Motor / Transmisie
Revenind la ideea de GT din numele modelului, parcă îmi vine să pun pariu că niciun GT termic civil, de serie, nu a ajuns la 100 km/h în 3.7 secunde. Asta pentru a completa faptul că GT este total altfel acum și a-mi oferi o ”pasă” pentru a vorbi de motor și transmisie.
Cu cei 487 CP declarați, vorbim despre cel mai puternic Mustang din gama constructorului american, peste clasicul Mach 1. Americanii sunt destul de discreți și comunică doar o putere totală de 358 kW/487 CP și un cuplu uriaș de 860 Nm. Ar bine de știu că Mach-E GT AWD este, în esență, o propulsie. Adică în situații normale, mașina este o tracțiune spate, iar acest lucru poate fi ușor descoperit dacă forțezi o plecare de la semafor pe carosabil ud, sau vrei să intri pe un bulevard, de pe o străduță secundară, cu roțile virate maxim.
Le-am experimentat pe amândouă. În primul caz spatele a dansat elegant stânga/dreapta, cu o amplitudine relativ discretă, dar a necesitat control din volan deși electronica se lupta să-mi păstreze pulsul în limite decente.
În al doilea caz m-am trezit într-o supravirare, pe care, bineînțeles, am savurat-o, dar pe care nu am urmărit-o și care m-a surprins puțin. Simți intervenția motorului de pe puntea față, aduce acea contribuție decisivă la a păstra lucrurile în zona de siguranță.
Pot doar să zic că apreciez mult această setare a modului în care este livrată puterea. Rezultă de aici că numele Mustang nu este doar marketing pe acest model. Regăsești și o bună parte din temperamentul zburdalnic al mașinii convenționale.
Ciudat lucru să nu poți acoperi plafonul de sticlă. Ce or fi avut în minte? Practic te bate soarele-n cap de căpiezi. Iar display-ul ăla central bate lejer în dimensiuni un tv dintr-o sufragerie de nabab...