Calitate / Pret
Hyundai ix55 pleacă de la 32.011 euro, iar versiunea testată are un pret de 35.581 de euro cu toate echipamentele menţionate mai sus incluse. Un Mitsubishi Pajero comparabil are un preţ de 48.778 de euro, în timp ce un Nissan Pathfinder comparabil cu exemplarul Hyundai testat costă 51.090 de euro cu toate taxele incluse. Subaru Tribeca în versiunea cu şapte locuri costă 51.408 euro cu toate taxele incluse, iar Volvo XC90 într-o versiune comparabilă are un pret de 42.959 de euro. Acum vine momentul crucial, Volkswagen Touareg în versiunea V6 TDI de 3.0 litri pleacă de la 44.763 de euro cu toate taxele incluse. În timp ce Touareg este capabil să se lupte cu usurinţă cu "regii" acestui segment, preţul de achizitie al modelului este cu aproximativ 9.000 de euro mai piperat decât cel al Hyundai-ului. Chiar dacă trecem cu vederea taxa de mediu de 4.888 de euro a lui Veracruz, modelul coreean rămâne mai ieftin cu 4.294 de euro decât Touareg. Sigur, nu primeşti transmisia ZF cu opt trepte sau motorul ceva mai economic, dar mai silenţios şi cu un cuplu motor mai mare, dar obţii o economie (cel puţin teoretică) de 9.182 de euro, suficient cât să îţi cumperi un Logan echipat bine, un Sandero, sau chiar un model de clasa mică. Economia reală pe care o faci este de 4.294 de euro după plata taxei de mediu.
Noul model de la Hyundai este clar o evolutie pentru ei. In schimb pierd foaste mult la taxa de aproape 5000 de euro, care apropie pretul de versiunea entry level a noului Touareg,deci mai raman 4000 de euro plus cateva optionale sa zicem 3000 de euro, in total 7000 de euro. La acesti bani obtii o masina mult mai evoluata din toate punctele de vedere. Multi vor spune ca este o diferenta mare, dar aceasta diferenta de 7000 de euro se va vedea in pretul de revanzare al masinii, un aspect important dupa parea mea atunci cand cumparam o masina noua.