Motor / Transmisie
La prima vedere, gama de vehicule comerciale de la Ford s-a complicat dramatic odată cu apariţia modelelor care poartă sufixul Custom. Ford a făcut însă ceva inteligent şi a simplificat procesul de alegere al unui nou model, cu toate că nu toţi clienţii vor fi satisfăcuţi de această decizie. Gama Transit Custom/Tourneo Custom şi toate derivatele sale este oferită în compania unei singure motorizări, un TDCI de 2.2 litri, doar cu tracţiune faţă şi doar cu transmisie manuală cu şase trepte.
Motorul este disponibil în mai multe niveluri de putere, de la 100 până la 155 CP. În standard, Transit are un mod ECO, activat automat la pornire, care limitează viteza maximă la 110 km/h şi are o funcţie start-stop. Pe lângă asta, modelul are şi un sistem de gestiune a încărcării bateriei, care stabileşte când este momentul oportun pentru încărcarea acumulatorului.
În cadrul testului din Germania, am condus versiunea de 155 CP a unicii motorizări din gamă, care s-a dovedit a fi sprintenă. Motorul este antifonat destul de bine, marcând o îmbunătăţire dramatică faţă de generaţia precedentă, cu toate că se face auzit până la urmă în habitaclu la turații ridicate. Graţie nivelul ridicat al cuplului motor oferit încă de la 1.600 rpm, de 385 Nm, reprizele furnizate de Tourneo Custom sunt bune chiar şi atunci când avem pasageri la bord sau o încărcătură "sănătoasă" în spate. Am avut ocazia să-l încercăm şi pe fratele său, Transit Custom, alături de o încărcătură de 450 kilograme, care ne-a dovedit şi el că poate fi un atlet grasuț atunci când este încărcat.
Chiar la un moment dat un vecin de langa mine,si-a deschis o firma de constructii,si avea nevoie de niste dubite sau monovolume din acestea,si mi-a cerut un sfat ce sa isi cumpere mai repede.Iar eu i-am explicat foarte corect si precis in detaliu.Si drept urmare si-a cumparat 10 modele de Toyota Hiace care pana acum sunt carate si rulate la mult, unele au chiar si 480.000 de km si nu au nici macar o problema.Cand s-a dus la service pt revizie l-a intrebat pe mecanic daca trebuie schimbata si transmisia.Iar mecanicul a inceput sa rada si i-a spus scurt .'' nu as vedea dc sa o schimbam,masina e ok''.Deci nu este problema de fiabilitate,Toyotele chiar sunt masini fiabile.De atunci am inceput sa ma apropii mai mult de aceasta marca,care de regula as renunta si la FX-ul meu pt o Toyota sau poate chiar un micut Lexus IS ,daca nu LS :D .