Tehnologie
Centrul de comandă al sistemelor oferite de Maserati Levante este display-ul de 8.4 inch pe care-l poți accesa fie direct cu cele 10 stylus-uri de la purtător - vorba regretatului Steve Jobs - fie prin controller-ul rotativ de pe consola centrală. Din experiența celor două zile de test îți voi spune că vei folosi foarte rar butonul rotativ, pentru că funcționează după logici adaptate la un touchscreen clasic, deci nu construite nativ pentru o astfel de soluție. De exemplu, când te afli pe harta navigației, un pinch/zoom cu degetele pe ecran va face fix ceea ce te vei aștepta să facă, în timp ce mișcarea butonului rotativ va duce cursorul pe butoanele +/-, iar de acolo trebuie să apeși butonul pentru ca harta să să mărească sau să micșoreze.
Trecând peste asta, ecosistemul grafic al pachetului oferit de Maserati este destul de simplu de învățat și de utilizat, pentru că cele mai importante funcții sunt accesabile imediat în baza ecranului. Nu e cea mai bună grafică din industria auto, dar Maserati a făcut progrese evidente pe Levante față de restul gamei proprii, care probabil că va trece și ea în curând la soluția grafică prezentată pe SUV-ul mărcii.
Ca element de culoare (și, de ce nu, de atenție la urechile clienților melomani) trebuie notat faptul că Maserati oferă pe Levante trei sisteme audio, iar cel de 900W semnat de Harman/Kardon (14 incinte acustice, vârf de lance la alții) este considerat de nivel mediu.
Aici, vârful este un sistem audio conceput de Bowers&Wilkins, compania britanică hi-fi care și-a făcut debutul în zona SUV-urilor premium pe Volvo XC90. Pe Levante, pachetul oferă 1280W și 17 incinte acustice pentru un sistem audio Surround care va face în mod clar diferența între un Levante echipat și majoritatea celorlalte mașini premium ale prietenilor.
Am notat la minusuri faptul că pe Levante nu îți este oferit nici măcar ca opțiune un sistem Head-Up Display și că pe volan ai un buton de Hill Descent Control (HDC) care este util exclusiv în off-road, ceea ce înseamnă că Maserati a cheltuit un loc bun de pe volan cu un buton pe care clienții lui Levante nu-l vor folosi niciodată.
De nota 10. Totul.