Interior
Ford a făcut un pas îndrăzneţ cu interiorul lui Tourneo Custom şi Transit Custom. Mai exact, americanii şi-au echipat modelele cu elemente de interior găsite în gama sa de autoturisme. Avem un volan ca al lui Focus, ceasuri de bord cum găsim pe aproape toată gama Ford, consolă centrală cu comenzi pentru multimedia care au un format identic cu cel găsit în gama Focus şi multe alte elemente de acest gen. Până şi maneta de semnalizare şi maneta de control a ştergătoarelor de parbriz au o formă şi o textură comună cu cele găsite în gama de autoturisme Ford. Ambele modele au o planşă de bord identică şi numeroase componente identice, situaţia fiind schimbată abia după ce trecem de scaunul şoferului.
Pe lângă senzaţia plăcută de familiaritate pe care o aduce o asemenea alegere, avem şi o senzaţie de calitate percepută la întregul interior al lui Tourneo Custom. Foarte multe materiale sunt de calitate demnă de un autoturism, absolut lăudabil pentru un vehicul comercial. Totuși, ciudat sau nu, singurul aspect de criticat la această iniţiativă este... același bord. Motivul: versiunile furgon ale lui Transit Custom nu ar fi avut nevoie de asemenea finisaje şi plastice moi, deoarece ridică semnificativ preţul de achiziţie şi calităţile lor actuale le fac mai sensibile la uzură în timp în comparaţie cu plasticele dure găsite într-un Transit actual.
Poziţia la volan poate să fie destul de joasă, amplificând senzaţia că eşti la bordul unui autoturism mai ciudat, şi nu într-un vehicul comercial. Scaunul şoferului este profilat agreabil şi are şi o cotieră poziţionată într-o poziţie ergonomică. Cei doi pasageri din faţă stau pe o banchetă înaltă, aceştia nefiind "binecuvântaţi" cu o senzaţie la fel de puternică de "cred că sunt într-o maşină, de fapt".
Pasagerii din spate au spaţiu suficient, iar portbagajul nu dispare nici măcar în configuraţia cu 8+1 locuri. Am fi dorit ca pasagerii din spate să aibă accces la câte un set de mânere de viraj, după cum a primit pasagerul din dreapta. Cât timp stai pe scaunul din faţa volanului, poţi să spui că Ford a aplicat cu brio ideea de autovehicul comercial care îţi dă senzaţia de autoturism.
Chiar la un moment dat un vecin de langa mine,si-a deschis o firma de constructii,si avea nevoie de niste dubite sau monovolume din acestea,si mi-a cerut un sfat ce sa isi cumpere mai repede.Iar eu i-am explicat foarte corect si precis in detaliu.Si drept urmare si-a cumparat 10 modele de Toyota Hiace care pana acum sunt carate si rulate la mult, unele au chiar si 480.000 de km si nu au nici macar o problema.Cand s-a dus la service pt revizie l-a intrebat pe mecanic daca trebuie schimbata si transmisia.Iar mecanicul a inceput sa rada si i-a spus scurt .'' nu as vedea dc sa o schimbam,masina e ok''.Deci nu este problema de fiabilitate,Toyotele chiar sunt masini fiabile.De atunci am inceput sa ma apropii mai mult de aceasta marca,care de regula as renunta si la FX-ul meu pt o Toyota sau poate chiar un micut Lexus IS ,daca nu LS :D .