Tinuta de drum
Generaţia precedentă a lui Santa Fe avea un comportament tipic pentru un SUV mare. Ruliu în viraje, orientare evidentă spre confort şi comportament subvirator acut. Noua generaţie a lui Santa Fe se mândreşte cu o suspensie faţă MacPherson cu braţe L şi cu o suspensie spate multi-link. Modelul vine cu un element interesant în standard - suspensie spată auto-nivelantă. Cei de la Hyundai nu au mers suficient de departe încât să ofere o suspensie adaptivă în gama Santa Fe, dar este o îmbunătăţire interesantă.
Toate aceste modificări ar trebui să ne pună în faţa unui model care să se manevreze foarte bine, în mod simţitor mai bun decât vechea generaţie. În cel mai rău caz, rezultatul ar fi fost un model cu un nivel de confort superior celui cu care ne-a obişnuit vechea generaţie. Din păcate nu a fost cazul, dar totul se leagă de alegerea nepotrivită a jantelor cu care erau echipate modelele de test. Cei de la Hyundai au configurat modelele de test cu jante de 19 inch din aliaj uşor. Puţine SUV-uri de acest gabarit arată bine cu jante de 19 inch, iar şi mai puţine pot să şi meargă bine cu asemenea jante.
Rigiditatea suspensiei este perceptibilă, iar jantele de 19 inch îţi transmit toate imperfecţiunile drumului. Din păcate, nu rezultă o ţinută sportivă cu un feedback excelent, ci doar o suspensie rigidă care nu ajută prea mult la comportamentul rutier în situaţii dinamice. Santa Fe cu jante de 19 inch se comportă de parcă ar fi primit atenţia unui tuner amator, care a "trântit" cele mai mari jante pe care a putut să le care, a umblat la suspensie cum l-a ajutat inspiraţia şi apoi a livrat produsul finit clientului.
În timp ce problema cu jantele mari poate fi "rezolvată" la în showroom, când comandaţi un Santa Fe nou (mergeţi cu încredere pe jante de 17 inch), direcţia nu mai poate fi configurată în niciun fel. Direcţia FLEXSTEER are trei moduri de operare, la fel ca pe noul i30, şi este suportabilă doar pe modul "Normal". Modul sport opune o rezistenţă artificială şi nu ajută, pe când modul confort nu îşi face nici el treaba excepţional, acesta opunând şi el o rezistenţă ciudată care aduce senzaţii anormale la volan.
Santa Fe nu are tractiune integrala permanenta,iar din articolul de acum citeva zile se pe automarket ar rezulta ca nici noua generatie nu vine cu tractiune integrala permanenta.Cu toate acestea,la capitolul Motorizare/Transmisie scrieti ca este permanenta.Care e varianta corecta?