Consum
Sistem Start-stop, funcţie de limitare a acceleraţiei, limitator de viteză, indicator de schimbare a treptelor de viteză, sistem de monitorizare a încărcării acumulatorului, pompă de ulei cu debit variabil şi pompă de vacuum montată în chiuloasă. Acestea sunt modificările aplicate de Ford pentru a-l face pe Tourneo Custom mai eficient. Pe scurt, vorbim despre tehnologiile ECOnetic, denumirea comercială utilizată de Ford pentru sistemele sale de reducere a consumului de carburant.
Modificările nu s-au oprit aici, Tourneo Custom şi Transit Custom având un coeficient aerodinamic cu 7.5% mai bun faţă de predecesorii lor, atingând valoarea de 0.37. Transmisia are rapoarte optimizate pentru un consum redus de carburant, iar etrierii au fost reproiectaţi pentru a reduce rezistenţa la rulare. Anvelopele lui Transit Custom şi Tourneo Custom au două strategii de presiune, clienţii putând alege între echilibrul dintre confort şi manevrabilitate oferit de presiunea recomandată şi consumul de carburant cel mai redus, fără să afecteze în niciun fel capacitatea de încărcare.
Consumul mediu declarat al lui Ford Tourneo Custom este de 6.6 litri la sută în regim mixt, cu emisii de CO2 de 172 grame pe kilometru. Această valoare este valabilă pentru toate modelele din gama Transit Custom/Tourneo Custom, indiferent de nivelul de putere, iar cei de la Ford susţin că este cea mai bună din segment, afirmaţie confirmată de datele tehnice ale concurenţilor.
În cadrul testului nostru din Germania, derulat în principal pe autostrăzi care au avut porţiuni fără limită de viteză, unde nu ne-am sfiit să încercăm viteza maximă a lui Tourneo Custom, am obţinut un consum de 9 litri la sută într-un stil de condus foarte alert. Dacă temperăm ritmul şi păstrăm funcţia ECO activată, consumul lui Tourneo Custom scade simţitor, atingând valori situate între 7 şi 8 litri la sută în regim mixt.
Chiar la un moment dat un vecin de langa mine,si-a deschis o firma de constructii,si avea nevoie de niste dubite sau monovolume din acestea,si mi-a cerut un sfat ce sa isi cumpere mai repede.Iar eu i-am explicat foarte corect si precis in detaliu.Si drept urmare si-a cumparat 10 modele de Toyota Hiace care pana acum sunt carate si rulate la mult, unele au chiar si 480.000 de km si nu au nici macar o problema.Cand s-a dus la service pt revizie l-a intrebat pe mecanic daca trebuie schimbata si transmisia.Iar mecanicul a inceput sa rada si i-a spus scurt .'' nu as vedea dc sa o schimbam,masina e ok''.Deci nu este problema de fiabilitate,Toyotele chiar sunt masini fiabile.De atunci am inceput sa ma apropii mai mult de aceasta marca,care de regula as renunta si la FX-ul meu pt o Toyota sau poate chiar un micut Lexus IS ,daca nu LS :D .