Performante
În fișa tehnică veți găsi menționat că mașina ajunge la 100 km/h în 3.7 secunde. Însă, ar fi trebuit să apară și o notă de subsol. Pe care mă văd nevoit să o fac eu.
Așadar, cele 3.7 secunde necesare atingerii vitezei de 100 km/h sunt accesibile nu cu start de pe loc. Este vorba despre o măsurare care începe după ce mașina s-a pus în mișcare. Mai exact, măsurarea începe după parcurgerea de către mașină a 30 de centimetri. Și pentru a înțelege efectul pe care le au cele 2.348 kg ale mașinii asupra unui start de pe loc, vă spun că mașina are nevoie de 4.4 secunde pentru a ajunge la 100 km/h, cu start de pe loc. Adică sunt necesare 0.7 secunde pentru a convinge cele 2.3 tone să abandoneze starea de repaos.
Viteza maximă este de 200 km/h, o valoare apreciabilă, în condițiile în care marea majoritate a vehiculelor electrice se rezumă la 160 km/h.
Plusul acestei versiuni l-am simțit pe autostradă. Acolo unde vei fi surprins de reprizele de la 100 la 140 km/h. Este ușor ireal cum o masă de 2.5 tone câștigă viteză într-un interval de timp atât de scurt.
Dar cum nu am invitat la jurizare orice electrică de pe piață, să vedem ce au de spus și rivalii.
Porsche are nevoie de 5.1 secunde pentru a ajunge la 100 km/h. Să nu uităm că vorbim despre versiunea de bază Taycan Cross Tursimo. În funcție de buzunar, mașina asta poate ajunge la 100 km/h și în 2.9 secunde. Viteza maximă este de 220 km/h.
Audi plătește tribut celor 2.695 kg, pentru că în alte condiții, probabil, cei 503 CP și 973 Nm ar fi mai rapizi de 4.5 secunde până la 100 km/h. Viteza maximă este de 210 km/h.
Nici iX xDrive 50 nu este vreun exemplu de suplețe cu ale sale 2.585 kg, dar cu toate acestea reușește să ajungă la 100 km/h în 4.6 secunde și are o viteză maximă de 200 km/h.
Ciudat lucru să nu poți acoperi plafonul de sticlă. Ce or fi avut în minte? Practic te bate soarele-n cap de căpiezi. Iar display-ul ăla central bate lejer în dimensiuni un tv dintr-o sufragerie de nabab...