Toyota iQ

Motor / Transmisie

3.0
Un model urban nu are nevoie de prea multe pentru a-ti asigura transportul cotidian din punctul A in punctul B. De aceea folosirea unui motor mare, chiar si de 1.4 litri nu ar fi fost justificata. Japonezii au cautat sa dea nastere unei unitati de propulsie compacte, care sa livreze putere suficienta. A fost ales un motor de un litru, capabil sa dezvolte 68 de cai putere la 6000 de turatii. Cuplul motor este destul de modest, de numai 91 Nm, resimtiti pe la 4800 de turatii, ceea ce inseamna ca agilitatea la care ne-am fi asteptat a fost oarecum sub asteptari. "Bricheta" cantareste doar 845 de kilograme, ceea ce ar fi presupus inceputul unei frumoase calatorii dinamice. Nu a fost chiar asa, pentru ca lipsa unui cuplu motor mai mare si transmisia automata CVT cu un raspuns putin cam lent au facut din IQ un model lenes. Demarajul este destul de prompt, la fel ca si primele clipe petrecute in miscare, senzatiile de "somnolenta" ale motorului facandu-si simtita prezenta in treptele superioare. Motorul este cuplat, asa cum v-am amintit si mai devreme, la o transmisie variabila continuu, botezata Multidrive sau CVT, care impresioneaza prin liniaritatea cu care se succed rapoartele. Aceasta trasatura aduce un punct in plus la capitolul motor/transmisie desi raspunsul este putin intarziat. Etajarea treptelor de viteza se face foarte bine, transmisia fiind orientata catre obtinerea unui consum cat mai mic.
  • Stelian_Opincariu, vineri, 14.08.2009 18:41

    O masina cocheta, ideala pentru oras, de asemenea mai mult pentru femei. Cu un consum moderat, acest model o sa fie un hit in vanzari. Va salut prieteni! PS-Chevrolet Beat e de 10000 ori mai bun.

  • un fan, vineri, 14.08.2009 19:20
    .....

    o masina degeaba facuta

  • McLaren, vineri, 14.08.2009 21:02
    scoruri

    Nu sunt de acord cu punctele acordate pentru motor si performante. Masina este facuta pentru oras. Ar trebui sa fie date aceste puncte cu aceasta idee in minte. In cazul asta notele sunt mult mai mari. Chiar nu e interesant in cat timp ajunge la 100 de vreme ce nu exista oras in care sa fie limita de 100km/h. In schimb la pret as fi dat 4 din 10. Este de-a dreptul exorbitant. Inteleg ca s-au bagat multi bani in dezvoltare dar preturile sunt chiar foarte mari.

  • KID16, vineri, 14.08.2009 22:49
    iQ

    arata mai bine decat Smart Fortwo:)

  • Laurentiu, sâmbătă, 15.08.2009 11:57
    iq vs smart

    concurenta, concurenta. Dar testati si concurenta ca sa vedeti diferenta. Toate informatiile pe care ni le-ati oferit despre smart sunt din oferta de pret disponibila pe site-ul producatorului. Pe cand un test cu fortwo, deci?

  • chitosu dan, sâmbătă, 15.08.2009 14:33
    IQ

    La pretul nesimtit de mare pe care il are piticania asta si la criza din romania,toyota nici n-ar mai trebui sa introduca acest model pe piata romaneasca,caci s-ar face de ras la vanzari; IQ ar avea sigur un "succes " mai mare decat o alta oropsita la vanzari,fiat 500.

  • URAGANU, sâmbătă, 15.08.2009 18:41
    superba

    Vai are 4 locuri, cat de tare =)))))))))))))))))))))))) Cred ca pentru ce ofera, merita cei 13,000 Euro. Si inca ceva: Este o JAPONEZA, si nu orice japoneza, e Toyota, deci perfectiune.

  • Etienne, sâmbătă, 15.08.2009 21:12
    IQ scazut

    Imi place IQ. Pentru ca, desi atat de mica, nu arata ca o masina strict pentru femei. Pentru ca e atat de spatioasa (chiar daca doar in fata) la o lungime de sub 3 metri; e ok si sa stii ca pot merge inghesuiti si 4 oameni, e drept pe distante foarte scurte. Pentru ca are tot felul de gaget-uri cu care sa te joci. Dar la 13000 de euro (varianta de baza) exista oferte mult mai bune pentru o masina cu 4 locuri, bine dotata. Si aici incep necazurile, pentru ca am impresia ca baietii/fetele cu marketing-ul de la Toyota vor sa-mi fure banii din buzunar: imi vorbesc de necesitatea cumpararii de masini mici pe timp de criza (fie vorba intre noi, IQ ar fi aparut oricum, nu e un rezultat al crizei), iar apoi imi trantesc pe eticheta pretul de 15000. Oare au impresia ca toti suntem niste fitosi, care vrem sa impresionam asistenta prin masina personala mica si prietenoasa cu mediul, ca suntem toti niste "Bruno"? Am condus acum mai mult de un an si Smart cu motorul de 84 de cai; m-a surprins placut cu spatiul interior, acceleratiile si stabilitatea sa (raporatata la cei 2,7 metri lungime). Dar nu mi-a placut pretul. Si m-am indreptat spre un diesel de clasa mica, la un pret mai avantajos, din toate punctele de vedere. Acum Toyota vine cu un pret si mai obraznic decat Smart. Unde vor sa ajunga cu strategiile astea?

  • Photoshop Police, sâmbătă, 15.08.2009 21:33

    Se observa ca poza de miscare este un photoshop grosolan si nicidecum o miscare curata. Se observa efectul motion blur in jurul masinii si faptul ca privit prin geamul lateral se vede un fundal static. Mai aveti pana o sa faceti si voi poze de miscare. Mircea nu ai sange in instalatie daca stergi comentariul

  • Robert, sâmbătă, 15.08.2009 21:47
    La 16000 euro va fi un esec comercial

    16000 euro pentru o masina de 2.9 m ? Astia de la Toyota ne cred o tara de nababi ? Daca versiunea de 16000 era comercializata la 10000 euro se merita tinand cont de calitatea indiscutabila a masinii, altfel prevad un esec comercial pentru Toyota cu acest model .

  • mircea, sâmbătă, 15.08.2009 23:49
    @Photoshop Police

    http://static.automarket.ro/img/db/article/023/376/578179l.jpg?ts=1249395321 E doar un exemplu. Si e poza facuta de mana mea :) Fotografiile de alaturi sunt realizate de un fotograf care are contract cu noi.

  • CTA, luni, 17.08.2009 08:32
    ok

    Masina e super OK din toate punctele de vedere si nu cred ca se poate compara cu nici o alta masina din segmentul ei pt. k le face praf ...dar pretul este foarte mare...sper sa aiba reduceri substantiale pt. k altfel nu stiu cate modele iQ vom vedea pe soselele din Romania.

  • DAN, luni, 17.08.2009 13:53

    1.33 benzina, 99 cp, 125 Nm la 4400 rpm, motor disponibil pe iq, nu cred ca pe o masina asa mica ar lua tot nota 6

  • ludovic, miercuri, 19.08.2009 20:39
    poze

    poze insuficiente.cum arata porbagaju cu scaunele spate rabatate,interiorul etc