Performante
Nivelul ridicat de putere oferit de motorul Duratorq de 2.2 litri al lui Ford Tourneo Custom permite un nivel interesant al performanţelor pentru un vehicul comercial. Spre exemplu, Citroen Jumper în versiunea 2.2 HDi, unul dintre cei mai apropiaţi rivali, are 130 CP şi 320 Nm, ceea e înseamnă cu 25 CP şi 65 Nm mai puţin decât oferă noul Tourneo Custom în versiunea de top. Deşi pare impresionant, nu este cel mai puternic motor oferit pe un vehicul comercial. Italienii de la Iveco au un diesel de 2.999 cmc care oferă 177 CP şi 400 Nm, iar nemţii de la Mercedes-Benz au un 2.2 CDI de 163 CP şi 360 Nm, care se dovedeşte a fi surprinzător de rapid.
Ei bine, Jumper-ul menţionat mai sus poate să atingă o viteză maximă de 148 km/h, în timp ce timpul 0-100 km/h este nespecificat. Tourneo este mai rapid decât majoritatea rivalilor, dar aici apare Mercedes-Benz Viano de 163 CP, care fură coroniţa pentru premiul întâi cu o viteză maximă de 188 km/h şi un timp 0-100 km/h de 12.1 secunde. Tourneo ajunge astfel pe locul doi al podiumului.
-
..., sâmbătă, 01.09.2012 10:08
Pe bune?! Voi insirati detalii despre viteza maxima si consumul in regim de mers "foarte alert", pe autostrazi fara limta de viteza, pt. un vehicul comercial, utilitar? Mult mai multa lume era interesata de cel mai bun consum pe care-l poate scoate, avand in vedere functiile specifice...ECO, indicator de schimbare al treptelor( care pt. voi este obligatoriu), etc....plus ca este un vehicul comercial care va rula pe distante lungi, ceea ce face consumul extrem de important. Ei insira bazaconii despre regim de rulare "foarte alert" , acceleratie 0-100 si viteza maxima...la un vehicul comercial, utilitar :)))). Doamne, mare ti-e gradina! Ar mai fi fost interesanta o vedere de ansamblu a interiorului, nu numai in fata. Niste dimensiuni ale portabagajului, pt. ca singura poza cu el este facuta dintr-o pozitie irelevanta. Tinuta de drum cu toata masina plina, sigura sau nu? Astea sunt lucrurile importante la o astfel de masina. Ati batut drumu' pana-n Germania ca sa testati ce? Sa "va dati" cu un Ford utilitar pe autostrada fara limita de viteza si cica asta se vrea un test, LOL. Mda, bani destui de la taticu...minte putina de la natura!
-
davidjupanu, sâmbătă, 01.09.2012 13:47
cu adevarat designul este reusit da cred ca in segmentul asta conteaza mai putin....cred ca primeaza consumul spatiul interior confortul si mai ales in romania pretul....asa ca cred ca in continuare se va miza pe transit ori eventual ducato
-
sandman, sâmbătă, 01.09.2012 14:13
acelasi plastic ieftin de la ford... urata cu spume
-
MRC, sâmbătă, 01.09.2012 20:04
Am un Transit Van (300 SWB pentru cunoscatori) si pot spune ca este o masina foarte interesanta. Am fost de multe ori cu ea in concedii (numai in zona de munte) si pot spune ca da clasa multor turisme (trage foarte bine si nu imi este frica sa intru in depasiri cu ea). Este destul de confortabila, avand in vedere ca este, totusi, o masina utilitara. Foarte stabila (are 2m latime si desi are tot vreo 2m inaltime, centrul de greutate este situat destul de jos si astfel inspira multa incredere). Autorul articolului a cam batut campii (trebuiau spuse mai multe lucruri despre spatiul interior, despre intervalele de revizie care - atentie!! - la acest model sunt de 50.000 km sau doi ani, de spatiile de depozitare care fac viata usoara la bord si multe altele). Dar se vede treaba ca dumnealor urca foarte rar la volanul unor utilitare si atunci nu se gandesc decat la 0-100 km/h si viteza maxima. Puneti burta pe carte baieti si documentati-va! Oricat de interesanta ar parea o plimbare la bordul unei astfel de masini, trebuie sa stii ce sa-i ceri si la ce sa te astepti. Voi inca nu aveti experienta asta. In rest, pozele oficiale arata foarte bine.
-
baghetarul, sâmbătă, 01.09.2012 22:19
Urata cu spume de la bule
-
LauCalin, duminică, 02.09.2012 00:41
Pentru individul fara nume: In primul rand aceasta utilitara, care nu are portbagaj, te-ai intrebat macar o secunda de ce are un motor de 155 CP? Gandeste-te ca este o putere care se poate compara cu a unui Ford Mondeo. O astfel de camioneta pentru pasageri este conceputa si pentru o viteza mare, pentru ca altfel iti iei un motor mult mai slab care sigur va face fata si el. Insa la condus un motor precum cel din test va fi mai placut, mai ales pe distante lungi. Si referitor la volumul portbagajului... nu este precum un autocar care sa aiba cala de bagaje. Pentru distante de mii de km astfel de automobile au un portbagaj atasat fie in partea din spate, fie gen remorca. O astfel de masina nu este conceputa sa iei multe bagaje inauntru, doar strictul necesar, precum o geanta de mana, un rucsacsau o servieta. Deci inainte sa spui cat de prosti sunt cei de la Automarket (bine ca nu ai spus cat de prosti sunt cei de Ford ca ofera un Turneo de 155 CP), incearca sa-ti rapunzi la intrebarea "de ce e asa cum nu cred eu ca e bine". Stai linistit ca o astfel de camioneta poate da "fum" celui mai puternic Logan de exemplu. Pentru ca are cu ce. Ai prins ideea? La asta se refera si Automarket.
