Vizibilitate
Cu ocazia evenimentului de lansare, desfăşurat la începutul acestui an în Lisabona, cei de la Mazda încercau să ne convingă că noul 6 dispune de cel mai aerisit habitaclu din segmentul D. Am confirmat atunci după ce am condus sedanul. Infirm astăzi după ce am condus break-ul.
Într-adevăr, parbrizul şi luneta oferă o vizibilitate bună, oglinzile laterale sunt şi frumoase şi utile, retrovizoarea este bine proporţionată, dar... Există un „dar”. Suprafaţa vitrată laterală exte extrem de mică. Linia dinamică a caroseriei urcă mult spre partea superioară, sacrificând dimensiunea geamurilor laterale.
Dacă la început am considerat că ar putea fi un minus doar pentru copiii de pe locurile din spate, care „îşi vor rupe gâtul” să vadă ceva pe geam, după câteva lecţii învăţate în sensuri giratorii mari, am văzut că ele pot crea probleme şi şoferului care caută prioritate.
Fromoasa masina. Ca design e peste tot ceea ce exista in clasa medie la nivel de break-uri. Nu e o masina de mers numai sau preponderent prin oras cum fac majoritatea, e o masina de plecat in concedii cu familia. Se presupune ca familia respectiva mai are o masina sau doua de oras care consuma mai putin (de ce nu o Mazda 2 sau 3). Bordul e ok, mai putin elementele glossy care se vor zgaria repejor mai ales ca la noi in tara e mult praf. Portbagajul insa mi se pare cel mai mare minus...506l...hai sa fim seriosi, e la nivel de ce ofera altii la clasa mica sedan (Aveo) si probabil ca mult mai putin fata de ce vor oferi altii la break in clasa compacta (Octavia va avea sigur peste 600l). Sunt curios cum va arata si ce va oferi noul Accord la sfarsit de an/inceput de an viitor. Sunt sigur ca va fi din toate punctele de vedere o oferta mult mai buna.