Consum
Versiunea GT AWD este disponibilă doar cu bateria mare, adică o capacitate totală de 98.7 kWh, compusă din 376 celule litiu-ion. Capacitatea utilă a bateriei este de 88 kWh.
Cum se încarcă Mustang Mach-E GT AWD:
La 2.3 kWh - 230V / 1x10A – necesare 45 ore, rată încărcare de 9 km/h
La 16A(3.7 kWh) - 230V / 1x16A – necesare 28 ore, rată încărcare de 15 km/h
La 32A(7.4 kWh) - 230V / 1x32A – necesare 14 ore, rată încărcare de 29 km/h
La 16A(11 kWh) - 230V / 3x16A – necesare 9.5 ore, rată încărcare de 43 km/h
La 32A(22 kWh) - 230V / 3x32A – necesare 9.5 ore, rată încărcare de 43 km/h (limitat de computerul mașinii)
La 50 kW DC – putere maximă 50 kW, putere medie 45, necesare 86 minute, rată medie de încărcare - 200 km/h
La 100 kW DC - putere maximă 100 kW, putere medie 75(limitat de computerul mașinii), necesare 52 minute, rată medie de încărcare - 330 km/h
La 150 kW DC - putere maximă 150 kW, putere medie 90 (limitat de computerul mașinii), necesare 43 minute, rată medie de încărcare - 400 km/h
În altă ordine de idei, Ford anunță o autonomie de 500 km și un consum mediu WLTP de 20.6 kWh/100 km. Și într-o cu totul altă ordine de idei, când ne-am urcat, la prima oră, la volanul lui Mustang, într-o Varșovie destul de friguroasă, pe bordul mașinii era afișată o autonomie de 233 km, deși bateria arăta 100%.
Ideea este că mașina își asumă și ceea ce s-a întâmplat cu ea înainte. Adică avea în memorie un consum mediu de 34 kWh, așa a fost ea testată de colegii de breaslă care au prins uscat în Polonia. Noi ne-am rezumat la un consum mediu de 26 kWh, adică mizam pe o autonomie de minim 330 km, în acele condiții. Marea majoritate a timpului am mers în limite legale, dar am făcut și câteva plecări, să vedem cât de viguros este acest Mach-E GT. Plus aer condiționat, încălzire în scaune, deci nu pot spune că am menajat mașina.
Pe cine aduc în poveste pentru a vedea cât de bine și-au făcut sau nu temele cei de la Ford. Am zâmbit puțin când am descoperit că unul dintre cei mai apropiați rivali ar fi Porsche Taycan 4 Cross Turismo. Apoi, am mai invitat în horă Audi e-tron S Sportback quattro și BMW iX xDrive 50. Cât pe ce să mă las înduplecat să-l primesc în text și pe Volvo C40 Recharge Twin Ultimate, dar m-a deranjat ampatamentul ăla mic și am zis nu.
Porsche Taycan 4 Cross Turismo se laudă cu o baterie cu o capacitate totală de 93.4 kWh, din care 83.7 kWh sunt utili. Consumul mediu declarat este de 22.4 kWh/100 km, iar autonomia declarată este de 456 km.
Audi e-tron S Sportback quattro are o baterie de 95 kW, din care capacitatea utilă este de 86.5 kWh. Consumul mediu declarat este ceva mai mare, de 26.6 kWh/100 km, de aici și o autonomie mai redusă, de doar 368 km.
BMW iX xDrive 50 fură la o încărcare consumul mediu al unei locuințe pe o lună. Pentru că bateria are o capacitate totală de 111.5 kWh, din care utilizabili sunt 105.2 kWh. Consumul mediu declarat este de 19.8 kWh/100 km, iar autonomia de 630 km.
Ciudat lucru să nu poți acoperi plafonul de sticlă. Ce or fi avut în minte? Practic te bate soarele-n cap de căpiezi. Iar display-ul ăla central bate lejer în dimensiuni un tv dintr-o sufragerie de nabab...