, ML 350 BlueTEC nu este un model slab motorizat. Din contră, acesta oferă 258 CP şi 620 Nm, cuplul maxim fiind atins la 1.600 rpm. Sistemul 4Matic este standard, deci avem din oficiu o transmisie automată (în cazul de faţă, cu şapte trepte) şi un sistem de tracţiune integrală.
Antifonarea realizată de Mercedes-Benz este la standarde înalte, motorizarea fiind auzită în habitaclu abia la turaţii mai ridicate, apărute doar la apăsarea puternică a pedalei de acceleraţie. În rest, ML ne oferă sprinturi fără efort şi schimbări de treaptă imperceptibile. Nivelul ridicat de rafinament al modelului este reconfirmat şi de faptul că motorizarea V6 de 2.987 centimetri cubi respectă normele Euro 6, încă neintrate în vigoare.
Sigur, BMW X5 are cel mai puternic diesel cu şase cilindri din lume, respectiv cel mai puternic diesel de 3.0 litri de pe Glob, la doar un cal putere diferenţă de motorul Porsche mai mare cu 1.1 litri şi cu doi cilindri în plus, dar Mercedes-Benz se poate mândri cu titlul de campion al rafinamentului.
As mai adauga la "nu ne-a placut" si lipsa unui motor diesel de peste 300 de cai. Eu cunosc personal pe cineva care vroia noul ML, dar si-a luat X5 4.0d, tocmai din cauza motorului.