Motor / Transmisie
Un model urban nu are nevoie de prea multe pentru a-ti asigura transportul cotidian din punctul A in punctul B. De aceea folosirea unui motor mare, chiar si de 1.4 litri nu ar fi fost justificata. Japonezii au cautat sa dea nastere unei unitati de propulsie compacte, care sa livreze putere suficienta. A fost ales un motor de un litru, capabil sa dezvolte 68 de cai putere la 6000 de turatii. Cuplul motor este destul de modest, de numai 91 Nm, resimtiti pe la 4800 de turatii, ceea ce inseamna ca agilitatea la care ne-am fi asteptat a fost oarecum sub asteptari. "Bricheta" cantareste doar 845 de kilograme, ceea ce ar fi presupus inceputul unei frumoase calatorii dinamice. Nu a fost chiar asa, pentru ca lipsa unui cuplu motor mai mare si transmisia automata CVT cu un raspuns putin cam lent au facut din IQ un model lenes. Demarajul este destul de prompt, la fel ca si primele clipe petrecute in miscare, senzatiile de "somnolenta" ale motorului facandu-si simtita prezenta in treptele superioare. Motorul este cuplat, asa cum v-am amintit si mai devreme, la o transmisie variabila continuu, botezata Multidrive sau CVT, care impresioneaza prin liniaritatea cu care se succed rapoartele. Aceasta trasatura aduce un punct in plus la capitolul motor/transmisie desi raspunsul este putin intarziat. Etajarea treptelor de viteza se face foarte bine, transmisia fiind orientata catre obtinerea unui consum cat mai mic.
O masina cocheta, ideala pentru oras, de asemenea mai mult pentru femei. Cu un consum moderat, acest model o sa fie un hit in vanzari. Va salut prieteni! PS-Chevrolet Beat e de 10000 ori mai bun.