-
BBR91, duminică, 02.09.2012 03:27
@sandman tu ai la profil o poza cu un interior de SEAT si spui despre Ford ca are plastic ieftin? Care e ultimul model in care te-ai urcat? Si pe langa asta, care marca ofera altfel de plastice la aceeasi bani? Intr-adevar generatiile dinainte de 2008 aveau plastice ieftine la interior, dar lucrurile s-au schimbat intre timp. Despre VAG ce mai zicem daca Ford are plastice ieftine? Sau campionii interioarelor ieftine, Renault? Uratenia e relativa, mie de exemplu imi place cum arata. De ce sa nu fie si utilitarele frumoase?
-
BBR91, duminică, 02.09.2012 03:35
@davidjupanu Sa stii ca toti soferii de vehicule comerciale cu care am vorbit erau foarte multumiti de Transit si de Ducato. Cred ca si PSA ofera optiuni foarte asemanatoare cu Transit. Iar dintre dubele compacte cred ca Doblo e cel mai apreciat.
-
LauCalin, duminică, 02.09.2012 08:54
@BBR91, pot sa-ti dau dreptate cu Fiat Ducato. Pentru ca la firma avem o flota de vreo 10 bucati, modele 2002-2003 si intre 250 si 300000 de km. Am mers de cateva ori cu ele asta iarna cand nu aveam timp sa scot masina din zapada. Iar soferii mi-au spus ca nu au avut mari probleme, decat cele speifice drumurilr de la noi, gen bucse sau capete de bara. In rest cica ar fi masini fiabile. Nici ei nu se asteptau, pentru ca initial cerusera sa se cumpere Transit-uri, insa ma rog... era ceva colaborare cu Trust Motors si atunci s-au cumparat si vreo 10 bucati de Peugeot Partner (care sunt cu totul alta poveste :)) )
-
MRC, duminică, 02.09.2012 08:58
@Automarket: de ce a disparut comentariul meu, de aseara? Pentru ca v-ati dat seama ca ati intrat pe un teritoriu pe care nu-l stapaniti? ....adica cel al vehicolelor utilitare? Nu e nicio rusine sa faci greseli dar in cazul vostru, nu prea se iarta, pentru ca se presupune ca sunteti profesionisti. Sfatul meu: conduceti mai multe utilitare, realizati o rubrica permanenta cu astfel de masini si atunci veti putea scrie articole de calitate. @LauCalin: masina testata NU este camioneta; este o duba (sau van); intra pe siteul Ford, la sectiunea Vehicole comerciale>Transit autosasiu si vei vedea cum arata o camioneta. Portbagajul atasat, de care pomenesti se foloseste la autobuze/autocare si mai putin sau chiar deloc la astfel de utilitare (deoarece acestea au hayon si incomodeaza accesul). Si crede-ma, in masina asta nu-ti iei strictul necesar: in spatele ultimului rand de scaune ai loc sa depozitezi cate un geamantan pentru fiecare din cei 8+1 pasageri. Am un Ford Transit si este extrem de spatios.
-
LauCalin, duminică, 02.09.2012 13:23
MRC, zi-ne si noua ceva de Transit-ul tau, gen cati ani are, km, daca ai bagat ceva bani in el... :)
-
@BBR91, duminică, 02.09.2012 17:16
Pai Ford are cam cele mai proaste plastice din segment, intrecut doar de Renault. Si am avut Ford Mondeo din 2010 dar mi-a trecut. Am ales o marca mai serioasa, nu chinezarie aleasa dupa prieteni.
-
MRC, duminică, 02.09.2012 22:05
@LauCalin: doar 3 ani si jumatate si 151.000 km. Nu am bagat bani in el pentru ca este o masina foarte fiabila. Incercata la munte atat pe asfalt cat si pe drum forestier (mers cu grija). Pot spune ca ajungi sa bagi bani intr-o masina atunci cand nu ai grija de ea sau chiar ai ghinion. In rest, faptul ca ii vad pe ceilalti participanti la trafic "de sus" imi confera un mare avantaj in anticiparea traficului.
-
kumite, luni, 03.09.2012 22:31
@Yakuza,chiar am ramas impresionat de faptul ca mi-ai ascultat sfatul.Felicitari celui sau celei care a scris in locul tau.Ortografia este perfecta,insa ideea ......Toyotele alea Hiace,au cumva si ABS?
-
dionut, duminică, 14.10.2012 16:09
il am d 7 ani luat din germania decat la directie am umblat si am 400000
Chiar la un moment dat un vecin de langa mine,si-a deschis o firma de constructii,si avea nevoie de niste dubite sau monovolume din acestea,si mi-a cerut un sfat ce sa isi cumpere mai repede.Iar eu i-am explicat foarte corect si precis in detaliu.Si drept urmare si-a cumparat 10 modele de Toyota Hiace care pana acum sunt carate si rulate la mult, unele au chiar si 480.000 de km si nu au nici macar o problema.Cand s-a dus la service pt revizie l-a intrebat pe mecanic daca trebuie schimbata si transmisia.Iar mecanicul a inceput sa rada si i-a spus scurt .'' nu as vedea dc sa o schimbam,masina e ok''.Deci nu este problema de fiabilitate,Toyotele chiar sunt masini fiabile.De atunci am inceput sa ma apropii mai mult de aceasta marca,care de regula as renunta si la FX-ul meu pt o Toyota sau poate chiar un micut Lexus IS ,daca nu LS :D .