Consum
Toyota a incercat intotdeauna sa atraga de partea sa clientii interesati de consum. Japonezii s-au dat de trei ori peste cap si au mai nascocit un pachet care imbunatateste performantele si scade consumul. Se cheama Toyota Optimal Drive si se regaseste chiar si pe micul IQ. Motorul mic, chiar daca este alimentat de benzina, poate obtine valori foarte mici, atat in mediul urban cat si in cel extraurban. Sa vorbim asadar de Bucuresti, locul unde traficul aglomerat iti macina nervii marunt in fiecare zi. In conditiile in care vei forta aproape de fiecare data plecare de la semafor, vei accelera brusc sa te strecori printre benzile de mers si vei incerca sa depasesti chiar si mastodontii cu 1000 de kilograme mai grei decat japoneza ta, valoarea consumului nu va sari de 7 litri/100 de kilometri. Avand in vedere ca vorbim despre o transmisie automata, consumul este relativ bun, o exploatare mai cuminte a masinii apropiindu-ne de o valoare de 6.4 litri/100 km, in conditiile in care constructorul anunta 5.7 litri/100 km. In afara orasului, daca vrei sa dai bice celor 68 de cai, o viteza de 120 de km/h iti poate aduce un consum cu putin peste 5 litri/100 de kilometri, apropiat de cei 4.1 litri anuntati de producator. Desi consumul este mic, autonomia modelului japonez nu este foarte mare din cauza capacitatii rezervorului de numai 32 de litri. Comparand consumul versiunii echipate cu transmisie manuala cu cel al rivalului Smart pe aceeasi motorizare, observam ca IQ sta mai bine decat contra-candidatul german.
O masina cocheta, ideala pentru oras, de asemenea mai mult pentru femei. Cu un consum moderat, acest model o sa fie un hit in vanzari. Va salut prieteni! PS-Chevrolet Beat e de 10000 ori mai bun.