Siguranta
Japonezii au mizat pe un număr maxim de stele EuroNCAP şi au avut dreptate. Punctajul maxim a fost obţinut cu ajutorul structurii de caroserie îmbunătăţită şi a numeroaselor sisteme de siguranţă. Clientul va primi în standard 6 airbaguri, sisteme de control ca ABD, EBD, ESS, DSC şi TCS, precum şi o funcţie de monitorizare a presiunii în pneuri.
Pe echipările superioare lucrurile devin şi mai interesante, întrucât Mazda propune un sistem de evitare a coliziunilor urbane la viteze mici (SCBS), oglindă interioară anti-orbire, faruri adaptive, sistem de monitorizare a vehiculului din spate (RVM), asistenţă depăşire bandă, control automat fază lungă şi pilot automat adaptiv. Toate aceste tehnologii sunt reunite sub titulatura i-ActiveSense.
Fromoasa masina. Ca design e peste tot ceea ce exista in clasa medie la nivel de break-uri. Nu e o masina de mers numai sau preponderent prin oras cum fac majoritatea, e o masina de plecat in concedii cu familia. Se presupune ca familia respectiva mai are o masina sau doua de oras care consuma mai putin (de ce nu o Mazda 2 sau 3). Bordul e ok, mai putin elementele glossy care se vor zgaria repejor mai ales ca la noi in tara e mult praf. Portbagajul insa mi se pare cel mai mare minus...506l...hai sa fim seriosi, e la nivel de ce ofera altii la clasa mica sedan (Aveo) si probabil ca mult mai putin fata de ce vor oferi altii la break in clasa compacta (Octavia va avea sigur peste 600l). Sunt curios cum va arata si ce va oferi noul Accord la sfarsit de an/inceput de an viitor. Sunt sigur ca va fi din toate punctele de vedere o oferta mult mai buna.