Tinuta de drum
Cum am putea califica ţinuta de drum a unui model Mazda? În proporţie covârşitoare veţi răspunde: „bună”. Este ea însă la fel de bună şi când ai doi copii mici pe bancheta din spate şi gropile îi fac uneori să tresară? Mazda6 SW este destul de sensibilă la neregularităţile suprafeţei de rulare, resimţind adeseori gropi şi alte nefericite obstacole.
Cu toate acestea, japonezii au reuşit să ofere un nivel de suportabilitate mai ridicat decât în cazul vechii generaţii, mult mai rigidă când venea vorba de suspensie. Ceea ce păstrează însă noua generaţie este comportamentul exemplar când vine vorba despre porţiuni de drum virajat.
Chiar dacă vorbim despre o caroserie ceva mai mare, ruliul este estompat cu succes. Maşina stă lipită de şosea la fiecare denivelare care încearcă să te dezlipească de asfalt. O senzaţie de siguranţă te va însoţi retutindeni câtă vreme nu încerci să depăşeşti legile fizicii.
Per total, ecuaţia gândită de inginerii Mazda va satisface apetitul celor cu apucături sportive. Ajută mult în acest sens şi direcţia, foarte precisă şi plăcută.
Fromoasa masina. Ca design e peste tot ceea ce exista in clasa medie la nivel de break-uri. Nu e o masina de mers numai sau preponderent prin oras cum fac majoritatea, e o masina de plecat in concedii cu familia. Se presupune ca familia respectiva mai are o masina sau doua de oras care consuma mai putin (de ce nu o Mazda 2 sau 3). Bordul e ok, mai putin elementele glossy care se vor zgaria repejor mai ales ca la noi in tara e mult praf. Portbagajul insa mi se pare cel mai mare minus...506l...hai sa fim seriosi, e la nivel de ce ofera altii la clasa mica sedan (Aveo) si probabil ca mult mai putin fata de ce vor oferi altii la break in clasa compacta (Octavia va avea sigur peste 600l). Sunt curios cum va arata si ce va oferi noul Accord la sfarsit de an/inceput de an viitor. Sunt sigur ca va fi din toate punctele de vedere o oferta mult mai buna.