Siguranta
La acest capitol Volvo face regulile în segmentul premium. Nici un constructor german nu îndrăzneşte să conteste rezultatele obţinute de crossover-ul scandinav. Suedezii nu se mulţumesc însă cu atât şi plusează cu noi sisteme, moştenite de la fratele S60.
XC60 dispune de City Safety, adică sistemul inovator care evită coliziunile frontale la viteze mici. Aştepţi la semafor, coloana se pune în mişcare, tu o urmezi. Cauţi între timp un CD rătăcit şi nu observi când cel din faţa ta frânează. XC60 observă însă. Acţionează frânele şi te scapă de un incident nedorit.
Mult mai important se poate dovedi sistemul Pedestrian Detection, înglobat în cel de avertizare a coliziunii frontale cu Full Autobrake.
Tot foarte util se va dovedi şi BLIS sau Blind Sport Information, sistemul care avertizează şoferul de prezenţa unui automobil în unghiul mort. Într-un oraş aglomerat cum este Bucureştiul trebuie să spunem că luminile de avertizare au stat mai mult aprinse, chiar dacă pericolul nu era iminent. Funcţia se dovedeşte mai utilă pe autostradă.
La toate acestea se adaugă deja banalele sisteme DSTC (controlul tracţiunii şi al stabilităţii), ABS, EBD, EBA şi RSC (sistem de control la răsturnare). Tot acest amalgam de sisteme, pe care nu ai curajul să le testezi, dar ştii că există acolo, fac din XC60 un etalon de siguranţă.
mda. consumul exagerat si globalizarea au adus societatea sa catalogheze masini de genul Volvo XC60 ca "facuta pt autostrada". Trist dar cam adevarat. Urmatoarea intrebare ar cam fi : Porsche 911 pentru ce mai e facuta, pentru strazi intergalactice ?