Mazda RX-8
Fructul oprit
Se spune că îţi doreşti mai mult un lucru pe care nu-l poţi avea. Ei bine, noi ne dorim un Mazda RX-8 nou. Ghinion. Nu se poate. O directivă internă a reţelei Mazda nu le mai permite să mai comande acest model din primăvara lui 2009, iar vânzarea modelelor din showroom este exclusă, chiar dacă ar mai fi existat asemenea vehicule în portofoliul unor dealeri. Chiar dacă nu este o maşină uşor de obţinut, am primit cu braţele deschise invitaţia de a testa acest model iconic într-o ediţie specială de adio. De ce este special şi ce ne-a plăcut atât de mult la el aflaţi mai jos.
Citeste si
-
4.3/5Cupra Leon a primit un facelift menit să diferențieze și mai bine brandurile Seat și Cupra, care acum ceva timp, formau o singură marcă. Cu Leon, spaniolii au vrut să ne arate că sufletul arzător iberic există, chiar și în această versiune cu doar 150 de cai putere. Citeste tot
-
4.6/5Am testat noul BMW Seria 5 Touring pe un traseu care a însumat 1.500 de kilometri, între România și Grecia. În acest articol îți spunem de ce break-ul german este una dintre cele mai bune mașini pentru drumuri lungi. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Am testat noul Cupra Terramar, inclusiv pe circuitul legendar al cărui nume îl poartă. Noi am avut la dispoziție cea mai puternică versiune, cu 272 CP. Mai jos îți spunem cum se conduce geamănul iberic și mai arțăgos al lui Volkswagen Tiguan. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.3/5Am testat noul Renault Captur facelift, pe drumurile patriei. Am avut la dispoziție noul nivel de echipare Esprit Alpine, iar motorizarea a fost cea mild-hybrid cu 160 de cai putere. Afli din rândurile următoare cum se simte de la volan și, ca de obicei, ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Ford Capri a renăscut sub forma unui SUV electric. Noi am testat versiunea cu tracțiune integrală și 340 CP, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Am pregătit și un video. Citeste tot
-
Critic pe buna dreptate, joi, 05.04.2012 16:41Baieti, lasati-va de meserie!
Orice pasionat auto stie ca RX-8 are motor Wankel cu doua rotoare de 654 cmc fiecare. Asadar, rezulta 1308 cmc, cilindree totala. Eu inteleg ca va ocupati si de vanzari auto, dar chiar asa, n-aveti pic de cunostine comparativ cu un samsar de pe autovit? Numai acolo am vazut RX-8 pus la vanzare cu cilindree 2.6 litri.
-
krm, joi, 05.04.2012 16:42capacitate motor
motorul wankel are doar 1300 cmc insa este echivalat la 2600 cmc (otto)...ar fi bine sa scrieti si lucrul acesta
-
Sebastian Toma, joi, 05.04.2012 16:57@all
Ideea este următoarea: Deoarece un motor rotativ are un ciclu de combustie la fiecare rotaţie a rotorului, cilindreea fizică de 1.308 este dublată pentru echivalarea cu capacităţile unui motor otto, care are un ciclu de combustie la fiecare două rotaţii.
-
bernd, joi, 05.04.2012 17:23Mazda rx8
Detin de 3 ani un RX-8 si am cateva amandamente: 1,Capacitatea efectiva a motorului e 1308, dar incadrarea juridica se face la 2616cmc in RO, conform unei directive europene din 1970 privind masurile impotriva poluarii, desi la noi impozitarea se face pe cilindree si nu pe normele de poluare; 2.Consumul in Buc, mai ales daca e trafic, poate sari de 25l/100km 3.Masina bate la liniute compacte de pana in 210CP(Civic Type R, Golg GTI etc), iar in privinat acuratetii comportamentului rutier e un etalon in clasa sa(directia, franele si cautia de viteze sunt la superlativ) ).Consumul de ulei face parte din ciclul ei de combustie, in mod normal consumand cam 0,3-0,5l la 1000km, dar acesta poate creste daca mergi f turat.Oricum pana nu se incalzeste motorul nu e indicat sa treci peste 4000rpm, iar apoi nu e indicat sa schimbi vitezele sub 3500rpm.Cand opresti motorul trebuie turat pana la 3500-5000rpm 2-3sec, apoi iei contactul.Uleiul cel mai bun e Idemitsu 10W30-cam 12E-litrul.Daca respecti aceste reguli, motorul va functiona perfect si 200.000km Consumul de ulei e undeva la 1l la 2500km, mers destul de turat. In privinta uleiului, folositi numai Dexelia recomandat de Mazda(60lei/l)sau Idemitsu, daca puneti vreun full sintetic gen Mobil sau Castrol, in 3-4000km motorul e dus, deoarece rotativul isi face racirea si prin ulei, iar uleiul sintetic normal nu va arde complet, lasand o pelicula pe rotoare ce va duce la scaderea compresiei in timp. In privinta intretinerii, eu fac schimbul de ulei la 6 luni sau 5mii km, recent am schimbat si uleiul din cutie si diferential, benzina e indicat sa folositi numai cu cifra octanica peste 98.Inainte de a porni la drum lasati motorul la relanti sa ajunga la temp optima de functionare, apoi macar 7-8min nu schimbati vitezele la mai mult de 4000rpm.Dupa aceea mergeti la minim 4000rpm pt a-si face ungerea adecvat.Cel putin o data pe zi-redline(9000rpm) pt a inlatura depunerile de carbon si pentru a utiliza si ultima pereche de injectoare ce intra in functiune la 7500rpm.Anvelopele stoc Bridgestone sunt cam slabute, eu le-am inlocuit cu Pirelli PZero de care sunt f multumit.In privinta tinutei de drum si a franelor, RX8 da clasa multor masini de renume, gen Audi TT, BMW Seria 3 Coupe etc, iar la liniute bate toate masinile pana in 220cai(fie turbo sau aspirate). P.S. Un schimb normal de ulei la reprezentanta costa cam 500ron(360lei -6l ulei, dintre care 2 l de rezerva, 50lei filtrul de ulei si 80-100lei manopera). Cu modificari gen:admisie AEM, fulii usurate, evacuare fara catalizator, modul de aprindere HKS sau BHR, volanta usurata poate fi dusa pana la vreo 220CP la roata.Turbo n-a pus nimeni in RO pana acum pe RX8
-
bernd, joi, 05.04.2012 17:26@Sebastian Toma
Motorul Wankel codificat 13 B desfasoara toti cei 4 timpi ai ciclului motor la o singura rotatie a rotorului Motoarele cu piston in miscare alternanta(Otto/Diesel) desfasoara toti cei 4 timpi ai ciclului motor la 2 rotatii complete ale arborelui motor
-
Sebastian Toma, joi, 05.04.2012 17:43@bernd
Apreciem întotdeauna comentariile de genul celor scrise de tine mai sus, mai ales când vin din partea posesorilor. Mulţumim pentru completări.
