Motor / Transmisie
Îl iubeşti sau îl urăşti. Motorul rotativ este esenţa acestui model şi motivul pentru care unii l-au cumpărat, iar alţii îl evită. Pe de o parte, este fascinant. Pe de altă parte, nu are atât de multă vlagă la turaţii joase, iar RX-8 se simte submotorizat în anumite momente. Oricum, sunetul pe care îl face atunci când îl turezi este desprins din cărţile de poveşti. Odată ce treci de 5.000 de rotaţii pe minut, începe să urle. Când ajunge aprope de 8.500 rpm, ţi se ridică părul pe mâini. Primele două întâlniri cu limitatorul de turaţie ar fi fost înfricoşătoare dacă nu erau atât de plăcute. Doar senzaţia asta merită orice.
Timoneria cutiei de viteze este scurtă şi precisă, cum trebuie să fie la orice model sport. Parcă te imploră să-l mişti cât de repede poţi când alergi de la o treaptă la alta. Cel mai surprinzător element la RX-8 este comportamentul până la 4.000 rpm. Până să ajungi acolo, se comportă ca un automobil normal, fiind extrem de docil. Mai mult decât atât, este foarte silenţios. Cred că este cel mai silenţios model sport pe care l-am condus până acum. Chiar şi noaptea, într-o parcare goală, motorul lui RX-8 abia se aude. Însă pe măsură ce accelerezi, începe să emită un sunet care îţi aminteşte de un motor electric, ca apoi să o ia razna şi să genereze senzaţiile trăite mai sus.
De dragul statisticii, unitatea Renesis dezvoltă 231 CP la 8.200 rotaţii pe minut şi 211 Nm la 5.500 rpm. Deoarece un motor rotativ are un ciclu de combustie la fiecare rotaţie, cilindreea fizică de 1.308 este dublată în toate documentele oficiale pentru echivalarea cu capacităţile unui motor otto, care are un ciclu de combustie la fiecare două rotaţii.
un rx-8 cu propulsor wankel de 2.600 cmc ar avea vreo 450 CP...părerea mea. Sigur nu are două rotoare care au 1.300 și ceva cmc care sunt echivalați la 2.600 cmc?