Tinuta de drum
Ford Ka este facut pentru a rula prin oras. Principalele sale atuuri sunt dimensiunile, fapt care primeaza in fata oricaror alte argumente. Iar faptul ca unul dintre criteriile de punctare ale testelor Automarket este reprezentat de Tinuta de drum nu poate decat sa ii faca rau modelului Ford si oricarui model de oras in general. Ne vom rezuma insa la o comparatie in segment, analizand Ka dupa modul in care se comporta comparativ cu adversarii sai principali. Suspensiile lui Ka sunt destul de dure pentru un model de oras, fiind identice cu cele ale lui Fiat 500. Astfel, la trecerea peste sine de tramvai sau la abordarea mai grava a unei gropi din asfalt, Ka va face sa simtiti ca traiti cu adevarat. Evident, aceste masinute au fost create pentru orase in care calitatea asfaltului nu reprezinta o problema majora, astfel ca proiectantii nu trebuie luati la rost catusi de putin. Asta pentru ca, pe sosea, minionul model Ford se descurca acceptabil la provocarile ceva mai "abrupte" ale ego-ului celui de la volan. Repet sfatul meu: nu uitati, totusi, ca va aflati intr-o masina lunga cat o canapea ceva mai incapatoare.
5.3L/100 in oras pentru varianta pe benzina? ce e asta, o gluma sau o greseala??? Apoi, am condus acest motor pe un Fiat GrandePunto. La turatii joase (sub 1700 turatii/minut) este mort, in special la plecarea de pe loc. Poti apasa pedala al podea si nu se intampla nimik pana nu atingi cel putin 2000 de ture. Deci nu inteleg cum va placut voua acest motor. Ca si consum, pe autostrada (viteze de 130-150 cu rare portiuni de 100, dar si varfuri de 170km/h) masina a consumat 5.5L/100 km. In oras (Sainte-etienne) consumul a fost de max 6, iar combinat (25% oras restul afara, dar mers nu f constant si cu maxim 90, ca deh, au multe sense giratorii unde trebuie sa incetinesti). Ca si consum mi s-a parut destul de ok, tinand cont ca i-am dat si super talpi cu schimbat in intervalul 3500-4000 ture.