-
Vasilica, joi, 05.04.2012 18:01
Mult prea complicat pentru un utilizator normal .Daca trebuie sa te ingrijesti asa mult pentru un fier nu vad o evolutie a producatorilor in bine; dar am inteles ca au cam terminat cu acest model.
-
yok, joi, 05.04.2012 22:37
@bernd cand opresti motorul,accelerezi si iei contactul sau normal ?asa am auzit ca se face(nu sunt sigur)
-
ScorpyonVAG, joi, 05.04.2012 23:38@
Acest model se adreseaza pasionatilor de masini. FELICITARI BREND.
-
Tembelus Rex, vineri, 06.04.2012 08:01Se fabrica in continuare.........
Modelul se fabrica in continuare dar nu poate fi adus oficial in UE din cauza normelor de poluare - care oricum sunt facute la misto - nu CO2 provoaca efectul de sera - masina poate fi importata individual de noua si platite taxe ca atare.... se gaseste in Japonia, USA, prin America latina etc. etc. Off-topic - e interesant de vazut pe piata romaneasca versusul dintre Mazda CX-5, Mitsubishi ASX si Nissan Qashqai ca si vanzari......
-
Tembelus Rex, vineri, 06.04.2012 08:05Se gaseste chiar printre "vecini".....
Pentru pasionatii adevarati vedeti ca se gaseste si mai aproape chiar in Turcia.....asa ca nu are sens importul de prin alte parti o luati din Turcia si gata.....
-
ScorpyonVAG, vineri, 06.04.2012 08:29@
Interzica deocamdata astea non-euro, nu asemena masini noi !
-
StM, vineri, 06.04.2012 13:37Nu sunt masini pentru oricine
Cine isi ia RX8 este pasionat. Nu sunt multe prin Romania si cele care sunt sper sa fie ale unor pasionati. Masina este reusita, insa va dati seama ce scandal va fi cu nevasta cand va vedea cum se duc banii pe benzina si nu numai. :)). Insa, desi consumul este mare, masina asta este altceva. De asta nici nu se gasesc atat de multe. Ma intreb cum ar fi daca s-ar pune disi-ul de pe mps pe RX8. Oare cum ar fi?
-
bernd, vineri, 06.04.2012 18:46RX-8 cu motor de Supra
Exista in RO un RX-8 al carui motor Wankel a fost inlocuit cu unul de Toyota Supra. Masina functiona bine cand am vazut-o pe la finele lui octombrie 2011 si trage mai bine ca un Wankel de 231CP, avand in vedere ca sare de 300CP
-
ValentinRiciu, miercuri, 18.04.2012 23:49RX-8
Am avut placerea si surprinderea sa aud aceasta masina pe viu , si mi-a placut. Raportul calitate pret este unul foarte bun.
-
Maryanbv, duminică, 20.05.2012 18:45RX8
Buna, imi poate spune si mie cineva cum se calculeaza taxa de inmatriculare la mazda rx8 .e un model din 2004 (231cp) Asi dori sa il inmatriculez in RO, maina este in Marea Britanie (e cu volan pe dreapta) Doresc sa o inscriu in Ro, deoarece texele in Marea Britanie sunt foarte scumpe. Din cauza varstei asigurarea ma ajunge undeva la 300 de lire pe luna(1.500 ron) destul de mult. Multumesc celor care imi poate oferii un raspus.
-
void, joi, 29.08.2013 10:06
Salutare! Intradevar, motorul are capacitatea cilindrica efectiva de 1308 cmc (2 camere de ardere a 654cmc fiecare). Legislatia il incadreaza ca avand 2616 cmc (654x2 x2, ultimul 2 fiind de la echivalarea cu otto). Din fericire pentru posesorii de RX8, cu putina rabdare, dar efort minim, se poate schimba incadrarea, de la 2616, la 1308. Conteaza foarte mult la plata impozitului (de la 1881 la 51 lei), RCA aproape jumatate, taxa de timbru redusa considerabil. Daca sunt cumva posesori de RX8 pe aici interesati de acest aspect, ii rog sa intre pe forumul clubului mazda, sa caute sectiunea dedicata si sa posteze acolo, sau sa dea un mesaj privat unuia din noi, care avem 1308 in carte (din cat stiu, suntem 6 pana acum in .ro) O zi faina!
un rx-8 cu propulsor wankel de 2.600 cmc ar avea vreo 450 CP...părerea mea. Sigur nu are două rotoare care au 1.300 și ceva cmc care sunt echivalați la 2.600 cmc?