Consum
Nu te gândeşti la consum când vine vorba de un RX-8. Lucru general valabil, de altfel, pentru orice maşină sport. Ce-i drept, sunt unele care sunt surprinzător de economice, dar nu trebuie să te gândeşti la aspectul ăsta când cumperi aşa ceva. Uitaţi de pragmatism dacă vreţi un RX-8. Modelul acesta este destinat pasionaţilor înfocaţi ai motoarelor rotative, nu neapărat pasionaţilor Mazda. Cum scopul scuză mijloacele în multe situaţii, deţinerea unui automobil cu motor rotativ scuză, într-un fel, costurile ridicate ale alimentării cu carburant.
Dacă insistaţi să aflaţi, consumul urban este cotat la 15.7 litri la sută, consumul extraurban declarat este de 9.1 litri la sută, în timp ce consumul mixt este de 11.5 litri la sută. Cum rezervorul lui RX-8 are 62 de litri, autonomia nu-i tocmai punctul forte al acestei maşini. În caz că nu sunteţi familiarizaţi cu motoarele rotative, vă anunţăm că acestea au şi un consum specific de ulei, deci trebuie să aveţi mereu o sticlă de Dexelia în portbagaj şi să verificaţi sistematic nivelul uleiului. Altfel, vă paşte un motor nou. Pe cheltuiala dumneavoastră.
RX-8 nu are computer de bord, deci consumul de carburant înregistrat nu este afişat, cum nu este afişată nici autonomia. Într-un fel, e mai bine aşa. Dacă RX-8 afişa autonomia şi consumul mediu, probabil că mi s-ar fi albit părul în timp ce stăteam la semafor. Nu de alta, dar micile liniuţe de la indicatorul de carburant dispar al naibii de repede, în special în traficul urban. Judecând după numărul de kilometri parcurşi şi cantitatea de carburant dispărută ca prin minune din rezervor, estimăm un consum urban de 20 de litri la sută. Demn de un V8, dar cui îi pasă?
un rx-8 cu propulsor wankel de 2.600 cmc ar avea vreo 450 CP...părerea mea. Sigur nu are două rotoare care au 1.300 și ceva cmc care sunt echivalați la 2.600 cmc?